Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.08.2013 22:02 - МИСИЯТА НА РАМА
Автор: budha2 Категория: Други   
Прочетен: 833 Коментари: 0 Гласове:
1



 Четири или пет хиляди години преди новата ера гъсти гори все още покриват древната Скития, която се простира от Атлантическия океан до полярните морета. Чернокожите хора наричат този континент „Изникнала от вълните земя", защото са видели как той се появява остров след остров.Европа със зелените си брегове и хълмове, с пълноводните дълбоки заливи, с мечтателните реки, с мрачните езера и с вечно надвисналите над планините мъгли никак не прилича на техните бели, изгорени от слънцето земи!Рама, който копнее за божествената наука пътува из цяла Скития и из други далечни краища. Пленени от светлото му знание и от неговата скромност, жреците на черната раса разкриват пред него част от тайните си познания. Завърнал се в северните страни, Рама с ужас вижда как жертвоприношението на хора става все по-обичайно за неговите племена.. На Бика Рама противопоставя Овена, смелия и миролюбив водач на стадото, и го прави знак за разпознаване на всичките си последователи. Това знаме, забито в центъра на Скития, става призив за всеобщо вълнение и за истински бунт на духовете. Белите народи се разделят на две.Вместо да запали война сред европейските народи, той решава да поведе избраните хора на расата си към сърцето на Азия. Известява на последователите си, че установява обожаването на свещения огън, който ще ощастливи хората; че човешките жертви завинаги ще бъдат за бранени; че прадедите ще бъдат призовавани вече не от кръвожадни жрици друиди върху диви скали, облени в човешка кръв, но от всяко семейство, от съпруга и съпругата, слети в молитва с набожна песен край огъня, който пречиства.Той се сприятелява с туранците, древни скитски племена , които населяват Горна Азия. Рама ги повежда,за да завоюва Иран, откъдето окончателно прогонва чернокожите племена, понеже иска Централна Азия да се обитава от народ, произхождащ от чиста бяла, раса, и да стане огнище на светлина за всички други народи. Той основава там града Вер, който Заратустра нарича „Град на чудесата". Обучава хората да обработват и засяват земята, става баща на житото и на лозата. Той създава различните касти според занятията и разделя народа на жреци, воини, земеделци и занаятчии. В самото начало касти те не си съперничат: наследствените предимства, източник на омраза и на завист, се въвеждат по-късно. Що се отнася до рода, тази изначална общност на бялата раса, той го запазва в същия вид и му позволява да избира старейшините и съдиите си. Като всички велики законодатели Рама само развива по-висшите инстинкти на расата си, като ги организира. За да украси и разхубави живота, Рама установява четири големи празници в годината. Първият е празникът на пролетта, или на потомството. Той е посветен на съпружеската любов. Летният празник, или празникът на жътвата, принадлежи на синовете и на дъщерите, които поднасят ожънатите снопи на своите родители Празникът на есента прославя бащите и майките, те дават плодове на децата си в израз на веселие. Най-светият и най-тайнственият празник е Коледа, или празникът на големите посеви. Рама го посвещава едновременно па новородените деца, на заченатите през пролетта плодове на любовта и на душите на мъртвите, на Прадедите. Съединителна точка между видимото и невидимото, това религиозно тържество е в едно и също време прощаване с отлетелите души и мистично, спасение за онези, които отново се въплътяват в утробата на майките и отново се раждат в децата. През тази свята нощ старите арии се събират в светилищата на Арияна-Веджа както някога в горите си. С огньове и с песни те празнуват началото на земната и слънчевата година, обновлението на природата посред зимата, трепета на живота в дъното на смъртта. Те възпяват вечната световна целувка между небето и земята и тържественото раждане на новото Слънце от великата Нощ-Майка. По този начин Рама свързва човешкия живот е цикъла на годишните времена, с астрономическите промени. В същото време той изтъква божествения им смисъл. За тези негови плодотворни начинания Заратустра го нарича „Водителя на народите, прещастливия владетел". Ето защо индийският поет Валмики, които пренася древния герой в много по-близка епоха, сред пищността на една по-на преднала цивилизация, запазва чертите му на възвишен идеал. „Рама пред очите на Синия Лотос - казва Валмики — беше господар на света, повелител на неговата душа и на любовта на хората, баща и майка на поданиците си. Той съумя да окове всички същества във веригата.Заселена в Иран, до преддверията на Хималайските планини, бялата раса още не е господарка на света. Нейният авангард трябва да проникне в Индия, главен център на чернокожите - древните победители на червената и на жълтата раса. „Зенд Авеста" говори за тоя поход на Рама срещу Индия .Изобщо това е една от любимите теми на индийския епос. Рама завоюва земята, заобиколена от Химават - земята на слоновете, тигрите и газелите. Той дава заповед за първия сблъсък и сам ръководи първия тласък на тая великанска борба, в която две раси несъзнателно си оспорват скиптъра на света. Индийският епос, възхвалявайки тайните традиции на храмовете, представя тази война като борба между бялата и черната магия. Във войната си против народите и царете на земята Джамбудвипа, както я наричат тогава, Ра ма извършва чудодейни неща, защото те превишават обикновените способности на човечеството – великите посветени ги дължат на познаването на скритите сили на природата и на своите способности да си служат с тях. Според преданието Рама кара извори да бликат в пустините, намира храна във вид на манна и учи последователите си как да я употребяват, укротява една епидемия с растението, наричано хом (амос у гърците, персеа у египтяните), от което извлича живителен сок. Това растение става свещено за последователите му и замества белия имел, запазен от келтите в Европа.Зенд Авеста, свещената книга на персите, считайки Заратустра за вдъхновен от Оромазд, за пророк на божия закона твърди, че той продължава делото на един много по-древен пророк. Под символиката на древните храмове се съзира нишката на великото откровение на човечеството, което свързва истинските посветени. Ето този важен пасаж:
1.Заратустра (Зороастър) попита Ахурамазда (Оромазд — бога на светлината): Ахурамазда, свети и твърде свещен създателю на всичките видими и невидими същества:
2. Кой е първият човек, с когото си разговарял, който си Ахурамазда? (...)
4. Тогава Ахурамазда отговори: С хубавия Йима, този, който беше начело на едни хора, заслужаващи похвала, о, чистий Заратустра. (...)
13. И аз му казах: Бди над световете, които са мои, направи ги плодородни в качеството си на покровител. (...)
17. И поднесох му оръжията на победата аз, който съм Ахурамазда:
18. Златно ключе и златен меч. (. ..)
31. Тогава Йима се издигна до звездите към пладне, по пътя, по който върви слънцето. (.. .)
37. Той вървя по тази земя, конто беше направил плодородна. Тя стана с една трета по-плодородна, отколкото преди. (. ..)
43. И сияещият Йима събра на събор най-добродетелните хора в знаменитата Арияна-Веджа." (Веч-ди дад-Саде) .Така във ведийската епоха Великият Прадед става Йима — съдия на мъртвите, Хермес за индийците.



Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: budha2
Категория: Други
Прочетен: 8741859
Постинги: 4190
Коментари: 1130
Гласове: 1577
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930