Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.09.2013 20:55 - ПРАНАВАТА ОМ
Автор: budha2 Категория: Други   
Прочетен: 397 Коментари: 0 Гласове:
0



 Звукът на ОМ в своята втората степен на изява Пашянти се явява като Бинду тоест зародиш от който възниква диференцираното разнообразие на множеството отделни звукове Нада в третата степен Мадхяма Древните индийски граматици са създали на тази основа азбуката на санскритския език Самите тези звукове стават Биджа тоест семе за следващото проявление на звукът в по грубите форми на звукосъчетания думи възприятия разсъждения и т н Матрика та тоест звуковата единица отделната буква е съставена от трите фундаментални части Биджа Нада и Бинду Биджа та това е специфичният звук на отделна буква който е пречистен и не е смесен с останали звукове . Например дългата гласна А Тя като чист звук може да бъде биджа тоест семе от което се образуват други звукове В същото време повтаряме мисленно звука А ние може да префиним този звук правим НАДА и посредством наблюдение да видим че той произлиза от късият звук А Късият звук А се явява като Бинду каузална причина за възникването на дългият звук А За да се обясни по добре произхода на буквите една от друга трябва да се познава граматиката на санскритски език и как се образуват буквите.Например има някой основни гласни от които се образуват останалите гласни Съгласните пък се образуват като се сложи преграда на дъха Самите съгласни не могат да бъдат изречени без помощта на гласна Всички тези букви произлизат една от друга по познатият цикъл Биджа Нада Бинду .Самите съгласни пък се използват за декорация на гласните и затова се наричат Вянджана буквално декорация украса И действително без помощта на гласна буква не е възможно да се изрече съгласна буква Това е важен принцип в санскритския език на който се обръща специално внимание от древните граматици Съгласните могат да бъдат изречени само когато до тях има гласна която да ги акти вира Това е вярно дори и в тяхната фина форма на проява като мисъл Ние не можем да си мислим за съгласна буква без при това да употребим гласна която да я активизира Тук трябва да отбележим че има доста разлика между българската граматика и санскритската където например звуковете Р и Л се смятат за гласни .Самите принципни гласни са и се разделят на къси Храсва дълги Диргха и удължени Плута които се използват повече във ведите Три от тях са основни А И У и на тях съответствуват дългите А И У От основните гласни се образуват съставните гласни Е АЙ О АУ Има още две прости гласни които също имат дълга и къса форма Л и Р Към тези четиринадесет гласни се прибавят още две Анусвара буквално след гласна образува се от гласна като към нея се прибавя М накрая и устните се затварят напълно като М то става носово Например към А става АМ към О става ОМ и т н Висарга буквално емисия и се образува от гласна като към нея се прибавя накрая едно безгласно придихание Х Например към А става АХА към У става УХУ и т н Последните две се използват по скоро за благозвучие на речта Така броят на всички гласни са 16 Това са 16 Шакти или Матрика Или 16 форми на съзнание или 16 прояви на Кундалини .



Гласувай:
0
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: budha2
Категория: Други
Прочетен: 5989816
Постинги: 4190
Коментари: 1145
Гласове: 1517
Календар
«  Юни, 2019  
ПВСЧПСН
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930