Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.09.2013 18:22 - ДЖАПА МЕДИТАЦИЯ: ПРАКТИКА
Автор: budha2 Категория: Други   
Прочетен: 1397 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 18.09.2013 18:23


 "Резултатността на джапа зависи от степента на концентрация. Умът трябва да бъде фиксиран върху Източника. Само тогава се извлича максимална полезност от мантрата. Всяка мантра има огромна сила. Тя е маса от ТЕДЖАС (лъчиста енергия). Мантрата преобразува умственото вещество, като създава определено движение на мисълта. Ритмичните вибрации, получени при повторението й, регулират неритмичните вибрации на петте обвивки. Тя обуздава естествените склонности на обективните мисли на ума, помага на духовната сила и я укрепва. Свами Шивананда "Практикуване на йога"   Мантрите служат за призоваване на Божественото битие чрез звуците на санскрит. Задвижвани и подсилвани с джапа медитацията, те преминават от вербално ниво през умствените и телепатични състояния до чиста мисловна енергия. От всички езици санскрит е най-близък до езика на телепатията, поради близостта си до 50-те изначални звука. Затова той е най-прекият път за достигане на трансцеденталното състояние. Мантрите не могат да бъдат приготовлявани или поръчвани специално за отделни личности, въпреки някои неотдавнашни подобни твърдения. Те винаги са съществували в латентно състояние като звукови енергии. Както гравитацията беше открита, а не създадена от Нютон, така мантрите са били разкрити на древните мъдреци. Те са кодирани в древните ръкописи и предавани от учител на ученик. Въпреки че е обичайно когато гуруто посвещава ученика, да получава приношения от плодове, цветя или пари, продаването на мантри е против всякакви духовни правила. Мантра, божество или гуру, веднъж избрани, не трябва да бъдат сменяни. Има много пътеки към върха. Упоритостта да следва само една ще доведе ученика до горе по-бързо, отколкото ако пилее силата си да пробва всичките.   .c.Сагуна мантри Мантрите, използвани от духовните ученици за постигане на Божествена реализация, са сагуна мантри - с качества (създаващи форми). Те подпомагат процеса на изясняване на идеята, както и визуалните символи. С течение на времето рецитацията поражда фактическата форма на съответното божество. Като обособено звуково тяло на съзнанието, мантрата е самото божество. Формата на божеството се изявява като видимата част от звука. Затова мантрата трябва да бъде повтаряна по съответния начин, като се обръща внимание на сричките и ритъма. Ако се преведе, тя престава да бъде мантра, защото новосъздадените звукови вибрации вече не са тялото на божеството и не могат да го събудят. Само ритмичните вибрации на санскритските съгласни, рецитирани правилно, могат да регулират нестабилните вибрации на ученика и да позволят на формата на божеството да се появи. Хората на Запад са склонни да смятат, че различните мантри се отнасят за различните божества и че има голяма разлика във върховното изживяване. Никога не бива да се забравя, че всяко божество е само един аспект на Божественото, чието величие е твърде голямо, за да може умът да го схване в началото на духовната практика. Да използваме отново аналогията с хълма: многото пътеки към върха представляват отдаденост на различни аспекти на Бога. Хълмът е един, и върхът е един. Едва след като го достигне, човек има достатъчно широк кръгозор, за да обхване цялото. Всяка истинска мантра отговаря на 6 условия: 1) била е първоначално разкрита на мъдрец, който чрез нея е постигнал Самореализация и я е предал на други; 2) има божество-управител; 3) има специфичен ритъм; 4) има БИДЖА (семе), което й дава особена сила - същността на мантрата; 5) има динамична божествена сила - шакти; 6) има нещо като запушалка, което задържа чистото съзнание, скрито в мантрата. След като чрез ПОСТОЯННО и продължително повторение махнем тази запушалка, чистото съзнание се разкрива и виждаме образа на божеството. Всъщност всички ученици боготворят единия Върховен Атман. Разликите се коренят в учениците. Те възникват от необходимостта от различни подходи към Божественото. Различните характери се привличат от различните негови проявления. Някои предпочитат тишината, други - активността; някои обичат природата, други - интелектуалните разсъждения. Човек може да се приближи до Бога по-лесно, когато избере най-подходящия му аспект. Хармонията между ученика и избраното божество е особено важна. Целта ще бъде достигната само когато човек го види във всички божества и във всички същества. При посвещението, извършвано от гуруто, се избира личното божество на ученика - ИЩА ДЕВАТА. Всеки е бил поклонник на определено божество в предишните си превъплъщения и впечатленията от това са се наслоили в подсъзнателния ум. Те влияят на умсвените вибрации и спомагат да се формира съответната личност. Преклонението пред бога Шива в предишно прераждане ще накара ученика да е склонен към преклонение пред него и сега, и ще наслои определени умствени качества, като стоицизъм и любов към самотата. Човек, който избира за ища девата Шива, ще бъде привличан най-вече от абстрактни форми на мислене и от медитацията като начин на преклонение. Домакин, за когато са важни семейство, отговорност и идеали, го привлича Рама - идеалният син, съпруг и законодател. Кришна привлича най-много хора, склонни към отдаденост и активни, уравновесени екстроверти, загрижени за благосъстоянието на другите. Като нещастен младенец, младеж, отдаден на божествени игри в горите и полята на Вриндаван, и вдъхновен източник на мъдрост в "Бхагавад Гита", Той е наистина всеобхватен. Онези, които почитат майчинския аспект като божествена вселенска енергия, могат да се прекланят пред Дурга. Ако човек сам не може да разбере склонностите си, гуруто ще избере божеството в зависимост от своето прозрение. След като бъдат избрани божеството и съответната мантра и ученикът получи посвещение от своя гуру, той работи с мантрата си, докато достигне просветление. Мантрата става негова песен. Той прави вибрациите й свои, и колкото по-успешно постигне това, толкова по-близко е до Бога. За придобиване на определени качества могат да бъдат използвани и други допълнителни мантри. Повторението на "Ом Аим Сарасватяй Намах" дарява мъдрост, разум и творчески достижения. "Ом Шри Маха Лакшмяй Намах" дарява богатство и благосъстояние. Мантрата на Ганеша отстранява пречки за всякакви начинания. Мантрата "Мана Мритюнджая" предотвратява катастрофи, неизлечими болести и нещастия, и дарява дълъг живот и безсмъртие. Тя е също така МОКША мантра - чрез която се достига до освобождение. Онези, които я повтарят ежедневно, се радват на добро здраве, дълъг живот и върховно просветление. Преводът на тази особено силна мантра е: "Прекланяме се пред триокия Бог (Шива), излъчващ сладки аромати, който храни човешките същества. Нека той ме освободи от оковите на раждането и смъртта, както зрялата краставица се отделя от стъблото, и нека достигна безсмъртие." Мантрата ГАЯТРИ е върховната мантра на Ведите. Тя може да бъде препоръчана на всеки, понеже Гаятри е майката на вселената, самата Шакти и за нея няма нищо невъзможно. Тя пречиства ума, разрушава болката, греха и невежеството; носи освобождение и дарява здраве, красота, сила, жизненост, мощ, разум и мистична аура. Повторението на мантрите Гаятри, Ом Намах Шивая, Ом Намо Нараяная или Ом Намо Бхагавате Васудевая 125 000 пъти с чувство, вяра и отдаденост, осигурява на ученика милостта на съответното божество. Ом Шри Рамая Намах и Ом Намо Бхагавате Васудевая способстват за достигане на Реализацията на Бога първо с атрибути, а после - без атрибути.     .c.Мантри за джапа 1. ОМ Шри Маха Ганапатайе Намах   Молитва към великия бог Ганеша Ом е изначалния, най-силен звук-мантра. Той е част от почти всяка мантра и служи да възбуди чисти силни вибрации. Шри е титла - израз на уважение. Маха означава "велик". Ганапата е другото име на Ганеша, представян като бог с глава на слон, което изразява сила и твърдост. Той премахва пречките и дарява успех.   2. ОМ Намах Шивая   Молитва към бог Шива Шива е богът-покровител на аскети и отшелници. Той е част от свещената троица в индуизма. Другите двама - Брахма и Вишну - символизират съответно съзиданието и запазването. Шива, известен като Космичния Танцьор, господства над разрушителните енергии, които унищожават вселената в края на всяка епоха. Това е процес, при който старото дава път на новото. В по-личен аспект енергията на Шива разрушава нисшата природа на човека, като дава път на положителния растеж.   3. ОМ Намо Нараяная   Молитва към бог Вишну Нараяна е име на Вишну, пазителят на света. След Сътворението именно енергията на Вишну слага ред във вселената. Вишну редовно се превъплъщава в човек и се преражда на земята, за да помогне на хората. Онези, които са тясно свързани със световните дела и поддържат хармонията на живота, биват привличани от този аспект на Бога.   4. ОМ Намо Бхагавате Васудевая   Молитва към бога Васудева "Бхагаван" означава "господар". Тук става дума за Вишну. Васудева е "онзи, който обитава във всички неща и в когото всички неща обитават", и е име на Кришна, едно от най-обичаните божества. Кришна е смятан за световен учител, понеже е източникът на "Бгагавад Гита" - един от най-известните източни религиозни текстове. Той привлича хората със своята игривост и весел нрав.   5. Хари ОМ   Хари е другото име на Вишну. Това е онзи аспект, който прощава минали действия на хората, търсещи убежище в него, като разрушава отрицателните им дела. Така Хари е избавител и водач към лично спасение, както и Пазител на света.   6. ОМ Шри Рамая Намах   Молитва към бог Рама Рама - превъплъщение на Вишну - се родил на земята, за да поддържа справедливостта и да възнаграждава добродетелта. Неговият живот е тема на "Рамаяна". Рама живял в съвършенство и отговорност. Той и съпругата му Сита са идеал за отношения между съпрузи, за домакини и хора със семейни задължения.   7. ОМ Шри Дургая Намах   Молитва към майка Дурга Върховната Божественост е без качества или атрибути, и като такава съдържа всички качества и атрибути. Мъжките принципи са важни, но е необходимо те да се уравновесяват от женските, защото мъжкото и женското начало са двете страни на монетата. Дурга представлява майчинския аспект на Бога. Тя е силата шакти, чрез която се изявява Божественото, защото Дурга значи сила. Тя е защитник и благодетел. Според индийската митология ЧАЙТАНЯ - чистото съзнание на Брахма, Вишну и Шива, се обединило, за да създаде майка Дурга. Обикновено я изобразяват с осем ръце, с които носи цветя и оръжия за защита, а също благославя.   8. ОМ Шри Маха Лакшмяи Намах     Молитва към великата майка Лакшми Лакшми е щедрата дарителка. Съпруга на Вишну, тя помага да се запазят трите свята, като дарява богатство и изобилие от материални и духовни блага. Изобразяват я като красавица върху лотосов цвят, с разтворени ръце, даряваща.   9. ОМ Аим Сарасватяи Намах   Молитва към майка Сарасвати АИМ е биджата на Сарасвати, която в този аспект покровителства учението, изкуствата и музиката. Тя е съпруга на Брахма и е свързана със създаването на нови неща и с раждането на нови идеи. Дарява мъдрост и знание. Тя покровителства хората на изкуството.   10. ОМ Шри Маха Каликаи Намах   Молитва към майка Кали Кали е онзи аспект на Божественото, който отговаря за жестокото разрушение и за изкореняването на отрицателните качества в този свят. Тя е преобразуващата енергия на Божественото, която разтваря индивида в космичен съюз. Маха Кали е един от най-страшните негови образи. Поради интензивността на пречистващата й природа малцина биват посвещавани в тази мантра.   11. ОМ Шри Ханумате Намах   Молитва към блажения Хануман Хануман е съвършенството на отдадеността. Той е най-големият и най-безкористен поклонник на Рама. В традицията на индуизма Хануман се смята за полубог, тъй като е син на бога на вятъра. Той е много силен и смел.   12. Харе Рама Харе Рама Рама Рама Харе Харе   Харе Кришна Харе Кришна Кришна Кришна Харе Харе   Господарю Рама! Господарю Кришна! Харе е възвишената форма на обръщение към Бога. Рама и Кришна са две от най-познатите и най-обичани превъплъщения на Вишну. Те са се родили на земята, за да поведат човечеството към вечно спасение. Тов е МАХА МАНТРА - най-сигурният и най-лесен начин за осъществяване на Бога в наше време.   13. ОМ Шри Рама Джая Рама Джая Джая Рама   Да живее Рама   "Джая" означава "победа" или "да живее"   14. Шри Рама Рама Рамети, Раме Раме Манораме   Сахасранама Таттулям, Рама Нама Варанане Това са свещени имена на Рама, равни на най-висшето име на Бога. Тази мантра помага при клюки и клевети, и компенсира времето, загубено в празни разговори.   15. ОМ Трямбакам Яджамахе Суганим Пущиварданам Урварукамива   Бандханан Мритьор Мукшия Мамритат Прекланяме се пред триокия бог (Шива), излъчващ сладкиухания, който храни човешките същества. Нека той ме освободи от прераждания, както краставицата се отделя от стъблото. Това е МАХА МРИТЮНДЖИЯ мантра. Тя лекува болести, предотвратява нещастия и дарява освобождение. Трябва да бъде повтаряна ежедневно.   16. ОМ Намо Стуте Махайогин Прапаннаманусадхи Мам Ятха Твачаранам   Бхоге Ретих Сяданапайини   Слава на теб, велики йоги! Паднал в нозете ти, те моля да ме насочиш тъй, че да намеря неизчерпаема радост в лотосовите ти нозе. Това е мантрата за себотдаване. Тя трябва да бъде повтаряна с чисто сърце, свободно от лични желания.   .c.Гаятри мантра   ОМ Бхур Бхувах Свах, Тат Савитур Вареням Бхарго Девася   Дхеемахи, Дхиьо Йо Нах Прачодаят Медитираме върху славата на Ишвара - онзи, Който е създал вселената, Който е достоен за преклонение, Който е въплъщение на Знанието и Светлината, Който премахва всеки грях и невежество. Нека той просветли разума ни. ОМ                символ на Пара Брахман Бхур        Бху-лока (физическото ниво) Бхувах            Антарикша-лока (астралното ниво) Свах        Сварга-лока (небесното ниво) Тат         Онова; Трансцеденталният Парабрахман Савитур           Ишвара или Създателят Вареням           достоен за обожание и преклонение Бхарго            унищожаващ греховете и невежеството;Велико сияние Девася            сияен, блестящ Дхеемахи          ние медитираме Дхиьо       Буди; разум; разбирания Йо                което, който Нах         нашият Прачодаят   просветлявам; ръководя; подтиквам   .c.Гаятри на различни божества Гаятри е стих с определен размер и стъпка. Въпреки че гаятри, описана по-горе, е една от най-свещените мантри на Ведите и се нарича "майка на Ведите", тази стихотворна форма се използва за възхвала и обръщение и към други божества.   1. ОМ Екадантая Видмахе Вакратундая Дхеемахи, Танно Данти Прачодаят Това е гаятри на Ганеша.   2. ОМ Нараяная Видмахе Васудевая Дхеемахи, Танно Вишнух Прачодаят Това е гаятри на Вишну.   3. ОМ Татпуршая Видмахе Сахасракшая Махадевая Дхеемахи, Танно Рудрах Прачодаят Това е гаятри на Шива.   4. ОМ Дасаратхайе Видмахе Ситаваллабхая Дхеемахи, Танно Рамах Прачодаят Това е гаятри на Рама.   5. ОМ Девакинанданая Видмахе Васудевая Дхеемахи, Таннах Кришнах Прачодаят Това е гаятри на Кришна.   6. Ом Катяяняи Видмахе Канякумаряй Дхеемахи, Танно Дурга Прачодаят Това е гаятри на Дурга.   7. ОМ Махадевяй Ча Видмахе Вишнупатняй Ча Дхеемахи, Танно Лакшмих Прачодаят Това е гаятри на Лакшми.   8. ОМ Вагдевяй Ча Видмахе Камараджая Дхеемахи, Танно Деви Прачодаят. Това е гаятри на Сарасвати.   9. ОМ Сарвасаммохиняи Видмахе Висваджананяй Дхеемахи, Таннах Шактих Прачодаят. Това е гаятри на Шакти, Космичната сила.   10. ОМ Гурудевая Видмахе Парабрахмане Дхеемахи, Танно гурух Прачодаят Това е гаятри на гуру.   11. ОМ Бхаскарая Видмахе Махадютикарая Дхеемахи, Танна Адитях Прачодаят. Това е гаятри на Сурия, Слънцето.   .c.Ниргуна мантри Сагуна мантрите са със форма, а НИРГУНА мантрите - без форма. При тях няма призоваване на божества или персонализирани аспекти на Бога. Човек по-скоро използва абстрактни мантри и ведийски формули, за да утвърди идентичността си с цялото Сътворение. Хората са с различни характери и не всеки духовен ученик има афинитет към лично божество. Мнозина възприемат вселената като взаимосвързани разнообразни енергийни модели, произтичащи от един източник - Изначалната Причина. За хора с такъв характер абстрактните мантри създават вибрация, в която медитиращият се отъждествява с целия Космос. С повторение на една от тези мантри той загубва своята самоличност и се слива с Природата. Той се признава за идентичен с хомогенния субстрат, с енергията или силата на битието, които са в основата на всичко съществуващо. Всички мантри се съдържат в ОМ - абстрактната, най-висша мантра на космоса. ОМ е изявеният символ на вибрацията Шабдабрахман, или Бог; но не трябва да бъде отъждествяван с Божественото. Вселената е произлязла от ОМ, съдържа се в ОМ и се разтваря в него. В АУМ (както се изписва понякога) се съдържа троичната опитност на човека: А е физическото ниво, У - менталното или астрално ниво, М - състоянието на дълбок сън и всичко отвъд обхвата на разума. Трансцеденталният звук ОМ се чува само от йоги, но не с обикновения слух. Буквите от азбуката са еманации на ОМ, която е основата на всички звуци и букви. А е първият звук, който гласните струни могат да издадат; М - последния. По средата е У. Трите звука, съставящи ОМ, съдържат всички звуци. Извън този обхват няма нито език, нито музика, нито поезия. От ОМ произлизат не само всички езици и мисли, но и енергийните вибрации на самата вселена. Поради тази универсалност ОМ може да се използва като мантра от всички, които нямат гуру. Но именно поради това и поради липса на специфична форма за начинаещия е много трудно да я разбере. Умът трябва да бъде много силен, за да се концентрира върху безформени и абстрактни мантри като ОМ. Джапа медитацията върху ОМ има огромно влияние върху ума. Вибрациите, които ОМ поражда, са изключително силни. Като запуши ушите си с ръце и си я повтаря, човек може да изпита вибрациите й на рудиментарно физическо ниво. Никой друг звук, изречен по същия начин, не може да има тази сила на вибрациите в главата. Правилно произнесен, звукът излиза от пъпа, с дълбока и хармонична вибрация, и постепенно достига до горната част на ноздрите. Ларингсът и небцето са като резонатори; езикът и небцето не се докосват. Когато се произнася У, звукът се завърта от основата на езика до края на устата. М е последният звук, и се произнася със затворена уста. Изговарян просто, както се пише, ОМ има определен ефект върху нервната система и влияе благоприятно на психиката. Изречен правилно, ОМ възбужда и трансформира всеки атом във физическото тяло, като поражда нови вибрации и събужда дремещите физически и умствени сили. Както различните божества са различни аспекти на Върховното, така различните мантри-семе, биджа-мантрите, произлизат пряко от 50-те начални звука и са много силни. Обикновено биджа-мантрата се състои от една буква, макар че има и други, състоящи се от повече букви, като напр. ХРЕЕМ. Всяка има голямо вътрешно мистично значение, въпреки че на пръв поглед това е незабележимо. Всеки елемент от вселената има съответна биджа. Звуците за етер, въздух, огън, вода и земя са ХАМ, ЯМ, РАМ, ВАМ и ЛАМ. Всяко божество също има съответен звук-семе. Поради присъщата им сила биджа-мантрите обикновено не се дават за посвещение. Джапа върху тях може да бъде практикувана само от онези, които са в чисто състояние, а използването им е предшествано от сложни ритуали.   .c.Абстрактни мантри 1. Сохам Аз съм онзи, който съм Медитиращият е самото съществуване. Той е без форма и качества, без минало, настояще и бъдеще. Никакви ограничения не сковават ученика, който твърдо е фиксирал в ума си "Сохам".   2. Ахам Брахма Асми Аз съм Брахман "Ахам Брахма Асми" е велика формула на Веданта. Медитиращият утвърждава себе си като Едно с вечния Брахман. С това той отрича ограничението си в тялото и ума и утвърждава единство с Абсолюта.   3. Тат Твам Аси Ти си Това "Това" е вечният Брахман, а "ти" - медитиращият. "Тат Твам Аси", едно от най-великите утвърждения на Веданта, отъждествява индивида с Брахман, абсолютния субстрат на Сътворението.   ОМ ОМ не се превежда. Състои се от три букви: А, У и М. Те символизират трите времена, трите състояния на съзнанието и цялото съществуване. А е будното състояние, У - състоянието на сънуване, М - състоянието на дълбок сън. ОМ съдържа нада и бинду. Нада е удълженият гласен звук, а бинду - бръмчащият звук, произнасян сс затворени устни, с който завършва мантрата.   .c.Биджа-мантри, мистични звуци-семе 1. ХАУМ В тази мантра ХА е Шива, а АУ - Садашива. Нада и бинду означават онова, което разсейва тъгата. Тази мантра е за призоваване на бог Шива.   2. ДУМ Тук ДА е Дурга, а У символизира защита. Нада е майката на вселената, а бинду - действието (богослужение или молитва). Това е мантрата на Дурга.   3. КРЕЕМ Тази мантра е за призоваване на Калика. КА е Кали, РА - Брахман, ЕЕ - Махамая. Нада е майката на вселената, а бинду разсейва тъгата.   4. ХРЕЕМ Това е мантрата на Махамая или Бхуванешвари. ХА означава Шива, РА - пракрити, ЕЕ - Махамая. Нада е майката на вселената, а бинду разсейва тъгата.   5. ШРЕЕМ Това е мантрата на Маха Лакшми. ША е Маха Лакшми, РА - богатство, ЕЕ - доволство. Нада е изявеният Брахман, а бинду разсейва тъгата.   6. АИМ Това е биджа-мантрата на Сарасвати. АИ е Сарасвати, а бинду разсейва тъгата.   7. КЛЕЕМ Това е Камабиджата. КА е Камадева, богът на желанието, също бог Кришна. ЛА е Индра, владетелят на небесата, а също бог на сетивата. ЕЕ означава доволство, задоволеност. Нада и бинду са онова, което носи щастие и мъка.   8. ХУМ В тази мантра ХА е Шива, У - Бхайрава. Нада е върховното, а бинду разсейва тъгата. Това е троичната биджа на Варма.   9. ГАМ Това е биджата на Ганеша. ГА е Ганеша, а бинду разсейва тъгата.   10. ГЛАУМ Това също е мантра на Ганеша. ГА е Ганеша, ЛА - онова, което преобладава, АУ - блясък, а бинду разсейва тъгата.   11. КШРАУМ Това е биджата на Нарасимха, страховит получовек-полулъв, превъплъщение на Вишну. КША е Нарасимха, РА - Брахма, АУ означава "със зъбите нагоре", а бинду разсейва тъгата.   Науката за мантрите е много сложна. Има мантри дори за такива специфични цели, като лекуване от ухапване на змия и от хронически болести, но те са по-нисши. В съвременния свят силата на грубата физическа вибрация започва едва сега да се използва във физиотерапията, а от нейните потенциални възможности се ползват и в други области. Древните индийски мъдреци са я познавали още преди хиляди години.Те са използвали звука в неговите груби и фини състояния, за да проникнат в нивата на човешкото съзнание и да докоснат бжествената вибрация, която е изживяването на Бога. С начало и край в ОМ мантрата завършва пълния си цикъл.terrafim.wordpress.com/video-mantri/   .c.Медитация с мантра Има различни практически начини за постигане на напредък в джапа медитацията, проверени с хиляди години, които се основават на здрави психологически и естествени принципи. Броенето на зърната на броеница е най-познатата на Запад форма на джапа. Джапа малата е подобна на броеницата и често се използва при повторението на мантри. Тя задържа вниманието, фокусира физическата енергия и подпомага ритмичната непрекъсната рецитация. Състои се от 108 зърна. Едно допълнително, МЕРУ, е малко по-голямо от другите. Малата показва, че с изричането на една мантра на всяко зърно, джапа е повторена 108 пъти, или една мала. Пръстите не бива да минават отвъд меру; когато се стигне до него, те се връщат обратно, и повтарянето на мантрата продължава, като малата се движи в обратната посока.Зърната се броят с палеца и средния пръст; показалецът никога не се използва, защото е психологически отрицателен. Броеницата не бива да виси под пъпа и когато не се използва, трябва да е увита в чиста кърпа. Преди започване се изрича подходяща молитва, която пречиства чувствата. Със затворени очи и концентрация в АДЖНА (междувеждието) или АНАХАТА (сърдечната област) чакра, медитиращият се обръща за помощ към избраното божество или гуру. Мантрата трябва да бъде произнасяна ясно и без грешки, тъй като тя и божеството са едно и също. Повторението не трябва да е нито бързо, нито бавно; трябва да се мисли за значението. Скоростта се увеличава само когато умът започне да блуждае. Тъй като след известно време умът се разсейва, необходимо е човек да е непрекъснато нащрек.



Гласувай:
0
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: budha2
Категория: Други
Прочетен: 6188420
Постинги: 4190
Коментари: 1145
Гласове: 1520
Календар
«  Октомври, 2019  
ПВСЧПСН
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031