Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.09.2013 18:35 - Медитация с мантра
Автор: budha2 Категория: Други   
Прочетен: 1042 Коментари: 0 Гласове:
0



 Има различни практически начини за постигане на напредък в джапа медитацията, проверени с хиляди години, които се основават на здрави психологически и естествени принципи. Броенето на зърната на броеница е най-познатата на Запад форма на джапа. Джапа малата е подобна на броеницата и често се използва при повторението на мантри. Тя задържа вниманието, фокусира физическата енергия и подпомага ритмичната непрекъсната рецитация. Състои се от 108 зърна. Едно допълнително, МЕРУ, е малко по-голямо от другите. Малата показва, че с изричането на една мантра на всяко зърно, джапа е повторена 108 пъти, или една мала. Пръстите не бива да минават отвъд меру; когато се стигне до него, те се връщат обратно, и повтарянето на мантрата продължава, като малата се движи в обратната посока.Зърната се броят с палеца и средния пръст; показалецът никога не се използва, защото е психологически отрицателен. Броеницата не бива да виси под пъпа и когато не се използва, трябва да е увита в чиста кърпа. Преди започване се изрича подходяща молитва, която пречиства чувствата. Със затворени очи и концентрация в АДЖНА (междувеждието) или АНАХАТА (сърдечната област) чакра, медитиращият се обръща за помощ към избраното божество или гуру. Мантрата трябва да бъде произнасяна ясно и без грешки, тъй като тя и божеството са едно и също. Повторението не трябва да е нито бързо, нито бавно; трябва да се мисли за значението. Скоростта се увеличава само когато умът започне да блуждае. Тъй като след известно време умът се разсейва, необходимо е човек да е непрекъснато нащрек. Разнообразието при джапа е необходимо, за да се поддържа интереса и да се избягва умората и монотонността, които могат да се появят при постоянно повтаряне на едни и същи звуци. Това се постига, като мантрата първо се повтаря на глас, после се шепне, а накрая се повтаря на ум. Умът има нужда от разнообразие, иначе се изморява. Но дори само механичното повторение без чувство има голямо пречистващо въздействие. Чувството ще дойде по-късно, в процеса на пречистване. Повторението на глас се нарича ВАЙКАРИ ДЖАПА, а това с шепот или мърморене - УПАМСУ ДЖАПА. Повтарянето на ум - МАНАСИКА ДЖАПА - е най-силно. То изисква по-добра концентрация, тъй като умът има склонност да изключва след известно време. Предимството на джапа на глас, която трябва да се използва умерено, е, че тя изключва всички светски звуци и всяко разсейване. Човек трябва да прибягва към нея от време на време, особено когато задрямва. Непривикнал към тази дейност, начинаещият след 5 - 10 мин. повтаряне може да пожелае да се откаже. Звуците му изглеждат безсмислени. Като упорства поне половин час без прекъсване, той ще даде на мантрата време да се вмести в съзнанието му и след няколко дни ползата ще се забележи. Медитацията върху образа на избраното божество при повторението на мантрата многократно увеличава резултатността от джапа. Звукът и формата си съответстват и взаимно се усилват. Само звуковите вибрации, ако звуците се произнасят внимателно и с отдаденост, също могат да създадат формата в съзнанието на ученика. Процесът се улеснява, ако ученикът си представи съответното божество в областта на сърцето или в междувеждието. Заедно с това е необходимо да се осъзнават атрибутите на божеството. Почувствайте Бога отвътре, как той излъчва чистота към сърцето и ума, как присъства със силата на мантрата. Напр. при медитация върху Шива физическата енергия е насочена към преместването на зърната на малата. Образът на божеството с третото око и символичните полумесец, змии, тризъбец, барабан и др. занимава умът на едно ниво.Мантрата ОМ Намах Шивая се повтаря непрекъснато, и така се въвежда в съзнанието на друго ниво. Повторението на мантрата има кумулативен ефект, и с продължителна практика набира сила. Трябва да е съвсем ясно, че джапа е много повече от словесно упражнение. Тя е състояние на пълно потъване. Заключителната молитва и почивката са също важни. Когато приключите с джапа практиката, препоръчва се да не се впускате веднага в светски дейности. Най-добре е да поседите тихо десетина минути, като размишлявате за Бога и чувствате Неговото присъствие. Когато се върнете към обичайните си задължения, духовните вибрации ще останат непокътнати. Тази процедура трябва да бъде повтаряна винаги, независимо с какво е зает човек. Ако се занимавате с физическа работа, нека ръцете да работят, а мисълта ви бъде отдадена на Бога. Като плетачка, която говори с приятелки, докато плете, можете да повтаряте джапа на ум. Постепенно физическата работа става автоматична. Когато през целия ден повтаряте мантрата, съзнанието за Бога прониква в целия ви живот. Друга допълнителна форма на джапа е писането на мантри - ЛИКХИТА ДЖАПА. Мантрата трябва да се пише ежедневно с писалка и в тетрадка, определени специално за тази цел; процедурата продължава половин час, през който са задължителни пълна тишина и концентрация. Ако човек повтаря мантрата на ум, докато я пише, влиянието върху съзнанието се увеличава. Ликхита джапа може да се прави на всякакъв език и с всякаква азбука. Тя много помага на ученика да се концентрира и може да доведе до медитация; така се поставя началото на непрекъснатата вибрация на божествената енергия, която ръководи и закриля, независимо какво върши човек. Напредналата медитация не бива да бъде започвана без ръководството на гуру. Биджа-мантрите, и някои мистични мантри, като "Шри Видя" не бива да бъдан използвани от онези, които не са добре запознати с тях и които не знаят санскрит. Когато не се произнасят правилно, те всъщност могат да навредят на психическата система. Онези, които не са достигнали известно ниво, и които нямат гуру, победил силата на тези мантри за напреднали, трябва да се концентрират върху своите мантри. За ПУРАСЧАРАНА - концентрирана джапа медитация за дълъг период от време - се използват мантри на божества. Когато изпълнява пурасчарана, ученикът й отделя по няколко часа на ден. Мантрата трябва да се повтори 100 000 пъти. Повторението трябва да бъде с чувство, със спазване на обредите. Бавното повтаряне на Маха мантрата може да отнеме до 3 години. При пурасчарана трябва да се спазват определени правила, записани в ръкописите, и строг режим на хранене. АНУЩАНА е практикуване на религиозен аскетизъм, за да се постигне опрделена цел, като най-висша е духовната. За да има успех, желанието трябва да бъде духовно, и по време на практиката ученикът трябва да мисли за него. Степента на аскезата, която може да бъде от най-различен вид, зависи от здравословното състояние на ученика. За джапа анущана се подбира мантра на божество в съответствие с желаната цел. Може личното божество да е Кришна, но ако човек иска да композира възвишена музика, трябва да повтаря мантрата на Сарасвати; ако желае да бъдат отстранени духовни пречки, ще избере мантрата на Ганеша. След това джапа медитацията продължава дълго време, с интензивна концентрация и без мисъл за външния свят. Това води до постигане на желаната цел. Може да има други видове джапа медитация, но общата теория и техниките нямат голяма разлика. Ако бъде следвана с вяра и отдадност, упорито, джапа е най-прекият път към Осъществяване на Бога.
Приложение
ВРЕМЕ ЗА ЗАВЪРШВАНЕ НА ЕДНА ПУРАСЧАРАНА, ЗА ДА СЕ СЪБУДИ ДРЕМЕЩАТА СИЛА НА МАНТРАТА
мантра            скорост/мин       брой джапа за 1 час     необходимо време за 1 пурасчарана при практика 1 час дневно             бавно средно      бързо бавно средно      бързо       год.  мес.  дни   часове      мин. ОМ          140   250   400   8400  15000 24000 бавно -     -     -     11    54                                                 средно      -     -     -     6     40                                                 бързо -     -     -     4     10 Хари ОМ или Шри Рама    120   200   300   7200  12000 18000 бавно -     -     1     3     47                                                 средно      -     -     -     10    40                                                 бързо -     -     -     11    7 ОМ Намах Шивая       80    120   150   4800  7200  9000  бавно -     -     17    2     10                                                 средно      -     -     11    3     30                                                 бързо -     -     9     1     35 ОМ Намо Нараяная    60    80    120   3600  4800  7200  бавно -     1     7     0     15                                                 средно      -     -     27    4     45                                                 бързо -     -     18    3     15 ОМ Намо Бхагавате   40    60    90    2400  3600  5400  бавно -     2     23    2     0 Васудевая                                       средно      -     1     25    3     30                                                 бързо -     1     7     0     15 Гаятри мантра      6     8     10    360   480   600   бавно 3     0     16    0     45                                                 средно      2     5     8     5     30                                                 бързо 1     7     15    3     35 Маха мантра или Харе Рама мантра 8     10    15    480   600   900   бавно 3     0     16    0     45                                                 средно      2     5     8     5     30                                                 бързо 1     7     17    3     35 terrafim.wordpress.com/video-mantri/








Гласувай:
0
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: budha2
Категория: Други
Прочетен: 6003396
Постинги: 4190
Коментари: 1145
Гласове: 1517
Календар
«  Юни, 2019  
ПВСЧПСН
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930