Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.11.2013 00:04 - Теджобинда Упанишада
Автор: budha2 Категория: Други   
Прочетен: 486 Коментари: 0 Гласове:
0



                                                                                                                                                                          image

Шива каза:

"Аз съм Чхидатма. Аз съм Параматма (Азът на вселената). Аз съм Ниргуна (който е без свойства; гуна=свойство), по-велик от великия. Този, който просто пребивава в атма (азът) се нарича дживанмукта (освободен приживе). Този, който разбира: "Аз съм над трите тела, аз съм чисто съзнание и аз съм Брахма" - той е дживанмукта. Този, който съзнава: "Аз по природа съм блажен и съм върховното блаженство; аз нямам нито тяло, нито нещо друго освен само съзнанието, че аз съм Брахма" - се нарича дживанмукта. Нарича се дживанмукта онзи, който няма "аз" в себето си, но пребивава в Чхинматра (абсолютното съзнание) винаги, в който има само съзнание, чиято същност е само Чхинматра, чийто атма е сам по себе си пълен, който е отдаден на блаженство, който е недиференциран, чиято същност е чисто съзнание, чийто атма е чисто съзнание, който е отхвърлил всички желания (за обекти).

..............

"Аз нямам читта (съзнание), нито буддхи (разсъдък), нито ахамкара (чувство за отделност, его), нито чувства, нито тяло, нито прана (жизнена енергия), нито майя, нито доброта, нито гняв. Аз съм великият. Аз нямам никой от тези обекти от света и аз нямам нито грях, нито качества, нито очи, нито ум, нито уши, нито нос, нито език, нито ръце, нито подвижно, спящо или причинно състояние, нито четвъртото състояние (става дума за четирите състояния, в които може да се намира човек)."

"Всичко това не е мое, аз нямам нито време, нито пространство, нито обект, нито мисъл, нито Снана (религиозно изкъпване), нито Сандхя (момент на преход), нито божество, нито свещени места, нито поклонение, нито духовно знание, нито място, нито близък, нито раждане, нито говор, нито богатство, нито способност, нито недостатък, нито задължение, нито благоприятстване, нито Джива (душа), нито (някой от) трите свята, нито спасение, нито двойственост, нито Веди, нито задължителни правила, нито близост, нито отдалеченост, нито познание, нито тайни, нито гуру (учител), нито ученик, нито Вишну, нито Рудра (Индра), нито луна, нито земя, нито вода, нито въздух, нито небе, нито огън, нито род, нито светско съществувание, нито медитиращ, нито обект на медитация, нито студ, нито горещина, нито жажда, нито глад, нито приятел, нито враг, нито илюзия, нито победа, нито минало, настояще или бъдеще, нито жилище, нищо, което да си струва да бъде чуто или казано, нищо, което да се прави или постига, нищо, което да се разбира, да се наслаждава или да се припомня, нито наслаждение, нито желание, нито йога, нито придобиване, нито говорене, нито спокойствие, нито обвързаност, нито любов, нито радост, нито щастие, нито огромност, нито нищожност, нито дължина или късина, нито повишаване, нито спадане, нито заблуждение, нито преодоляване на заблужденията, нито единственост, нито множественост, нито слепота, нито глупост, нито умение, нито мускули, нито кръв, нито лимфа, нито кожа, нито костен мозък, нито кости, никой от седемте Дхату (телесни течности), нито белота, нито червенина, нито синина, нито топлина, нито печалба, нито важност или незначителност, нито заблуда, нито упорство, нито мистерия, нито раса, нищо, което си струва да се приеме или отхвърли, нищо, което да предизвиква смях, нито политичност, нито религиозност, нито грешка, нито учудване, нито щастие, нито познание или познаващ, нито познавано, нито себе, нищо, принадлежащо на теб или мен, нито ти, нито аз, нито старост, нито младост, нито пол; но аз съм Брахма. Аз съм сигурно Брахма. Аз съм Чхит, аз съм Чхит."     



Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: budha2
Категория: Други
Прочетен: 8687611
Постинги: 4190
Коментари: 1130
Гласове: 1577
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031