Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.12.2013 19:40 - Святото име е юга-дхармата
Автор: budha2 Категория: Други   
Прочетен: 818 Коментари: 0 Гласове:
0



                                                                                                                                                                          В тази епоха на Кали няма друг религиозен принцип, освен повтарянето на святото име,
което е същността на всички Ведически химни. Това е смисълът на всички писания.
Повтарянето на святото име е юга-дхармата, религиозният процес за сегашната епоха
на Кали. Шримад-Бхагаватам обяснява различните епохи в света и определените за тях
юга-дхарми по следния начин:
1. Сатйа-юга: медитация върху Вишну;
2. Трета-юга: извършване на жертвоприношения;
3. Двапара-юга: обожаване на Мурти на Бога; и
4. Кали-юга: повтаряне на святото име на Бога.
Така, всички резултати, постигани в другите епохи чрез съответните юга-дхарми,
могат да се постигнат в кали-юга само чрез повтарянето на Харе Кришна маха-мантрата.
За това има специална причина, която Бог Шри Чайтанйа Махапрабху обяснява:
В тази епоха на Кали, святото име на Бога, Харе Кришна маха-мантрата, е инкарнацията
на Бог Кришна. Просто като повтаря святото име, човек общува директно с Бога. Всеки,
който прави това със сигурност е освободен.
Във връзка с това има интересно изказване на Шрила Бхактивинода Тхакура в Шри
Кришна-самхита. Той описва, че след като изучили нивото на човешкия напредък, в
миналото, съставителите на писанията определили нужните за различните епохи святи
имена, които освобождават човека. Те се наричат тарака-брахма-нама. Въпреки, че
условията на живот се влошават от епоха в епоха, все пак в тези мантри има напредък от
гледна точка на расата, която дават.
Святите имена за освобождение в първата епоха са следните:
нарайана-пара-веда нарайана-паракшарах
нарайана-пара муктир нарайана-пара гатих
Бог Нарайана е най-висшата цел на цялото знание, език и освобождение. Той е върховната
цел.
Тази молитва изразява чувство на благоволение и преклонение пред величието на
Абсолютната Истина във формата на Нарайана. Така, в сатйа-юга настроението на
отдаване е била чиста шанта-раса (неутрална) и малко дасйа-раса (настроение на
служене).
За следващата епоха, трета-юга, била съставена следната тарака-брахма-нама:
рама нарайанананта мукунда мадхусудана
кришна кешава камсаре харе вайкунтха вамана
[Обожавам Върховния Бог чрез имената Му] Рама, Нарайана, Ананта, Мукунда,
Мадхусудана, Кришна, Кешава, Камсари, Хари, Вайкунтха и Вамана. Всичко това са имена на Бога, които отново възхваляват доблестта на Нарайана.
Имената Мадхусудана, обаче, (“убиецът на демона Мадху”), и Камсари (“врагът на
Камса”) указват на расата на приятелството (сакхйа). За приятелите на Кришна е
естествено да се обръщат към Кришна по този начин. Така, в трета-юга са на лице пълна
дасйа-раса и нюанс на сакхйа-раса, но настроенето на благоговение е все още
преобладаващо.
В двапара-юга, епохата преди кали-юга, за освобождение била повтаряна следната
мантра:
харе мураре мадху-каитабхаре
гопала говинда мукунда шауре
йаджнеша нарайана кришна вишно
нирашрайам мам джагадиша ракша
О, Бог Хари, враг на демоните Мура, Мадху и Каитабха; О, Гопала, Говинда, Шаури; О,
Мукунда, който дарява освобождение; О, Нарайана, Бог на всички жертвоприношения; О,
Кришна, О, Вишну, Бог на Вселената, моля Ви, закриляйте ме, тъй като нямам друго
убежище.
Имената, споменати в този стих имат за цел Кришна, който е убежището за бездомната
личност. На този етап доминират шанта, дасйа, сакхйа и ватсалйа раса.
Тарака-брахма-нама-та за епохата на Кали не е никоя друга, а самата Харе Кришна
маха-мантра:
Харе Кришна, Харе Кришна, Кришна Кришна, Харе Харе
Харе Рама, Харе Рама, Рама Рама, Харе Харе
Така Шрила Бхактивинода Тхакура завършва, като утвърждава изключителното
значение на Харе Кришна маха-мантрата:
Това са най-сладките имена на Бога. В тази мантра няма молба (за подслон и
освобождение), а призив към всички раси с нюанс на интимна привързаност. Не се
споменава могъществото на Бога или даването на освобождение. Тази мантра изразява
само, че душата изпитва неописуемо привличане към Върховната Душа по любовен начин.
Тези имена са за онези, които са на пътя на мадхурйа-раса (съпружеско привличане,
най-висшата от всички раси). Постоянната медитация върху тези имена е най-добрата
форма на обожаване на Бога    www.krishnabg.com/wp-content/uploads/2012/07/%E2%80%9C%D0%9D%D0%B5%D0%BA%D1%82%D0%B0%D1%80%D0%BD%D0%B8%D1%8F%D1%82-%D0%9E%D0%BA%D0%B5%D0%B0%D0%BD-%D0%BD%D0%B0-%D0%A1%D0%B2%D1%8F%D1%82%D0%BE%D1%82%D0%BE-%D0%98%D0%BC%D0%B5%E2%80%9D.pdf          



Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: budha2
Категория: Други
Прочетен: 8716234
Постинги: 4190
Коментари: 1130
Гласове: 1577
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930