Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.01.2014 23:39 - КАЛЕНДАР И ФОЛКЛОР
Автор: budha2 Категория: Други   
Прочетен: 1780 Коментари: 0 Гласове:
0



 image    image                                                                                                   НА ДОЛНАТА СХЕМА ЗАБЕЛЯЗВАМЕ И ЕВРЕЙСКИЯТ БОГ АДАТ,ИШКУР ИЛИ ЙЕХОВА БОГ НА ВОЙНАТА           budha2.blog.bg/drugi/2014/01/14/iehova-ishkur-i-actekskiiat-bog-na-voinata-huitcilopohtli.1228394                                                                                                                                                                                                                                                  В изследването си Явор Тодоров изолира 2 фолклорни семейства. Това са семейството на Слънчева майка и семейството на Домна царица. Първото свързваме с космогонията “енума елиш”. Благодарение на това, от първичните имена на планетите Плутон и Меркурий – Гага (Кака) и Мумму, намираме произхода и значението на думите “кака” и “мома”.

Семейството на Домна царица се състои от : св.Илия, св.Никола, св.Иван и сестра им Огнена Марина. На последите четири лесно можем да съпоставим четерите шумерски творящи (божества) : Ан, Енки, Енлил и Нинхурсаг. Това е още по-лесно, защото и в двете групи станало едно и също събитие – подялбата на света. На Ан се паднало небето, на Енлил – земята, а на Енки – морето. Като сравним според полученото, стигаме до :

Ан = св.Илия
Енки = св.Никола
Енлил = св.Иван
Нинти=ОгненаМарина.

Тук има сравняване на различни обекти, съответствия и пр. На лице е нужда от използване на някакъв математически апарат от теорията на множествата, графите, информатиката. В случая понятието “родословно дърво” върши работа, нагледно е и няма нужда от допълнителни разяснения. Прочие, ще разглеждаме успоредно две родословни дървета. Събитията от шумерския (постшумерския) мит и фолклорния епизод ще разглеждаме върху съответните клони и възли. Несъответствията задължително трябва да се обясняват. Например : св. Илия не е баща, а брат. Предполагаме, че това се дължи на осъдителния брак между брат и сестра, а Енлил е син от такъв брак. Това не е било осъждано при шумерите, а напротив, давало е право да бъде безспорен наследник. А св.Илия трябва да визираме от първо поколение.

Накратко ще споменем няколко епизода, сходни при съответните персонажи.

1.Ан.

2.Енки. Съпругата му се казва Дамкина, а Янкул се жени за Димка (Дели Димка дрянополка). Енки и Янкул имат по 5 сина. Официалната жертва за св.Никола е риба, а Енки развъжда риба и на емблемата му има риби.

3.Енлил. Като син от (полу)сестра, той е законният наследник. Пъстрият (шарен) паун иска от Данчов татко синът му (златом коса) за цар, въпреки че е малък - “пише му се цар да бъде”. Енлил краде мома на ладията си. Тоя мотив го има в няколко песни. Крадецът е “младо търговче”, “момче латинче” и т.н. За золумът Енлил е заточен в Долната земя (без вина), а в песента се пее :”кому два дни, кому три дни, а на мене три години”. В друга подобна песен се уточнява :”на Ивана, баш Йована – три години”. Точно Енлил е върховен на Земята.

4.Нинхурсаг. Тя е една от 4-те основни фигури в шумерския пантеон. Името и Нинти значи “гоподарка на живота”. С най-голямо основаание, това е богинята майка. Ражда от Енлил Нинурта – Гьорги. Емблемата и е нож за отрязване на пъпната връв. И до сега, това е знакът на зодия Лъв (Лаббу). От името на тоя и звезден дом произхожда думата “любов”. Св.Марина във фолклора срещаме с няколко имена. Като Маринка, тя отива рано за вода. На чешмата я чакат три байрака : Халаджа, Караджа и Никола. Двамата от голямата четворка са ясни. Караджа е Ан, за Енлил остава Халаджа. На други места ги срещаме (без Ан) като войводи – Богдан войвода, Дан войвода, Никола войвода, разбира се без да излизаме от плоскостта на мита. Като Севдана попова, тя е ухажвана от нейниоте два брата. Като Тодорка – чака синът си Гьорги.

Двете родословни дървета се проследяват до 4-то поколение. Там са близнаците Уту и Инана, а също и сестра им Ерешкигал.

Имена, произтичащи от Енлил ще илюстрираме с “запазената” руска марка Иван :
image
Иван I Калита – става княз 1328г.- “дракон”, следващата е “змия”. Иван свързваме със “змия”, а Калита – Кал-ита (хала) – със дракон. Цялото име покрива две съседни зодии, което може би се свързва с възцаряване през втората част на годината. Повтаря името на Калоян в обратен ред.
image
Иван II Красны – княз от 1340г.- “дракон”. Велик Московски княз от 1353г.-“змия”.

Иван III Васильевич – съвладетел от 1450г.”кон”(предната година е “змия”). След 12 години – от 1462г. – Княз Московски.

ИванVI Грозни – Велик Московски княз от 1533г.”змия”, след два цикъла (24г.) става цар. Във Волжка България наричан “алаша”, тук със значение “кон”.

Иван V – По-голям брат на Петър I. Възцаряват се и двамата 10 през 1682г.(куче), когато умира брат им Фьодор Алексеевич. Последният царува от 1677г.”змия”. В същата година Иван и София стават съвладетели и получават календарните имена. Логично е и старшия брат да е с Енлилско име. Фьодор –Тодор – Теодор – Божи-дар е близо до Бог-дан. Но Богдан по фолклора съвпада с Енлил. Значи, и тримата владетели през 1677г. имат вече имена съответни на зодия “змия”.

Иван VI – Цар по рождение от 1740г. (1743г.-“змия”). Не е царувал реално. Убит на 24г. възраст.

Българските царе с име Иван получават име по малко по-сложен начин, който изисква точни знания за станалото. В тоя смисъл ще разгледаме имената на двамата братя царе Петър и Асен. Старшия владетел е Теодор – Петър, а Асен до края на живота си остава (пръв) съвладетел. Годината 1186 – “кон” може да се свърже само с Асен. През годината “куче” се възцарява цар Петър I (927), Педро I, крал на Португалия (1357) и Петър I, цар на Русия.(1682) и т.н., а Фьодор – Тодор – Теодор е енлилско име и много добре върви с годината на възстанието –1185 – “змия”. През царуването на цар Петър има събитие с голяма важност, станало в година “куче”. През 1189г. Той праща делегация при императора на свещената римска империя с предложение за съюз. В замяна на това иска да му бъде призната титлата “цар на българи и гърци”. Фридрих Барбароса се съгласил. Това е титла, равностойна на “василевс” и очевидно достатъчен повод за ново име – Петър. Предпочетена е следващата 1190г.”куче”. После Барбароса се отметнал, но това не може да бъде причина цар Петър да се откаже от титлата и името си! Той е известен и с името Калопетър. Змейската съставка на името му по естествен начин ни во ди до годината 1184, до колкото следващат 1196г. нищо не прибавя към неговата слава. Имената Кала – Теодор – Петър се редуцират на Калопетър. Това е много поучителна еволюция в царско име, която не може да бъде разбрана без знанието за конкретните събития.                                                                                      image                   МУРТАФЛАРСКИ НАДПИС                                     image    www.ninti.hit.bg/ALBUM.htm                      



Гласувай:
0
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: budha2
Категория: Други
Прочетен: 6179663
Постинги: 4190
Коментари: 1145
Гласове: 1520
Календар
«  Октомври, 2019  
ПВСЧПСН
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031