Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.02.2014 09:36 - Богинята-майка или (прото)тракийската библия за Сътворението
Автор: budha2 Категория: Други   
Прочетен: 1234 Коментари: 0 Гласове:
1



Богинята-майка или (прото)тракийската библия за Сътворението, скрита само в десет цифри, откъдето се появи и призванието българин

Доклад на изследователя Константин Каменов от Интелектуално звено “Корени”, който не е бил приет за XVIII годишна национална конференция „България в световната история и цивилизации”, провеждаща се във Варна
image
Незапазено (взривено) светилище на Богинята-майка от времето на неолита и енеолита в землището на Пловдив, с четворно лице на фигурата

Великата Богиня-майка, позната като название чрез четирите й ипостаса Рея, Афродита, Деметра и Хестия, е в основата не само на (прото)тракийския възглед за сътворението на Света. Културата на далечните наши предци е разнесена по земята, чрез различна семантика и начин на изказа, според това на какви, като ниво на развитието, племена е била дарявана. Предварително ще посочим няколко доста важни момента в този светоглед на (прото)траките, свързан с нея. Цялата им култура е моделирана така, че без Богинята-майка Питагоровата теорема нямаше да е възможна, защото щяха да липсват тоналностите ре, ми, фа, сол. В отворения херметизъм на (прото)траките цифра, тон, знак, семантика са неразделно свързани и са като отделни елементи, всеки от които принадлежи на отделния, но неразделим неин ипостас. Без раждането на нейният син, нямаше да се стигне до декадата, а тя е най-важното число, без което не би могло да завърши орфическата доктрина за съвършенството на Господния свят.

За да продължим доклада първо ще изясним, че тази декада е по-специална и тя е под формата 4+3+3. Как се развива всеки един етап от Сътворението, след Богинята-майка, ще предложим чрез подбран от нас текст от проф. Александър Фол. Сред историографите неговият изказ, както и този на Д. Попов, са най-кратки и ясни. Подредили сме ги в отделни точки, за да стане още по-ясно и онагледено. В случая ще използваме римски цифри, защото след това ще се наложи още на няколко пъти да използваме номерация:

I. Четворката (тетрадата) е сборът на две диади, поради което е степенуваната Природа (равенството между всички отношения, дори в смъртта).

II. Петицата (пентадата) е диада и триада. Тя търпи доктриналното, но предпитагорово тълкуване за “чувственост” и новото начало на Природата (с раждането на Сина).

III. Шестицата (хексадата) е означение на духовността, т.е. на възмъжаване и зрелост.

IV. Седмицата (хептадата) е сбор от тетрада и триада. Поради това тя е степенувана Природа и симетрия, а в Орфическия инцест[2] между Великата Богиня-майка и Сина носи светлото зърно на живота.

V. Осмицата (октадата) е уравновесеността и октавата, но и приятелството и любовта в орфическия смисъл.

VI. Девятката (енеадата) е умножение на две триади, т.е. на две съвършени мъжки числа, поради което е самата справедливост, но в очакване да бъде осъществена в макро- и микрокосмоса на следващата и последна степен.

VII. Десятката (декадата) приключва доктриналния цикъл с триумфа на сина на Сина на Великата Богиня-майка, който е сбор от женското и от мъжкото начало на Космоса, тяхното единство и разум. Устройството е завършено. (Фол. Ал., “Тракийската култура. Казано и премълчано”, С. 1995, стр.79; с малка корекция на някои лексеми и подреждане на непериодичните текстове, в точки от нас – б.а.)

Тук ще се върнем към възгледите в отворения херметизъм от момента от преди започване на динамиката от седем етапа на сътворението на света:

1а) Единицата (монадата) – абсолютното единство и тъждественост на самата себе си, т.е. тя е сляла четното и нечетното и “звучи като мъжко начало”.

2а) Двойката (диадата) е означение на женското начало.

3а) Тройката (триадата) е монада и диада и съответствува, както чиатателят вече се досеща, на съвършената симетрия, а и лежи в основата на първоелементните плоскости, каквито са триъгълниците. (Фол. Ал., “Тракийската култура. Казано и премълчано”, С. 1995., стр.79; с малка корекция на някои лексеми и подреждане на непериодичните текстове, в точки от нас – б.а.)

Бидейки обвързани, както отбелязахме по-напред, тоналностите също съдържат голямо познание за цялото сътворени, според мирогледа на (прото)траките. Накратко ще споменем, че дори когато елинският прагматизъм започва да доминира и да измества по-важната култура на далечните ни предци, когато биват изграждани, гробниците на жреците-царе при траките са със закодирани съотношения между тоналностите, които, ако бъдат проследени от входа към камерата, ще декодират цялата орфическа философия за сътворението. Колегата Димитър Чиликов доказа, че навсякъде те са предложени по един и същи начин, а археологът Георги Китов го потвърди с измерванията в откритите от него гробници. Ще предложим седем от тях:

- съотношенията на страните в трите квадратни помещения – до–до (прима);

- страна на предверието и страна на страничното голямо помещение – до–ре (голяма секунда);

- широчина на главния вход и широчина на входа към камерата – до–ми (голяма терца);

- отношение между страните на гробната камера и предверието – до–фа (чиста кварта);

- отношение между страните на гробната камера и страничното помещение – до–сол (чиста квинта);

- широчина на главния вход – до–ла (голяма секста);

- страна на предверието – до–си (голяма септима).

image
Циклопските крепостни стени на град Евмолпия, които са северната стена на жреческия орфически храм, свързан с Богинята-майка
www.eurochicago.com/2013/11/boginyata-mayka-ili-prototrakiyskata-bibliya-za-satvorenieto/                                       



Гласувай:
1
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: budha2
Категория: Други
Прочетен: 6243562
Постинги: 4190
Коментари: 1146
Гласове: 1520
Календар
«  Ноември, 2019  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930