Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.02.2014 13:18 - Касти и Ролята на Бархишад - праотците в еволюцията на расите
Автор: budha2 Категория: Други   
Прочетен: 402 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 15.02.2014 13:18


 Бархишад-праотците играят много важна роля при физическата еволюция, но те участват по-късно в еволюцията на расите.   След като дават своите сенки на Първата раса, те напускат земята и се възкачват за
известно време в Махалока. “Като хвърлят своите сенки и създават човека от единния
елемент (ефира), Праотците се издигат в Махалока, откъдето при обновяването на света
периодично слизат, за да дадат рождение на нови хора.”Това означава, че те слизат на
земята при раждането на всяка нова раса и се въплъщават в същата, за да помагат на нейния
Ману. Те се раждат тогава като деца на някои от Манасапутрите, синовете на Брахма,
планетния Логос - онези, които наричаме Седем Риши; те подновяват своите функции -
изработват формите на Третата раса и приготвят андрогините за жилища на Синовете на
Мъдростта. След разделянето на половете, Синовете на Атри, на които се дава специалното
име Бархишади (в някои от Пураните наречени синове на Марики), ръководят следващата
еволюция на Третата раса, наричана от индийската литература раса на Данавите. В
Махабхарата можем да видим историята на моралното израждане на Данавите, когато
Ахамкара ги овладява; там виждаме как Деви-Шри живее заедно с тях в дните на тяхното младеничество, когато са чисти и как ги напуска, щом стават егоисти и грабители.
Прародителите стават Божествени царе на тези лемурийци от последните дни, управлявайки
ги от името на божествените андрогини, и учейки ги на изкуство и наука. По тази причина те
са наречени “Праотци на Данавите”. Същите те са били и “Праотци на Даитиите”,
атлантците, на които те в началото са Божествени царе.
Когато се заражда Петата раса, някои от четирите велики класа Праотци слизат, за да
помагат на Вайвасвата Ману при подготвянето на организацията на първото семейство от
тази раса. Синовете на Бхригу, в които причинното тяло е активният носител, са Сомапите,
Кавиите и Саумиите. Имено техните сенки дават типичното фино тяло на желанието на
по-напредналите човешки монади, готови да се въплътят, които съставят кастата на
брахманите в онези начални времена. Синовете на Огъня, Хавишматите, в които умственото
тяло е активният носител, дават своите сенки като тип за фините тела на кастата на военните,
кшатриите. Синовете на Пулустиа, Ажаапите, в които астралното тяло е активният носител,
дават своите сенки като тип за фините тела на търговската каста и накрая синовете на
Вашища, наречени също синове на Дакша - Сукалините, в които етерният двойник е
активният носител, дават своите сенки като тип за фините тела на служителската каста,
шудрите. Тъй като всеки от тези типове е с един преобладаващ цвят на кожата, четирите
касти са наречени четири Варни или четири цвята и за ясновидеца финото тяло на всяка от
тези касти е било лесно за разпознаване по цвета си, който зависи от плътността на неговата
материя.
Това е тайната за трудното преминаване от една в друга каста, без да говорим за
моралните качества. За да може да се премине в друга каста, трябва финото тяло, сътворено
от карма, да бъде променено и пригодено за такова превъплъщение. Това не зависи от
никакви законодателни наредби, нито от решения на хора. Въпреки това е възможно да
стане, ставало е в миналото и ще става и в бъдеще, но само с помощта на Праотците. Тази
имено помощ е търсил Вишвамитра чрез молитви и медитации, докато я получава когато
Праотците му дават нова сянка - на брамин. Не е невъзможно да се премине в друга каста и
индусите, ако се придържаха към своите свещени книги, щяха да вярват в това. Това обаче е
трудно и може да бъде извършено само с помощта на
Праотците, а не с тази на хората. Това е истината между двете крайни мнения - едното,
според което кастата е наследствена и другото, което претендира, че кастата се придобива по
заслуги. Нито едното, нито другото е вярно, но по-близо до истината е първото мнение за
наследствеността на кастите, защото и физическото тяло и финото тяло се строят по същия
модел и защото Азът, идващ с даден тип фино тяло, получава физическо тяло по възможност
по-близо до същия този тип.
      



Гласувай:
0
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: budha2
Категория: Други
Прочетен: 6002323
Постинги: 4190
Коментари: 1145
Гласове: 1517
Календар
«  Юни, 2019  
ПВСЧПСН
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930