20.05.2014 08:43 - Всички хора със сини очи генетично произхождат от България

image      Екип от изследователи от университета в Копенхаген, са определили географското местоположение, където за пръв път се е появила генетичната мутация, довела до разпространението на синеоките хора по света.

Според проучването, всички хора със сини очи са генетично свързани с човек, който е живял в района на Черно море във времевия периода между 6 и 10 хиляди години, съобщава сайтът occupycorporatism.com. Любопитните резултати са публикувани в списание Journal of Human Genetics.

Генетиците са на мнение, че мутацията на гена OCA2, довела до появата на първите синеоки хора е на възраст от около 8 хиляди години. Според д-р Ханс Ейберг – ръководител на екипа от Копенхаген, преди този момент всеки човек на планетата е бил с очи, чиито цвят е бил разновидност на кафявото.

"Генетичната мутация, повлияла на OCA2 в нашите хромозоми, довела до създаването на "ключ", който буквално "изключил" способността им да създадат кафяви очи", коментира д-р Ейберг.

Интересен факт в случая е, че според генетиците хората със сини очи от различни народности като датчани, йорданци и турци, притежават общи генетични корени в региона на Черно море.
Генът на кафявите продължава да бъде доминантен в световен мащаб. В края на последната ледникова епоха първите европейци развили тази мутация, която започнала да отличава европеидната раса от останалите човешки раси. Така днес близо 95% от европейците в скандинавските държави имат сини очи, като общият брой на синеоки европейци варира между 20 и 40 процента в зависимост от региона.

Според Джон Хоукс от Уиско̀нсинския университет в Мадисън, истинският въпрос, който стои сега пред науката е как се е случило така, че за този относително кратък период генът на сините очи става толкова разпространен. "Този ген прави нещо добро за хората. Той помага на синеоките хора да имат повече деца", заключава Хоукс.

Още едно доказателство за миграцията и разслоението към вътрешността на Европа на населението, живяло край бреговете на Черно море
е сензационното откритие на екип на датски учени с ръководител д-р Hans Eiberg от Copenhagen University, пише Daily Mail:

Те доказват, че всеки, който има сини очи, произлиза от един-единствен прародител, живял преди около 6 000 до 10 000 години край бреговете на северозападната част на Черно море и може да бъде проследена неговата генетичната връзка с този прародител. Според екип от учени от университета в Копенхаген една мутация, възникнала преди хиляди години при един единствен индивид, отговаря за промените в цвета на очите на всички синеоки хора днес.

След сравняване на митохондриална ДНК на синеоки индивиди в различни страни, като Йордания, Дания и Турция генетиците са направили заключението, че хората със сини очи имат един единствен общ прародител, който е живял на Черно море преди около 10 000 год., и се е разпръснал наоколо ведно с развитието на земеделие.

"Първите синеоки човешки същества са били измежду Прото Индо - Европейците (Арианите), които впоследствие са разпространили земеделието в Западна Европа и са яздили конете си до Иран и Индия.", каза проф. Айберг от Отдела за Клетъчна и молекулярна медицина на Университета в 111111111Копенхаген.

Някога край бреговете на Черно море в северозападната му част е живял човек, при който се появява генетична аномалия, изключваща механизмът, който произвежда кафявия пигмент меланин. Генът не прави ириса син, но изключва този процес.

Екипът, чието изследване е публикувано в списание "Human Genetics", е идентифицирал една 11мутация в гена, наречена ОСА2 или така наречения protein P (протеин П), който дава цвета на очите и кожата. Тази мутация се е случила случайно (или не) при един-единствен индивид някъде в северозападна посока край бреговете на черноморския басейн.

"Първоначално всички хуманоиди са били с кафяви очи", казва ръководителят на екипа професор Hans EibergEiberg от отдела за клетъчна и молекулярна медицина, вследствие обаче на тази аномалия се появяват светлооките хора.

Интересното на мутацията е, че тя не е променила тотално процеса, а процеса е само при количеството меланин в ириса, но не и в косата и лицето, което би довело до така наречения ефект "албинос".

През цялата човешка история сините, зелените и като цяло светлите очи винаги са били BoysBlueEyes 468x340най-високо ценени като физическа характеристика на човек. Генетичният им произход винаги е бил мистерия. До този момент.

Повечето хора са все още с такъв цвят на очите, тъй като генът на тъмнооките е по-силен. Констатацията е, че хората с тази рядка мутация много бързо са се разпръснали из Европа след края на ледниковия период или черноморския потоп.

Една от най-големите загадки на човешката еволюция е точно тази странност на европейците. Хората от Европа и Близкия Изток имат много характеристики, които тотално ги отличават от останалата човешка раса.

При европейците вероятността да се родят със сини очи е най-голяма, до 95% в някои скандинавски страни, а също така и имат най-голяма гама от тонове на кожата и цвета на косата в сравнение с другите етнически групи.

Само в Европа ще намерите голям брой от хора с червена, руса или кестенява коса, бледа кожа,gwyneth paltrow great blue eyes photograph но също и с маслинен цвят, с огромно разнообразие на цвета на очите и то живеещи в едни и същи общности. При останалата част от света хората са почти равномерно оцветени - с тъмни коси и тъмни очи.

Големият въпрос днес е - какво е допринесло за тази генетична аномалия и защо толкова бързо се е разпространила в Европа - ето това са другите неразгадани мистерии.

Една от теориите е, че за това е благоприятствало студеното време в Европа, слабата слънчева светлина заради покритото с тъмни облаци небе в по-голямата си част от времето - тъй като светлата кожа по-добре абсорбира витамин Д и светлината, т.е. тези хора имат по-силно зрение в затъмнено пространство.

Друго предположение е, че странностите на кожата и очите в Европа се дължат на древно кръстосване с неандерталците, загинали преди около 25 000 години. Може би те са били с червеникава козина или съвсем светла и именно това са гените, които сме наследили ние, европейците. Проблемът с тази теория е, че няма доказателства, тъй като няма все още как да се изолира ДНК проба от намерените кости на Хомо Сапиенс, която да покаже някакво кръстосване.

Най-правдоподобна е теорията, че бързото разпространение се дължи на избора на пола. Той 1aвъзниква, когато има голяма конкуренция при избора на партньор. В Европа, където мъжете са били заети в по-голямата си част от времето си с лов и са се връщали за много кратко време при племето, индивидите с руси коси и сини очи са били по-забележими и отличаващи се от останалите тъмнокоси и тъмнооки и са имали много по-голям шанс да привлекат вниманието.

Но все пак да не забравяме и това, че заради по-доброто усвояване на витамин Д и светлината жените със светли очи и кожа са имали поколение по-приспособимо към променливото време. Друго важно отличие е, че тази рядка аномалия може би им е придавала по-необичаен, отличителен и божествен вид, а поради това и по-голяма атрактивност.
Не напразно в древен Египет синьото око е било обожествявано и поставено в култ.

Това откритие потвърждава твърдението: Българският народ е най-древният народ в света и
първата човешка цивилизация се е зародила около бреговете на Черно море. Там е бил Раят, за който Библията говори, там е първата човешка цивилизация и култура, за което свидетелстват многобройните и най-древни артефакти, открити по тези земи: най-старото обработено злато, най-старите солници, най-старото вино, най-старите обработени скъпоценни и полускъпоценни камъни, най-старото писмо, най-старите тотеми, най-старите светилища, най-старите...
   Статуя на фараон Awybre Hor, синеок египетски цар на 13 династия (1760 г. пр.н.е.),  в Египетския музей, Кайро.                                                                                                                            Едно интересно проучване на американски учени:
Американски учени твърдят, че е достатъчно да погледнеш един човек в очите, за да кажеш дали111 той е талантлив. Според тях хората със сини очи са много по-талантливи от тези с тъмни.

Според експертите от университета в Луисвил хората със сини очи притежават феноменален талант в една или друга област. По думите им синеоките имат големи шансове да постигнат успешна себереализация. Освен успехи в учението и професионалната сфера, те лесно успяват да завладеят сърцата на околните и са много талантливи.

Ръководителят на изследването проф. Джоана Роув отбелязва, че синеоките щастливци постигат с лекота успехи в спортове като хокей и голф. Освен това у тях е силно развито стратегическото мислене.

Защо обаче това се случва, учените все още не могат да обяснят.
“Ние не можем да обясним този феномен, но сме напълно убедени в неговата автентичност”, каза Роув, коментирайки резултатите от работата на екипа си.

Учените напомнят, цветът на очите си получаваме в резултат на комплексна генетична „игра”, но не го наследяваме директно от родителите си.

http://www.bgnow.eu/news.php?cat=2&cp=0&newsid=16415  ydara.com/index.php