Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.07.2014 09:09 - Църква или Цитадела на червената мафия/В манастирите може да настаняват и мюсюлмани
Автор: budha2 Категория: Други   
Прочетен: 1282 Коментари: 0 Гласове:
3

Последна промяна: 24.07.2014 19:20

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 image                                                                       "Как стана блудница верният град, който беше пълен с правосъдие! Правда обитаваше в него, а сега - убийци!" (Исая 1:21)
Няколко големи и дърти акули са обърнали БПЦ на крава, която доят на смени, междувременно няколко застаряващи, но несъзряващи младежи подскачат, викат, „представляват се”, спорят по канонични и догматични теми, за култура, цивилизация и религиозна геополитика. Старите акули ги поглеждат отвреме-навреме и им се усмихват като одески бандити от стар съветски комедиен филм, когато чуят „Песен про зайцев” или „Пусть всегда будет мама” и едните продължават да си фантазират, докато другите не спират да крадат. Надпреварата била между богословията на прот. Александър Шмеман и о. Серафим Роуз ли? Между това на митр. Йоан Зизиулас и другото на архим. Рафаил Карелин?? Глупости, надпреварата е кой откъде повече ще успее да задигне, изяде, изпие и изсере. А вие продължавайте да четете Карелин (или Шмеман) и да интерпретирате делата на тия хора върху подобна плоскост на противопоставяне. Нали сте идиоти, няма проблем – идиотизмът нито е почнал с вас, нито с вас ще приключи.
image
Преди няколко месеца в предаване на Иван Гарелов новоизбраният митрополит в Западна и Централна Европа Антоний назова БПЦ Цитадела на българското общество, последна, най-вътрешна крепост означава цитадела, от която да се браним по време на продължаващия десетилетия социален, политически и духовен разпад. Ако се зачетете внимателно в разсекретените документи на ДС за работата им с църковния клир и преди, и след т. нар. демократични промени, ще откриете, че идеята за Църквата като цитадела не е родена от младия митрополит, така наричат от ДС операцията си в БПЦ и чрез нея в обществото. операция "Цитадела".

Митрополитите Кирил и Натанаил са вербувани за агенти, за сътрудници в тази именно операция. И това не е според слухове, мълви, според казано от този и онзи, а според документацията, до част от която получихме достъп при разсекретяването на досиетата на висшия клир. Но и тогава, след като документацията видя бял свят, никой не се замисли за дълбинната структура на идеята, за генезиса, развитието й и докъде тя води. Едни червени престъпници чрез „Цитаделата” се опитват да оцелеят, мутирайки, да продължат да беззаконстват и тунеядстват на гърба на Църква и Общество и след разпада на тяхната система, и след краха на идеологията им. Те трябва да турят ръчища и на Църквата, според собствената им концепция, за да спасяват чрез нея обществото, а нея от другите… общества. Колко е болно това като метод сега няма да коментираме, особено с техния образователен ценз и интелектуален ресурс - на вербовчиците, ще посочим само, че едничкото, което ги видяхме да вършат, е да точат църковни пари и да осребряват църковните ресурси.

Според близка на Владика Кирил обаче, митр. Натанаил още тогава е играл "двойно". Двамата са имали за задача да запазят българския характер на Славянобългарския манастир "Свети Георги Зограф" на Атон. Дядо Кирил е предаден от Натанаил, за който и българският консул след 1989 г. в Гърция свидетелства, че работи в полза на гърците, против българския национален интерес, в името, на който ДС го изпраща там да се занимава с кадровите въпроси сред монашеското братство. Дядо Кирил е "разобличен" като български разузнавач и агент с помощта на Натанаил и върнат под стража в България, а Натанаил запазва топлите си отношения с гърците дълго и след 1989 г., почти до смъртта си, че и след нея.
image
Всяка стъпка в административните дела на епархията, предприета от митр. Кирил, се следеше от повече от една медия - успешни ли са за Църквата сделките край Рогачево, край Карадере до Бяла. Заради финасовия му авантюризъм, проявяван на моменти, беше набеждаван за бизнесмен в расо, за църковна мутра и какво ли още не, макар че, всички негови инициативи да целяха очевидно добруването на епархията. Аз бях в дома в София преди не много време, в който е оставал при престоите си в града, там нямаше никакъв лукс, климатици дори нямаше, а за милионите църковни пари, погълнати по разни поводи от разни хора в Неврокопска епархия, разбрахме отчасти едва, когато се упокои митрополита й Натанаил и желязната хватка, в която беше стиснал съвестта на вярващи люде и свещенство, замалко отслабна. Нека имаме предвид, че това е човекът, потулил убийство на свой свещеник по време на Разкола от средата на 90-те.

Няколко милиона лева, при това пари на митрополията, а не събрани от близки до Църквата бизнесмени, е погълнала покупката на х-л "Неврокоп", намиращ се на центъра на гр. Гоце Делчев. Хотелът е закупен от епархийската ф-а "Непар" и продължава да поглъща пари за поддръжката си, без никаква възвращаемост. Ако питате в митрополията - сделката е направена, за да бъде предотвратен строежа на джамия на негово място, който властите планирали след събарянето му. Ако питате обаче други хора оттам, гръцки офшорки перат пари чрез него, докато епархията затъва все по-дълбоко финансово, заради официалната му поддръжка като "хотел". Отделно от това са поникнали из неврокопско разни "духовно-просветни и социални центрове" като гъби, които не работят като такива или ако го правят, е със смешен капацитет, но усвояват братски пари от гръцки православни християни, за да "работят".

Въобще, оказва се, че е взел насериозно идеята на операция "Цитадела" единствено Владика Кирил, за което свидетелстват множество духовно-просветни и социални предприятия, действащи във Варненска и Великопреславска епархия с неговото благословение и активна постоянна подкрепа, при това с пари от митрополията, а не от чуждоземни дарители. Останалите от събратята му, съвсем по български, са осребрили цинично идеята в своя лична и на свитата около тях полза.

Идеята за Православието като цитадела едва ли е родена от нашите политически ченгета. По сходен начин действа Църквата във всички традиционно православни посткомунистически общества - в Сърбия, в Русия, вероятно и в Румъния. Но само тук май за ченгетата тя е ръкавица, чрез която да крадат, вярвайки, че не оставят следи, докато те самите ни проповядват "православни ценности и морал".

Един епископ в в Сърбия - Аретмие, афиширащ се като голям националист и сърбоман, докато същевременно е продавал църковни имоти на шиптърите в Косово, сръбският свети синод сравнително наскоро низвергна. Уволниха и предадоха на полицията сърбите и финансист от патриаршията си, след като го уловиха в системно присвояване на пари. На такава Църква е естествено сърбите да се доверят, да се превърне за тях като народ в истинска Цитадела. А у нас вероятно би станал патриарх такъв като Артемие или дясна ръка на патриарха, заради възможността си да купи на всеки свой събрат по една джипка. Шеф-касиерът пък с двадесетте милиона, които беше успял с годините да задигне, можеше не "по джипка", а по яхта да купи на всички сръбски епископи и по един-два хеликоптера, но това тях не ги поблазни.

Тук, у нас обаче, всяка идея за жалост девалвира "по ганьовски" до въпроса "Кой ще пипне солунската митница?" Съвсем естествени са антиклерикалните настроения следователно сред огромна част от истинската българска интелигенция, да, истинската, а не онази, за която сръбският поет и певец Балашевич (бард, а не лайнояд като Пл. С.) пее: "Интелектуалци, дето въртят важно палци, а би ги купил за шприцер (бяло вино със сода) и кавърма".

Затова и въпроса, който искам да отправя към митр. Антоний е: "В български контекст на какво е Цитадела БПЦ? На законност, култура, нация, цивилизация, духовност? Или на бандитите, вкопали се дълбоко в нея, че някои от тях и с митри на главата?!"

Но такива въпроси в Отчество България не се задават, а и да ги зададе някой луд, не им се отговаря. Що бе, да ви еба майката, какво лошо има поне да питаш?! Питай си, имай обаче наум, че тука се убива даже, заради мислене...


* * *

Търсейки някой пловдивски свещеник, за да отслужи заупокойната молитва при погребението на о. Димитър Амбарев в Пловдив, се свързах и с един мой приятел, служещ в Синитево, до Пазарджик, който ни венча преди години с Диана. Човекът честно рече, че не може, че се страхува да "опява николаевия враг". Неоткривайки до момента друг, пак му се обадих, настоявайки, а той, ни в клин, ни в ръкав, ми заразказва как преди време е катастрофирал с велосипеда си, който често кара между Синитево и Пазарджик. Пък аз тази история я бях слушал вече поне два пъти. Не бях чул обаче нещо, което той е споделил с друг наш общ приятел - че подозира, че е бил нарочно блъснат от непознат автомобил...

А този отец е, който ми разказа (а аз и го цитирах) за начина, по който митр. Николай се е сдобил с досиетата на своите свещеници, което по-късно и о. Димитър Амбарев потвърди. Николай е принудил поповете, като си послужил срещу несъгласните с крясъци и заплахи буквално, да подпишат обща декларация, според която искат досиетата им да се предоставят на техния началник - на него. Пловдивските свещеници така и не са виждали собствените си досиета. Съвсем неетично и незаконно те стоят в чекмеджето на митрополита - за негова информация и на негово разположение.

По български т.е. Църквата стана не Цитадела на българите, а последен окоп на десарите, които след демократичните промени се разкриха в истинската си светлина на престъпници, а не хора на реда и на държавата, за каквито ни се представяха по време на комунистическия режим.                                                           image Свещеник от Русе е разследван за кражба на тристайния апартамент на болния от рак Сава Стоянов. Той повикал отец Стефан (на снимката) в болницата за предсмъртната си изповед. Попът обаче предвидливо дошъл с нотариус. И така успял да измъкне от вече умиращия 51-годишен Сава пълномощно да продаде неговия апартамент от близо 100 кв. м в центъра на Русе.                                           image  Християнската църква с пореден антибългарски акт, поощряващ мулти-култи обществото и изгонването на българите от земите им. Част от бежанците да бъдат настанени в манастири, предлага Величкият епископ Сионий, който е викарий на Видинския митрополит Дометиан и игумен на Лопушанския манастир. Той е изпратил до Агенцията за бежанците предложение два от манастирите в епархията – Чипровският и Лопушанският, да бъдат предвидени като места за настаняване на сириици, които са потърсили убежище в страната ни. „Имаме благословението на митрополит Дометиан за това“, се съобщава в неговото писмо. В хотелската част на манастирите ще бъдат настанявани християни, каквито са 30% от населението на Сирия, обяснява духовникът. „Сега в страната разрушават християнски храмове, убиват свещеници, жени, деца, трябва да им дадем стимул за живот, да ги окуражим във вярата и надеждата , смята епископът.
Той призовава и игумените на други манастири ,да отворят дверите им за бежанците, да им гласуват доверие и да им подадат ръка за нов живот. Да покажем любовта си към изпадналите в нужда и им подадем ръка“, завършва обръщението му, което е разпространено от Видинската митрополия. Според вярващи от Чипровци обаче в манастирите може да настанят и мюсюлмани, което според тях ще поругае нашите свети места.                                                                        Маран-ата            



Гласувай:
4
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: budha2
Категория: Други
Прочетен: 6003462
Постинги: 4190
Коментари: 1145
Гласове: 1517
Календар
«  Юни, 2019  
ПВСЧПСН
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930