Постинг
06.05.2016 22:21 -
Рудолф Щайнер за ученето в духовния свят / Живеене в чисти мисли
Ученето в розенкройцерски смисъл е способността да бъдеш погълнат от мисловно съдържание, което е взето не от физическата реалност, а от висшите светове. Това се нарича живеене в чисти мисли. […] (Много хора) по-скоро биха придобили красиви чувства; те не искат да учат сериозно. Но без значение колко красиви чувства човек придобива в душата си, невъзможно е само по този начин да се издигне до висшите светове. Розенкройцерската теософия не се стреми да подбужда чувства, а напротив, да отстави чувствата да резонират с мощните факти на духовните светове. Розенкройцерът чувства като един вид безсрамие да се натрапва на хората с чувства. Той ги води в хода на човешкото развитие, вземайки за даденост, че тогава чувствата ще възникнат сами. Той позволява на движещите се планети да изникнат пред тях от вселената и ако душата преживее тези факти, би трябвало да бъде мощно засегната в своите чувства. Когато хората казват, че човек трябва да се обърне директно към чувстата, това е вид бягство. Това е просто мързел.1
* * *
Рудолф Щайнер за ученето в духовния свят и на земята
Да предположим, че в определена година един правилно обучен ясновидец възприеме това или онова в духовния свят. Представете си, че 10 или 20 години по-късно друг, също правилно обучен ясновидец, възприеме същото нещо, дори и без да е чул нищо за откритията на първия. Ако вярвате в това, ще направите жестока грешка, защото една реалност в духовния свят, открита веднъж от ясновидец или окултна школа, фактически не може да бъде изследвана втори път, ако човекът, който иска да направи това, първо не придобие вече изследваната информация. Следователно, ако един ясновидец изследва нещо през 1900 г. и друг през 1950 г. е стигнал дотам, да възприема същото нещо, той може да го направи само ако първо научи, че друг преди него вече е намерил и изследвал тази реалност. С други думи, дори вече известните факти могат да бъдат възприети в духовния свят само ако човек реши да придобие информация за тях и да ги опознае първо чрез обикновени средства. Това е законът в основата на всемирното братство в духовния свят през всички епохи. Невъзможно е да проумееш дадена област, без по-напред да се свържеш с това, което вече е било изследвано и възприето от по-старите братя на човечеството. Духовният свят се грижи никой да не стане, така да се каже, самотен вълк и да каже: Няма да се занимавам с вече наличното, аз ще изследвам сам за себе си.2
* * *
Този, който наистина е способен на мислене, знае нещо, което не е маловажно: по отношение на всичко, за което той има истинско познание, някога е грешил. Фактически, ние можем да придобием истинско познание за нещо само ако сме грешили някога по отношение на създаденото в душата ни.3
* * *
Това, до което доведе антропософията (различните нейни приложения, валдорфските училища, троичният социален организъм и т.н.) ще успее. Но ако определени неща не се променят, тогава това, до което доведе антропософията, ще погълне оригиналното духовно движение. Тогава ще имаме — по волята на т. нар. носители на това духовно движение — нов материализъм, понеже духовното движение в основата си ще бъде прекратено. За духа трябва да се полагат грижи, иначе той умира. Материализмът не съществува сам по себе си; не можете да създадете материализъм повече, отколкото можете да създадете един труп. Трупът възниква тогава, когато душата напусне организма. По същия начин всичко, създадено тук от духовни основи, от одушевеното, ще стане нещо чисто материално, ако отсъства склонността наистина да се подхранва духовното.
Бележки:
Събр. съч. 99, 6.6.1907 г. [∧]
Събр. съч. 109, 4.6.1909 г. [∧]
Събр. съч. 186, 6.12.1918 г. [∧]
Събр. съч. 197, 24.6.1920 г. [∧]
www.otizvora.com/2016/05/7770
* * *
Рудолф Щайнер за ученето в духовния свят и на земята
Да предположим, че в определена година един правилно обучен ясновидец възприеме това или онова в духовния свят. Представете си, че 10 или 20 години по-късно друг, също правилно обучен ясновидец, възприеме същото нещо, дори и без да е чул нищо за откритията на първия. Ако вярвате в това, ще направите жестока грешка, защото една реалност в духовния свят, открита веднъж от ясновидец или окултна школа, фактически не може да бъде изследвана втори път, ако човекът, който иска да направи това, първо не придобие вече изследваната информация. Следователно, ако един ясновидец изследва нещо през 1900 г. и друг през 1950 г. е стигнал дотам, да възприема същото нещо, той може да го направи само ако първо научи, че друг преди него вече е намерил и изследвал тази реалност. С други думи, дори вече известните факти могат да бъдат възприети в духовния свят само ако човек реши да придобие информация за тях и да ги опознае първо чрез обикновени средства. Това е законът в основата на всемирното братство в духовния свят през всички епохи. Невъзможно е да проумееш дадена област, без по-напред да се свържеш с това, което вече е било изследвано и възприето от по-старите братя на човечеството. Духовният свят се грижи никой да не стане, така да се каже, самотен вълк и да каже: Няма да се занимавам с вече наличното, аз ще изследвам сам за себе си.2
* * *
Този, който наистина е способен на мислене, знае нещо, което не е маловажно: по отношение на всичко, за което той има истинско познание, някога е грешил. Фактически, ние можем да придобием истинско познание за нещо само ако сме грешили някога по отношение на създаденото в душата ни.3
* * *
Това, до което доведе антропософията (различните нейни приложения, валдорфските училища, троичният социален организъм и т.н.) ще успее. Но ако определени неща не се променят, тогава това, до което доведе антропософията, ще погълне оригиналното духовно движение. Тогава ще имаме — по волята на т. нар. носители на това духовно движение — нов материализъм, понеже духовното движение в основата си ще бъде прекратено. За духа трябва да се полагат грижи, иначе той умира. Материализмът не съществува сам по себе си; не можете да създадете материализъм повече, отколкото можете да създадете един труп. Трупът възниква тогава, когато душата напусне организма. По същия начин всичко, създадено тук от духовни основи, от одушевеното, ще стане нещо чисто материално, ако отсъства склонността наистина да се подхранва духовното.
Бележки:
Събр. съч. 99, 6.6.1907 г. [∧]
Събр. съч. 109, 4.6.1909 г. [∧]
Събр. съч. 186, 6.12.1918 г. [∧]
Събр. съч. 197, 24.6.1920 г. [∧]
www.otizvora.com/2016/05/7770
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари
Търсене
Блогрол
1. ПАРАЛЕНА РЕАЛНОСТ
2. spectator-bg.
3. http://smoloko.com/
4. Андромеда Нео Нула
5. universalnite1neo
6. Религия-maranatha
7. Митът за Холокоста
8. get
9. Как бяха измислени “волжките българи”.
10. gepard96
11. memoriabg.com
12. История-Записки колымчанина
13. rebellion
14. Портос
15. Terra Byzantica
16. история
17. Нео Нула
18. bainiki
19. dbs
20. За Буквите,Числата и Времето...
21. windowsnikolai
22. mominasylza
23. shtaparov
24. автор: jedidiah
25. Ламбо
26. Логик
27. ezdra
28. Древните
29. Илюминати
30. netsky
2. spectator-bg.
3. http://smoloko.com/
4. Андромеда Нео Нула
5. universalnite1neo
6. Религия-maranatha
7. Митът за Холокоста
8. get
9. Как бяха измислени “волжките българи”.
10. gepard96
11. memoriabg.com
12. История-Записки колымчанина
13. rebellion
14. Портос
15. Terra Byzantica
16. история
17. Нео Нула
18. bainiki
19. dbs
20. За Буквите,Числата и Времето...
21. windowsnikolai
22. mominasylza
23. shtaparov
24. автор: jedidiah
25. Ламбо
26. Логик
27. ezdra
28. Древните
29. Илюминати
30. netsky