Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.05.2016 18:55 - ЗАЩО ВС-ВИШИЯТ Е СЪТВОРИЛ НЕЕВРЕИТЕ, ЛИШАВАЙКИ ГИ ОТ ДОБРО?
Автор: budha2 Категория: Други   
Прочетен: 713 Коментари: 0 Гласове:
1


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
image

Евреин съгласно алаха (еврейския закон) е само човек роден от майка еврейка. Човек може да вярва в Б-г и да ходи по пътя на Б-г, но това не го прави евреин, а бней Ноах (ако е приел 7 закона на потомците на Ноах) - гои, който ходи по пътя на Б-г, без да изповядва ръкотворна религия!

Ролята на евреите е да разпространяват Доброто и Светлината в света? А на останалите да ограничават злото в себе си чрез закона ?

image

Имам странен, може би за неевреин, въпрос, касаещ случайно попаднал ми цитат от Тания. В книгата Тания е написано следното: „Обаче душите на неевреите произхождат от останалите, съвършено нечисти „клипот“, в които няма съвършено никакво добро“. Цитирам Гмара, която коментирайки израза: „Милосърдието на народите е грях“, ни указва, че „Всички справедливи и милосърдни деяния на народите по света се вършат само заради тсчеславие... Също там.

Оттук е въпросът – защо на Всевишния му е било нужно да създава душите ни от съвършено нечисти клипот и съвършено да ги лиши от добро? Вярно ли е въобще това твърдение? И как ние, неевреите, трябва да възприемаме това достатъчно обидно твърдение? Защото, ако това е вярно – тогава каква признателност може да изпитваме към Твореца, който постъпва така? Как и защо да изпълняваме 7 му заповеди – ако душата е изначално нечиста и недобра?

Разяснете ми този момент, моля – защото това е много важно за мен? Слава, Украйна.

Задавайки въпросите, Вие сте изградили правилна логическа верига. И това е половината от отговора.

Да започнем с последното.

Заповедите на Вс-вишния – са проявление на Абсолютното Добро, което трябва да реализираме в този свят. Ако в човек има заповеди, значи в него има корен на Доброто. Иначе, той не би бил в състояние да ги изпълнява.

Евреите и неевреите имат различни задачи в този свят.

Задачата на евреите е да увеличават в света Светлината и Доброто.

Целта на неевреите е съблюдавайки 7-те заповеди на Бней Ноах (понякога се пише Ной) да „изчистват“ основните негативни елементи: идолопоклонството, убийството, кражбата и т.н.

Предполагам, сега е разбираемо, че за да се поправи светът, да се върне в хармоничното си състояние, е необходимо и едното и другото. Сега мисля, че отговорът на въпроса, защо Вс-вишният е създал неевреите е очевиден.

„Милосърдието на народите е грях“. В оригинал тази фраза звучи така: хесед лиумим хатат. За да се ориентираме, какво означава тя, е нужен не „буквален“, а същностен превод. Понятието хесед в дадения контекст е „разпространение на Светлината“. Лиумим - „народите по света“. Хатат - „намираш се не там, където трябва“ или - „занимаваш се не с това, с което си длъжен да се занимаваш“. Разпространяването на Светлината, както вече казахме е функция на еврейския народ. Ако друг народ вземе на себе си осъществяването на тази задача – той (като народ), както вече ни е ясно, духовно ще се постави не на това място, където трябва да бъде.

В общи линии за това, как да се строи живота на неевреина, се говори в отговора: „Животът на неевреин, угоден на Твореца“.

Особено искам да подчертая, че Тора се познава не само с интелект. В процеса на изучаването и участва целият комплекс на душата. Извадени от контекста на еврейския мироглед фрагменти, могат да бъдат разбрани съвършено невярно. И това предупреждение се отнася до всички хора – и евреи, и неевреи. Ако на човек му се стори, че някакъв откъс от Тора, да речем, в моралните принципи или например, здравият смисъл противоречи на написаното в други нейни части, правилната, адекватна реакция на това е – признаването, че в дадения фрагмент се съдържа още нещо, в което явно не може да се ориентира. Понякога се случва и другото, когато човек си говори: „ако не съм разбрал нещо, очевидно в Тора нещо не е наред“. Подобно отношение затваря пред него тежка желязна врата, закривайки му достъпът за разбирането на Тора и по-нататъшен духовен ръст.

Пишейки това писмо, Вие дават пример на правилно поведение. Така и трябва да се постъпва. Ако нещо в прочетеният текст се е сторило обидно или нелогично – не трябва самостоятелно да се правят изводи. Трябва да се зададе въпрос – за да се получи обяснение, от разбиращите Тора хора. И тогава няма да има безпочвени обиди. Вместо това ще се разкрие красотата и величието на Мъдростта на Тора.

image

30.11.12г. рав Хайм Акерман



www.kabbalah.bg/



Гласувай:
1
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: budha2
Категория: Други
Прочетен: 5274966
Постинги: 4191
Коментари: 1139
Гласове: 1513
Календар
«  Юни, 2018  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930