Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.01.2017 22:34 - Кибер атака на борда на Ту-154
Автор: budha2 Категория: Други   
Прочетен: 1919 Коментари: 1 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

image

Руски експерти изказват версията за атентат с помощта на «кибер оръжие» над Ту-154. InformNapalm изследва социалната активност и предупреждава за възможно повторение на терористичната операция от руските специални служби. Тревожни и нетипични полети на самолети на Министерството на отбраната на Руската федерация над Крим. За това подробности четете в новото ни разследване:

Версиите: атентат или кибер атентат на борда на руския Ту-154

          image


Различни версии за катастрофата на Ту-154 на Министерството на отбраната на Русия, летящ за Сирия, активно се обсъждат през последната седмица в медиите. Официалните представители на Русия продължават да настояват за грешка в управлението или техническа неизправност. Независимо от това на 30 декември «Московски комсомолец» (архив) представи алтернативно заявление от експерти. Според данните на изданието от член на правителствената комисия, генерал-лейтенант на РФ Сергей Байнетов не изключва вероятността за терористичен атентат, свързан с някакви механични въздействия. Друг руски експерт в сферата на авиационната сигурност Владимир Салников също допуска за техническа намеса в работата на системите на самолета, което е довело до катастрофата. Освен това, той предполага, че за реализиране на атентата може би се е използвало «кибер оръжие», а именно сензор / датчик за дистанционно управление.

image


Отбелязваме, че в първите дни официалните представители на Министерството на отбраната на Русия и ФСБ изключиха вероятността за терористично нападение, но в същото време в руските медии изтече информацията, според която атентата е санкциониран от Администрацията на президента на Росия, а реализирането на операцията е извършено от хора на Рамзан Кадиров, като изтеклата информация идва от ветерани на ФСБ.

image



Анализ на социалната активност около източника на информация

Международната разследваща общност InformNapalm реши да провери тази версия. Разбира се, да открием преки потвърждения в този случай е практически невъзможно, но редица косвени признаци в социалната активност на някои фигуранти предоставляват повод за разплитане на ситуацията.

Отидохме до източника на предполагаемите изтекли данни – пост в социалната мрежа Facebook на 25 декември 2016 г. на екс-началник на службите за безопасност към президента на непризнатата Приднестровска Молдовска Република, полковник от ВДВ на РФ Валерий Гратов (архив). Интересно е, че Гратов е активен като координатор във вербуването на руски наемници за военните действия в Донбас (снимка със Захарченко, снимка с Гиви и Моторола, снимка с Безлерой и Моторола)

image

В поста си Гратов пише: «За катастрофата на Ту-154 над Черно море на 25 декември 2016 г. искам да споделя информация, изразена от приятели – ветерани на ФСБ»…«Атаката е поръчана от върха, ето защо дори липсват черните кутии, в медиите веднаха пуснаха заявления, че катастрофата е свързана с техническа неизправност или грешка на пилота», — съобщава в поста си.

Това резонансно заявление в социалната мрежа не остава без реакции и порой от харесвания и репоствания показват отношението на аудиторията (като се изключат манипулациите на тролската ферма), но и за фигуранта, свързан с това заявление.

InformNapalm реши да проведе OSINT – инвентаризация на профилите и хората, коментирали, харесали и споделили тази информация за планирания атентат. Напълно логично е, «приятелите-ветерани», на които се опира Гратов да са наблюдавали действията на своя приятел, ако изтичането на информация действиятелно идва от тяхна страна.

image


Всъщност по темата за въздушната катастрофа на Ту-154 полковник Гратов се изказва на два пъти, след първия си пост, той публикува и недвусмислен намек (архив) :

«За съжаление, отговор на въпроса за истинската причина за катастрофата на Ту-154 ще бъде като в стария анекдот: «Който даде правилния отговор, той ще получи 10 години»»

И двете му публикации в социалната мрежа събират доста голямо количество лайкове, но не се коментират активно.


image

(за увеличение кликните на изображението)

Най-активен в коментарите и лайковете под постовете на Гратов се оказва потребител с псевдонима Shahen Makoyan (архив). При детайлно разглеждане на профила му се оказва, че е полковник от ФСБ на Руската федерация (вероятно, вече е в пенсия, в профила си е посочил, че е служил почти 20 години, и може да се каже че е «ветеран») Шахен Тенгизович Макоян.


image

Анализът на снимките в профила му посочва, че той до момента има връзка с авиацията.

image
image


Освен това, на 16 декември 2016 г. е поставил снимка с пътнически самолет Airbus, на която е с шапка в профила си в социалната мрежа Facebook.

Друг интересен факт е близък контакт на Шаген Макоян от колегите му във ФСБ на РФ, които също може би са информирани за заповедите и причините за терористичната атака срещу Ту-154, ако тази версия се окаже достоверната.



На снимка от 16 декември 2016 г. заедно със семейството на Шаген стои и генерал от ФСБ на Русия – посочва той в коментар от 19 декември под снимката:
«S Generalom F.S.B. rossii«.

image

В хода на предварителното търсене на лица, не успяхме да открием информация за генерала от ФСБ, който е на снимката с полковник Шаген Макоян. Ако някоой го разпознава – моля изпратете данните до страницата на общността InformNapalm във Facebook.

Освен това, сред приятелите на Шаген Макоян са и други сътрудници на ФСБ на РФ, попадащи под характеристиката «ветеран от ФСБ». Например, полковник Дмитрий Притков (Dmitry Prytkov) (архив), който има в арсенала си няколко снимки, сред които и една с четирима неидентифицирани военнослужещи с маски и с бели камуфлажни дрехи на фона на знамето на военното разузнаване към ВС на РФ (един от разузнавачите на снимката характерно е вдигнал ръката си в нацистски поздрав), както и снимка с медал за завладяването на Крим.

image

Кръгът на заподозрените не се изчерпва с представените в това разследване фигуранти — полковници и генерали от ФСБ на Русия. Анализирането продължава, но към момента, най-малко 3-ма от обкръжението, в близост до източника на изтичане на информацията за версията за атентат на 25 декември на борда на Ту-154 на МО на РФ (която седмица по-късно се потвърждава едновременно от няколко руски експерта) може да се разглеждат като вероятни свидетели / информатори, попадащи под редица критиерии. Всички те са ветерани от ФСБ, и са в приятелски отношения с източника на информация.

Проучването на публични източници не е в състояние да проследи целия спектър в събирането на данни, но на негова основа може да се открият следи, които вероятно могат до доведат до истинската версия на случилото се.

30 декември — нетипично поведение на борд Ту-134АK, RA-65976 над Крим

На 30 декември 2016 г. около 15:30 часа Киевско време очевидци на вълнолома Камишовой в залива на Севастопол снимат и публикуват в социалната мрежа снимки на ниско летящ самолет Ту-134А с добре различим регистрационен номер RA-65976.

image

При което, очевидците регистрират нетипичната траектория на полета му изразена в свръх ниската височина на летене на пътническия самолет в този район:

«Подобно нещо никога не се е случвало, дори и самолета да е излетял от Белбека (летище на северозапад от Севастопол — ред.заб.), вече да е набрал височина. Самолетът пролетя директно над вълнолома в югозападна посока».

Любопитно е, че по-рано този самолет е смятан за личния борд на последния командващ на Централната група на руските войски – генерал-полковник Едуард Воробиев. От 1994 г. се числи към 226-и отделен смесен авиационен полк (ОСАП), в авиабаза Кубинка, а от 2010 г. — е записан към авиабаза Чкаловска, в авиационния парк към, който се числи и разбилия се в Сочи на 25 декември Ту-154.

Самолетът е доста стар, в експлоатация от 1982 г., през 1994 г. на летище Талаги (Архангелск) с него се случва авариен инцидент (не успява да освободи десния си основен колесник и аварийната си система), в резултат на което претърпява значителни повреди. В този момент на борда са били 56 пътника и 6 членове от екипажа.

image

Този самолет вече 35 години продължава да се използва активно от Министерство на отбраната на РФ, но след неотдавнашния инцидент със «закрилките» на Ту-154 в Сочи, хората са разтревожени от нестандартното ниско летене на другите руски военни самолети, порещи кримското небе.

image

От какво падат руските самолети – времето или грешки на екипажа, или от преднамерени атентати на специалните служби, или даже от «кибер атаки» (както се изразяват руските експерти) — това все още трябва да бъде доказано. Основното е обръщайки внимание на цитата на руския полковник, че «този, който даде правилния отговор, той ще получи 10 години» да не попречи да се установят истинските причини за въздушната катастрофа.

Четете: Катастрофата на руския военен самолет Ту-154: Кои са били пътниците?

image




Гласувай:
3



1. krumbelosvet - Още през 1980г. пишеше в астрономическа енциклопедия,
05.01.2017 10:10
че са правени опити за имитиране на магнитна буря НАД ОПРЕДЕЛЕН РАЙОН. Преди година-две ТВ "NG" предаде, че електромагнитно облъчване от неизвестен източник, е подпалвало проводници и даже МАТРАЦИ с метални пружини в сицилианско село. В самолетите не случайно не се разрешава ползване на GSM. Не е невъзможно, даже едва ли е трудно, електро-системите на ГРАЖДАНСКИ самолет да бъдат смутени, ако не изгорени, с електромагнитен импулс. Начини - хиляди.
В Русия май станаха ежедневие катастрофите на хеликоптери и самолети, най-често стари. Помните ли, че наскоро американците обещаха на Путин "подърък" в замяна на хакването на щаба на Хилъри?
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: budha2
Категория: Други
Прочетен: 8741513
Постинги: 4190
Коментари: 1130
Гласове: 1577
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930