Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.08.2017 22:06 - МИСЛИ ФОРМИ 21
Автор: budha2 Категория: Други   
Прочетен: 879 Коментари: 0 Гласове:
1


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
image

"Не можеш да повярваш в Бог, докато не повярваш в Себе Си." - Свами Вивекананда

image

"Ако искате да видите истината, трябва да сте достатъчно смели да погледнете. "
~ Руне Лазули

image

В праисторически времена богът Венет, Веню или Унут е заемал формата на заек или змия като двамата са гили пазители на вратата, или са водели инициата във водите на времето на сънищата на подземния свят. Думата за сън rswt, е свързана с главната дума за събуждане, символизирана от отворено око. Разбрахме, че въпреки че нашите очи се затварят докато спят, осветеното око на гледача остава отворено.
И до ден днешен, някои все още вярват, че ключът към безсмъртието лежи някъде в полето от тръстика, охранявано от заека Rabbit (Hare), който държи/дава нож.

image

"Потиснатите Боговете стават дяволи и често тези дяволи, срещаме за първи път, когато се обърнем навътре".

~ Джоузеф Кембъл

image

Хаосът съдържа вътре в себе си четирите елемента на всичко, което е, огън, въздух, вода и земя, чрез чиято смес и движение формите на всички земни неща са щамповани върху техните предмети.

~ Сър Едуард Кели, Камъкът на философите (1555 - 1597)

image

" Мисленето в картини предхожда мислите с думи."

image

"Дзен не е някакъв вид вълнение ... осъзнаването, че сте тук, точно сега, е крайният факт." ~ Shunryu Suzuki (1904 - 1971)

Когато съзнанието се събуди, това не е нещо сензационно или невероятно. Това е просто една реалност, толкова естествена, колкото едно дърво, което расте бавно и се развива без стартиране или сензационни неща. Природата е природата. ~ Самаел Аун Уор (1917 г. - 1977 г.)

image

"Не става, да се измъкнем от света, като станем просветени, а като се вмъкнем в света ... като се настроим така, че да можем да се возим на вълните на нашето съществуване и никога да не се хвърляме, защото ние сме вълните."- Ken Kesey

image

"Глашатаите на мистериите говорят отново, като приветстват всички хора в Къщата на Светлината. Голямата институция на материалността
се провали. Фалшивата цивилизация, построена от човека, се е обърнала и като чудовището на Франкенщайн унищожава своя създател. Религията се скита безцелно в лабиринта от теологични спекулации. Науката се натрапва безпомощно срещу бариерите на неизвестното. Само трансцеденталната философия знае пътя. Само осветената причина може да носи разбирането за част от човека нагоре към светлината. Само философията може да научи човека да се ражда добре, да живее добре, да умре добре и в крайна сметка да се роди отново. В тази група на избраните - тези, които са избрали живота на знанието, на добродетелта и на полезността - философите на вековете ви канят. "- Manly P. Hall, Тайните учения за всички възрасти

image

"Когато започнете да забелязвате мистичното, мистичното ще започне да ви забелязва." - Дача Авелин

image

"You cannot kill time without injuring eternity."
- Adam Weishaupt

"Не можеш да убиеш времето, без да навредиш на вечността." - Адам Вайсхаут

image

"The Unreal has No Being, The Real Never Ceases to Be."

~ Bhavagad Gita 2:17

"Нереалът не съществува, Реалът никога не престава да бъде".~ Бхагавад Гита 2:17

Бхагавад Гита(Вася) 2:16-18

16
Нереалното не съществува.
Реалното винаги съществува.
Така битието познават тези,
които виждат самата същност.

17
Не може да бъде унищожено
Онова, чрез което всичко живее.
Онова — което е въплътено —
никой не може да го погуби.

18
Всички родени тела са крайни.
Но въплътеното в тях е безкрайно —
неизмеримо е, неразрушимо.
И затова — воювай, Бхарата!

image

"Истината е толкова голямо съвършенство, че ако Бог се прояви на хората, ще избере светлина за тялото си и истината за своята душа". ~ Питагор

image

И всички гласове, всички цели, всички копнежи, всички скърби, всички удоволствия, доброто и злото, всички заедно бяха светът. Всички заедно бяха потокът от събития, музиката на живота. Херман Хесе

image

Когато гледате и четете новините в социалните медии, които насърчават ненужния негативизъм набюдавайте как мозъкът ви реагира на всички тези неща, за които дори не знаете че трябва да се тревожите.
Нужна е бдителност. Без бдителност тези истории ще започнат да растат като семена в съзнанието ви, и ще четете повече новини, опитвайки се да разкривате как от всякъде ви дебнат заплахите на света, сякаш животът ви зависи от това. Всъщност, вашият основен инстинкт за оцеляване, е който се задейства, а новините осигуряват гориво на този огън.

image

"Да живееш е да страдаш, да оцелееш е да намериш някакво значение в страданието". ~ Фридрих Ницше

image

"Растежът на съзнанието не зависи от волята на интелекта или неговите възможности, а от интензивността на вътрешното желание." ~ Древна египетска поговорка

image

"Животът се ръководи от Божествената искра в Духа ... Душата и / или Съзнанието, които диктуват могат да манипулират Реалността ..." ~ KC Cain

image

"What we think, we become." - Buddha
"Това, което мислим, ставаме." - Буда

image

Вселената не те наказва. Не те благославя. ТЯ не ви контролира. ТЯ реагира на вашите вибрации. Мисли щастливо и щастието ще дойде при теб. Мислете негативно и отрицателността ще дойде при вас. Това, което ИЗВЪРШВАМЕ във Вселената/ХОЛОГРАМАТА, се връщаме като EХО..

image

Етимология на думата вдъхновение: На среден английски ентусиазиран, от старофренски вдъхновител, от латински вдъхновение дишане или духане към ," от "в" в "+ спитращо дишането/дъха. "Думата първоначално е била използвана за божествено или свръхестествено същество в смисъл, че казва истината или идеята на някого. "
Етимология на гений: Късен централен английски език: от латински, "присъстващ дух от раждането, вродена способност или склонност", от корените на "gignere" beget. "Първоначалният смисъл е на покровителски дух, придружаващ човека" "характерен контрол над човека" (края на 16 век), който води до усещане за "естествената способност на човека" и накрая до "изключителна естествена способност" (средата на 17 век).
Във вълшебството, всички обучения и операции се подготвят за това, което е известно като "Знание и разговор със Светия ангел". В мистичните практики това преживяване се нарича среща с Истинското / Висшия Аз. Нека не се бъркаме. Мотивацията не е вдъхновение. Бъди одухотворен! "Истината е Една, но е облечена в много дрехи"

image

Гмурнете се в света и научете тайната на работата:това е Карма йога. Не бягайте от колелата на световната машина, а стойте вътре и научете тайната на работата.
Работейки вътре в тази машина по правилен начин, е възможно човек да излезе извън нея. Пътят към
освобождението минава през същия този механизъм.

Свами Вивекананда

image

Този "аз" и "моето" са причина за цялото нещастие. С чувството за притежание идва егоизмът, а егоизмът поражда нещастието. Всяко егоистично действие или мисъл ни привързват към нещо и ние моментално се превръщаме в роби. Всяка вълна в читта (умствената материя), която казва "аз" или "моето", моментално ни слага верига и ни прави роби; и колкото повече повтаряме "аз", "моето", толкова повече робството ни нараства и нещастието ни се увеличава. Карма йога ни учи как да се радваме на красотата на всяка една картина в света, но без да се идентифицираме с нея.
Свами Вивекананда

image

"Работете непрестанно, но се откажете от всяка привързаност към работата". Не се идентифицирайте с нищо. Дръжте умовете си свободни. Всичко това, което виждате, всички мъки и болки са необходими условия за (съществуването на) този свят; бедността, богатството и щастието са мимолетни; те не принадлежат на нашата истинска природа по никакъв начин. Нашата природа е далеч отвъд щастието и нещастието, отвъд всеки обект на сетивата, отвъд въображението; и въпреки това, ние трябва да продължаваме да работим през цялото време. "Нещастието произлиза от привързаността, а не от работата". Веднага щом се идентифицираме с работата, която вършим, ние се чувстваме нещастни; но ако не го правим, няма да бъдем нещастни.
Свами Вивекананда

image

Идеалният човек е онзи, който насред най- голямата тишина и усамотение, открива най-активната дейност и насред най-активната дейност намира тишината и усамотението на пустинята. Той е научил тайната на въздържанието и контролира себе си. Той върви по улиците на големия град с оживения му трафик, а умът му е така спокоен сякаш се намира в пещера, където нито един звук не може да го достигне; но през цялото време този човек работи най-усилено. Това е идеалът на Карма йога, и ако сте постигнали това — вие наистина сте открили тайната на работата.
Свами Вивекананда

image

Какво е Карма йога? Познанието за тайната на работата... Вместо да бъдем блъскани и ритани насам- натам във вселената и след голямо закъснение и много бой накрая да научим нещата такива каквито са, ние научаваме от Карма йога тайната и правилния начин на работа, нейната организираща сила. Можем да пропилеем огромно количество енергия, ако не знаем как да я използваме. Карма йога превръща работата в наука, чрез нея научавате как да използвате по най-добър начин всяко едно действие в този свят. Работата е неизбежна и така трябва да бъде; но ние трябва да работим с най-висши цели.

image

Теорията за мая е най-трудноразбираемото
нещо във всички епохи. Нека ви кажа с няколко думи, че това всъщност не е теория, а е комбинация от трите
понятия — деша-кала-нимитта — време, пространство и причинност; времето, пространството и причинността по-
късно са били сведени до нама-рупа (името и формата).
Представете си една вълна в океана. Вълната е различна от океана само поради формата и името си — името и
формата не могат да имат отделно битие от вълната; те съществуват само заедно с нея53. Вълната може да утихне,
но остава същото количество вода, дори и името и формата, които са били свързани с вълната да са изчезнали за винаги. Затова мая е тази, която създава разликите между мен и вас, между хората и животните,
между боговете и хората. В действителност тя е причината Атман (Душата, Азът) да бъде уловен, така да се каже, в
милиони същества, които са разграничими само чрез името и формата. Ако оставите името и формата да си отидат, цялото това многообразие изчезва завинаги и тогава вие ще бъдете онова, което наистина сте. Това е мая.

Свами Вивекананда

image

Както никой човек не може да излезе извън себе
си, така никой не може да излезе отвъд пределите, които
са му били поставени от законите на времето и
пространството. Всеки опит да бъде разрешен проблема
на пространството, времето и причинността би бил
напразен, защото самият този опит трябва да бъде
направен като се приеме за даденост фактът, че те
съществуват. Тогава какво означава твърдението, че този
свят съществува? (От друга страна, Веданта заявява:) "Този
свят няма битие". Какво значи това? То значи, че светът
няма абсолютно битие. Той съществува само по
отношение на моя ум, на вашия ум, на ума на всеки един.
Ние възприемаме света с петте си сетива, но ако имахме
още едно сетиво, щяхме да виждаме в него нещо повече. А
ако имахме още едно сетиво, той щеше да изглежда още
по-различно. Следователно той няма реално битие; той
няма неизменно, неподвижно, вечно битие. Нито пък
може да бъде наречен "небитие", тъй като виждаме, че той
съществува и ние трябва да работим чрез него. Той е
смесица от битие и небитие.
Онова, което наричате материя, или дух, или ум,
или по какъвто и друг начин да бихте искали да ги
наречете — фактите си остават същите — ние не можем да
кажем, че те съществуват, нито да заявим, че не
съществуват. Тази вечна игра на светлина и тъмнина —
хаотична, неуловима, неразграничима — е винаги тук. Тя е
факт и същевременно не е; човек е буден и в същото време
спи. Това е излагане на фактите и се нарича мая. Ние сме
родени в тази мая, живеем в нея, мислим в нея, сънуваме в
нея. Ние сме философи в нея, ние сме духовни хора в нея,
дори повече, ние сме дяволи в тази мая, и сме богове пак в
нея. Разширете идеите си докъдето можете да стигнете,
направете ги още по-високи и възвишени, наречете ги
безкрайни или по всякакъв друг начин, който ви харесва:
но дори и тези идеи са вътре в мая. Не може и да бъде
иначе. Цялото човешко познание е обобщение на тази
мая, което се опитва да я познае така, каквато тя изглежда.
Всичко това е работата на нама и рупа — името и
формата. Всичко, което има форма, всяко нещо, което
извиква в ума ви идея, се намира в мая, защото всичко,
което е обвързано от законите на времето, пространството
и причинността е вътре в мая.

image

Едно характерно качество, което ние намираме във времето, пространството и причинността е че те не могат
да съществуват отделно от други неща. Опитайте се да мислите за пространство без цвят, без граници или без
някаква връзка с други обекти в него — просто за  абстрактно пространство. Не можете; трябва да мислите за него като за пространството между две граници, между
два обекта. То трябва да бъде свързано с някакъв обект, за да съществува. Така е и с времето; не можете да имате някаква идея за абстрактно време, а трябва да вземете две събития чрез идеята за последователността. Времето
зависи от две събития по същия начин, по който пространството трябва да бъде свързано с някакви външни обекти. А идеята за причинността е неразделна от тази за времето и пространството. Особеността на тези три понятия се състои в това, че те не могат да съществуват
независимо. Те нямат дори реалността, която един стол или една стена притежават. Те са като сенки около всяко
нещо, които вие не можете да уловите. Нямат истинско битие; и все пак не са несъществуващи, тъй като виждаме,
че чрез тях се проявява всичко във вселената. Така разбираме, че комбинацията от времето, пространството и причинността нито съществува, нито не съществува.
Това е мая.

image

Когато индусът каже, че светът е мая, хората
веднага разбират под това, че той има предвид, че светът е
илюзия. Тази идея е основателна само донякъде; тя идва от
будистките философи, една част от които изобщо не
вярвали във външния свят. Но мая във Веданта, в своята
развита форма, не означава нито идеализъм, нито
реализъм, нито е някаква теория. Това е просто изложение
на фактите — на това, което сме ние и на това, което
виждаме около себе си.
Съществува ужасният факт на смъртта. Целият свят
върви към смъртта; всичко умира. Целият наш прогрес,
всичките ни суети, реформите ни, луксът и богатствата ни,
познанието ни, всички те имат един-единствен край —
смъртта. Това е единственото нещо, което е сигурно.
Градовете възникват и изчезват, империите се зараждат и
упадат, планетите се разпадат на парчета и стават на прах,
за да бъдат издухани от атмосферите на други планети. И
така е било винаги — без начало и край. Смъртта е краят
на всичко. Смъртта е краят на живота, на красотата, на
богатството, на силата и на добродетелта. Светците умират
и грешниците умират, кралете умират и просяците
умират. Всички те вървят към смъртта, но въпреки това
всеки човек здраво се е вкопчил в живота. По някакъв
начин, без да знаем защо, ние се вкопчваме в живота; не
можем да се откажем от него. Това е мая.
Една майка отглежда детето си с голяма грижа; цялата
ѝ душа, целият ѝ живот е в това дете. Детето пораства,
става мъж и може би се превръща в негодник или звяр,
рита я и я бие всеки ден; но тя се е вкопчила в него; а
когато разумът ѝ се пробуди, тя покрива тази
действителност с идеята за любовта. Дори и не помисля,
че това не е любов, а нещо, което е завладяло нервите ѝ,
нещо от което не може да се отърси; колкото и да се
опитва, тя не може да се освободи от оковите, в които е
хваната. Това е мая.
Ние всички преследваме Златното руно. Всеки от нас
си мисли, че то ще бъде негово. Всеки разумен човек
вижда, че неговият шанс е може би едно на двадесет
милиона и все пак всички се борят за него. Това е мая.
Смъртта крачи ден и нощ по тази земя, а в същото
време ние си мислим, че ще живеем вечно. Веднъж Крал
Юдхищира бил попитан следния въпрос: “Кое най-
чудното нещо на този свят?” Той отговорил: “Всеки ден
около нас умират хора и въпреки това всеки човек си
мисли, че той самият никога няма да умре.” Това е мая.
Тези огромни противоречия в нашия интелект, в
нашето познание — да, във всеки факт от нашия живот —
се изправят срещу нас от всички страни. Появява се един
реформатор и иска да поправи злините, които
съществуват в определена нация; но преди те да бъдат
премахнати, хиляда нови злини изникват на друго място.
Това е като една стара къща, която се срутва; вие я
закърпвате на едно място, а тя започва да се руши на
друго... Това е мая.
И всичко това си продължава, ден и нощ, а да се намери разрешение на проблема е невъзможно. Защо трябва да е така? Не е възможно да се отговори на този въпрос, защото той не може да бъде формулиран логически. В действителност няма нито как, нито защо; ние знаем единствено, че то е и не можем да направим нищо по отношение на това. Отвъд нашите сили е дори само да го схванем и да нарисуваме точен негов образ в ума си. Как тогава бихме могли да го разрешим?
Мая е излагане на факта на вселената, на това как
съществува тя.
Свами Вивекананда

image

Когато смятате себе си за тяло, вие сте отделени от вселената; когато мислите за себе си като за душа, вие сте искра от Вечния огън; когато вярвате, че сте Атман, вие сте Всичко

image

Според карма йога, действието което човек е
извършил не може да бъде заличено, докато то не роди
своя плод; няма сила в природата, която може да попречи
то да породи своите следствия. Ако аз извърша зло, ще
трябва да страдам заради това; няма сила в тази вселена,
която може да унищожи или задържи последствията. По
същия начин, ако направя добро, няма сила във вселената,
която може да възпре добрите резултати от него.
Причината трябва да породи своето следствие; нищо не
може да възпре или отмени този закон.
Свами Вивекананда

image

Дълбоко в нас е пустото. Ние го наричаме "несъзнавано", защото не можем да го контролираме напълно, затова не можем да създадем това, което искаме от него. Колективното несъзнавано( или Колективното подсъзнавано) е велик див район, където можем да се докоснем до източниците на живота. ~ Карл Дж. Юнг (1875 - 1961 г.)

~ Карл Дж. Юнг (1875 - 1961 г.)
BR. - Докато Фройд не прави разлика между "индивидуална психология" и "колективна психология", Юнг различава колективното несъзнавано от личното подсъзнание, специфично за всяко отделно човешко същество. Колективното несъзнавано е още познато като "резервоар на преживяванията на нашия вид."

image

"Мъдростта е състояние на съзнанието, а не нагласа на ума." Мъдростта е това състояние на съществуване, в което човек се намира, когато осъзнаването преминава всички нагласи и мнения."Мъдрият човек е този, който е преживял мъдрост, мъдрост в смисъл на мистично преживяване. " ~ Манли П. Хол




Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: budha2
Категория: Други
Прочетен: 8671507
Постинги: 4190
Коментари: 1130
Гласове: 1577
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031