Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.09.2014 12:49 - Мисли форми 8
Автор: budha2 Категория: Лични дневници   
Прочетен: 723 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 06.09.2014 14:13


image"Душата и Бог", Свами Вивекананда

Аз идвам, мисля и говоря. Но в центъра на всички действия стои единството на Аза. Моите мисли и действия са различни и многообразни, но във и през всички тях протича неизменното Едно. Не е възможно то да бъде тялото. Тялото се променя всяка минута. То не може да бъде ума; в него идват все нови и нови мисли през цялото време. То не е нито тялото, нито ума. И тялото, и умът принадлежат на природата и трябва да се подчиняват на природните закони. Един свободен ум няма никакви желания.                             image "Душата и Бог", Свами Вивекананда

...Това не е безкрайността на пространството, а истинската Безкрайност, отвъд пространството, отвъд времето. Това именно е светът, който Западът пропуска. Умовете на хората там били обърнати към външната природа и нейния Бог. Погледнете вътре в себе си и открийте истината, която сте забравили. Но възможно ли е за ума да излезе отвъд този сън без помощта на боговете? Веднъж пуснем ли в ход действието (с неговата верига от причини и следствия) - няма помощ, освен ако всемилостивият Отец не ни изведе навън.
Но дори това не би било свобода, да бъдем в ръцете на милостивия Бог. Робството си е робство. Златната верига е също толкова лоша, колкото и желязната. Има ли изход?
Вие не сте роби. Никой никога не е бил. Азът е отвъд. Той е във всичко. Вие сте Единият; не съществуват две. Бог е вашето собствено отражение прожектирано върху екрана на Майа. Истинският Бог е Азът. Онзи който човек в невежеството си боготвори, е това отражение. Казват, че Отецът в небесата е Бог. Защо? Той е Бог, защото е вашето собствено отражение. Сега разбирате ли как сте виждали Бог през цялото време? Колкото повече се развивате, толкова по-ясно става отражението.                      image "Душата и Бог", Свами Вивекананда

Бог е истински. Вселената е сън. В този момент съм благословен да знам, че винаги съм бил и ще бъда свободен за цялата вечност; да знам, че винаги съм боготворил само себе си; че нито природата, нито заблудата, имат някаква власт над мен. Природата е изчезнала от мен, изчезнали са и боговете, изчезнало е богослужението; изчезнали са суеверията, защото аз познавам себе си. Аз съм Безкрайността. Всички тези неща – Г-жа Еди си коя, Г-н Еди си кой, отговорността, щастието и нещастието, са изчезнали. Аз съм Безкрайността. Как може да има смърт или рождение за мен? От кого да се страхувам? Аз съм Едно. От себе си ли да се страхувам? Кой от кого да се страхува? Аз съм единственото Битие. Нищо друго не съществува. Аз съм всичко.
Всичко е въпрос на това само да си спомните своята истинска природа, а не да се опитвате да се спасите чрез работа. Получавате ли спасение? Вие вече сте свободни.                                                                  



Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: budha2
Категория: Други
Прочетен: 8686744
Постинги: 4190
Коментари: 1130
Гласове: 1577
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031