Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.04.2015 11:02 - В кого всява ужас анархията !?
Автор: dedenze Категория: Политика   
Прочетен: 2547 Коментари: 3 Гласове:
6

Последна промяна: 27.04.2015 11:09

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

 

          Края на 19 век поставя много въпроси за развитието и бъдещето на човешките същества. За съжаление прогнозите са отрицателни, а примерите за антихуманността и грешния, наложен път са ежедневни. Милиарди се дават за масовото оглупяване и подчинение на хората, от което се печелят обратно трилиони. Днес планетата е застрашена от унищожение чрез характера и същността на наложилия се капитализъм, от неговите силови и защитни структури. Монетарната система е съсредоточила парите и цялата власт в ръцете на няколко процента от хората, които живеят в излишества и разкош, за сметка на всички останали. Така са създадени и всички фалшиви институции за подчинение и ново „интелигентно” ограбване на хората, които цял живот са принудени да се трудят като мравки или пчели с крайно ограничени свободи и възможности. Ето ви няколко примера за яснота:
- Лихварството- По късно прерастнало в банково дело. Чисто интелектуално занимание, защитено от закона и държавите, при което се печелят пари от събирането им и отдаването под лихва. Разликата в процентите от депозити и кредити създава огромни печалби, издържа много хора заети в бранша, формира световната инфлация. Еманацията на банкерството е такава, че на банките вече не са нужни вложители и депозити, те сами си печатат и произвеждат парите, които нямат никакво покритие! Така се раждат световните икономически кризи. Операциите са напълно мошенически, свързани с обогатяване на определени гадини без труд, за справка вижте фалитите на българско регистрираните банки в последните 20 години. Сметката солидарно плащат обикновените, излъгани хора!
- Пенсионна система – Изразява се в събиране на пари за осигуряване на пенсии, издръжка, след определена, нетрудоспособна възраст. Хитро занимание, защитено от закона и държавата , като от събраните пари се издържа многохиляден апарат от чиновници. Напълно може да се замени с регламентиран влог в държавно гарантирана банка!  Единствения смисъл на подобна дейност е защита на хора при старческа деменция, от опита да им бъдат изтеглени и потребени парите от други хора, което става чрез помесечно раздаване от общ фонд !? Тази „защита” на практика не се случва и има десетки начини за присвояване на пенсиите от близки и чужди изроди ! При смърт остатъка от натрупаната сума за годините на активен труд, остава в полза на държавата или фонда. Парите получени като пенсионно осигуряване не се индексират с инфлацията, не се олихвяват като многогодишен депозит ! Държавата е заинтересована вноската да е по-голяма, пенсията по-малка и пенсионната възраст да е равна с тази на смъртността !
-  Застраховки – Система за печелене на големи пари с интелектуални хватки в която работят хиляди хора. Използува се математическата статистика за възникване на т.н. застрахователно събитие, неговата тежест и цена. Така се определя и застрахователната вноска, която включва печалба, плюс издръжката на персонала, сградния фонд, техниката, покритие на щети и пр....
- Здравни осигуровки – Система за събиране на пари за здравеопазване но и за издръжка на голяма група хора, работещи в системата. В някои страни с платено медицинско обслужване, изцяло е прехвърлена на застрахователните фирми, което предстои и у нас!
- Издръжка на държавния апарат- Трудно могат да се намерят данни, но за това отива повече от половината на държавния бюджет, като щата не само е раздут, в него са повече от 40 % на работоспособното население – кметства, общини, мюдюрини, полиция, армия, съдебна система, митници, НС, Правителство, партии, агенции, контролни органи, НАП, ДАНС, манс и............. 
          Има и други форми за „интелигентно”, пладнешко ограбване, но нека спра до тук! Сравнете днешната ситуация с тази при тоталитаризма (наричан от невежите комунизъм), откривате ли съществените разлики, можете ли да определите безпристрастно и обективно, кой строй е по- добър, кой експлоатира хората по-малко, относно изброените примери !? Реално възниква въпроса няма ли друг по- справедлив и  хуманен обществен строй, който да се доближава максимално до древногръцката, пряка демокрация!? Ето вижте какво казва по въпроса теорията на анархизма, плюта и крайно непозната у нас:
          „Борбата за безвластие се води още от онези древни времена в човешката история. Човекът, който е вдигнал ръка да защити другаря си от жертвоприношение, е бил анархист. Човекът, който е питал вожда няма ли да раздели месото по-справедливо, е бил анархист. Анархисти са били и всички тези, които хиляди години са се борили срещу правото на шепата самоизбрали се „управници“ да се разпореждат с труда и живота на хората. Безвластниците се борят за общество без власт, наречено анархия. Такова общество съвсем не е хаотично. В едно анархистко общество правото на един човек да управлява останалите е заменено с правото на всеки човек да управлява самостоятелно живота си, доколкото не пречи на останалите. Управленските постове са заменени с ограничена представителност – избират се експерти, които разполагат с ограничени правомощия в дадена област, подлежат на пряк граждански контрол и носят отговорност за неизпълнението на поетите ангажименти пред обществеността. На работното си място или по местоживеене хората управляват общите си дела чрез общи събрания, на които се взема решение или се излъчват няколко експерти, които да решат проблема. Взаимопомощта е заменила експлоатацията като принцип на сътрудничество между хората. Предприятията са собственост на целия народ. Създават се такива продукти и услуги, от които хората изрично са заявили, че се нуждаят, а не такива, от които собствениците очакват да получат печалба. Печалбата, която днес се употребява според прищевките на едно ограничено малцинство, в безвластническото общество се разпределя според желанията всички граждани. ..”В основата на анархизма е доктрината, че обществото може и трябва да се организира без насилствената власт на държавата. Първият теоретик, който недвусмислено настоява за общество без държава, е Годуин в своята книга, издадена през 1793 г., а първият, който нарича себе си анархист, е Прудон. Анархизмът като идеология има най-силно влияние в края а 19 и началото а 20-ти век, когато в много западни страни възникват революционни движения. В по-ново време тяхното влияние отслабва. Мислителите анархисти ги обединява призванието на общ враг - държавата...”  „Анархистите отхвърлят и двете популярни тези в защита на държавата: че тя изпълнява полезни социални функции и че нейната власт се легитимира чрез съгласието на поданиците й. Според анархистите много от функциите на държавата са от полза само за самата нея. Те например отхвърлят идеята, че изборите наистина са начин човек да изрази съгласието си да бъде управляван, а смятат, че те по-скоро подлъгват населението да подкрепи един или друг член на управляващата класа. Анархистите се стремят към общество, в което личната свобода е максимална, в което материалните блага се разпределят справедливо и в което общите задължения се изпълняват по доброволно съгласие...”„Анархистите поставят в центъра на Вселената човека и по-точно развитието му. За да се развие той най-добре и за да достигне съвършенство, те смятат, че  всичко което пречи на развитието му следва да бъде премахнато. Главен проблем в това развитие, анархизмът вижда във властовите отношения и в държавата, като форма на организация контролираща живота на хората. Идеологията на анархизма е заключена в няколко основни принципа – свобода, солидарност, равенство, справедливост, свободна инициатива, безвластие, атеизъм, отрицание на държавата, революция. Според анархистите, свободата е биологична нужда и основно човешко право. Именно в стремежа към свобода, анархистите виждат социално-икономическия прогрес. А свобода има само там, където липсва власт. Оттук следва и основният девиз на анархизма – „Нито роб, нито господар“. За анархистите свободата означава: гарантиране на условия за пълно развитие на заложбите на всеки индивид; неотменимо право на всеки да действа съобразно своя разум, съвест и воля при решаването на различни обществени проблеми; създаване на материални и организационни възможности, позволяващи реалното участие на всеки при вземането на решения. Черпейки от развитието на науката и най-вече от теорията на Дарвин за еволюцията, П. Кропоткин доказва че тъй наречените. „социални животни” ( тези, които живеят на ята, стада и прочие) оцеляват по-лесно от тези, които живеят самостоятелно. Оттук той извежда и идеята си, че за да се съхранява и развива човечеството, отношенията в „човешкото общество”, би трябвало да бъдат основани на солидарност и взаимопомощ. Анархистите считат, че гореизложените принципи са невъзможни без премахването на  всяка собственост (частна или държавна), която позволява на едни да паразитират за сметка на експлоатацията на другите, и замяната й с колективното притежание на средствата за производство, транспорт, комуникации и прочие. Докато развитието на новите технологии в производството на блага не направи възможен принципа „От всеки според възможностите, на всеки според нуждите.”, анархистите са за едно равно разпределение на благата, съобразено с волята на общността. Разликата тук с марксизма е, че анархистите отричат ролята на държавата и според тях обществото трябва да действа отдолу нагоре. А Бакунин казва: „„Свободата без комунизъм е привилегия и несправедливост, а комунизмът без свобода е робство и варварство.“ Паралелно с отричането на властта налагана от един индивид на друг, анархистите отричат и вярването в Бога, като израз на властта на Бога над човека. Самата идея за Бога е в пълно противоречие с основните принципи на безвластието, тъй като религията е основен идеен крепител на властта. Бакунин твърди: „Дори и да съществуваше Бог, той трябва да бъде унищожен!“ Религията според анархистите е пречка пред човешкото обединение в борбата за свобода, поради религиозната дискриминация насаждана от религиозните институции.”

 

          Цитираното до тук, ясно демонстрира, защо всички останали строеве мразят анархизма и виждат в негово лице огромна опасност! Капиталисти и „комунисти” хорово го отричат, изопачават и воюват за неговото унищожение, създават му фалшиво име на безредие, терор, унищожение и безпътица !? Схващанията на анархистите се основават на природните закони и еволюция, по- близки са до чистата комунистическа идеология но без държавния и партиен апарат, раждащ диктатура и нова форма на фашизъм! След 1946 г. анархистите са подложени на гонения и изтребление в НРБ! Днес анархизма се възражда в целия свят и се явява като единствена, разумна алтернатива на капитализма !Голяма пречка за разширяването на влиянието на анархизма оказва и масовата представа на хората за анархистите, породена от целенасочената политическа и медийна пропаганда срещу тях. Анархист в българския език е синоним на лентяй, на бунтовник и терорист, на паразит, живеещ на гърба на нормалните хора, които си плащат данъците. Интерес буди медийното отразяване на ситуацията в Гърция, което до голяма степен показва неразбирането на идеите на анархизма от българските журналисти (а какво остава тогава за обикновените хора). За сблъсъците по протестите в южната ни съседка изцяло биват обвинявани анархистки групировки, а се премълчава участието на фашистки, комунистически и националистически такива. Тоест всички, които изразяват по-буйно протеста си се заклеймяват като анархисти. Това влияе много на българския зрител, който си изгражда едно грешно мнение за идеологията и основите на анархизма.”

 

             Много са разновидностите на анарахизма, особено в тълкуването на обществените отношения . В човешката история до днес има множество опити за създаване на подобни общества – комуни, кибуци, испанската революция и пр... Няма ясен отговор за цялостното устройство на обществото, защитните функции спрямо рафинираните, „модерни” престъпници, отношенията между различните нации при липса на държава  и граници!? Изисква общоприети, човешки ценности, интелект и висок морал! Въвеждането на тази идеология на практика изисква световна организираност и правила , в условията на  яростна съпротива, медийно  затъмнение, дерижирано осмиване и игнориране ! Доброто е, че почти навсякъде вече има подобно организирано движение и то се разраства ежедневно като алтернатива на капитализма!



image

image

image



Гласувай:
6



Следващ постинг
Предишен постинг

1. anonimen65 - naistina li vsichko ot napisanoto priemate na 100 protsenta.
26.04.2015 11:40
chovechestvoto ot hiliadoletia jivee pod darjavna vlast.tova e dovelo do izrajdane v dve posoki ednite da iahat a drugite da misliat che s grijat za tiah.iahashtite sa ot lukavi do svirepi ubitsi i kakvo shte stane pri anarhia bez moral tsiganiagi i drugi s dushi jestogi shte pretrepvat s tesli detsa babi startsi jeni za da im otnemat hranata i niakoi luks koito sa si osigurili.kato cheta kakvo e anarhia si spomniam kakvo sa mi razkazvali za jivota prez tursko v moia grd ami balgarite sa imali anarhichno mislene pone v moia grad.imali sa si esnaf i esnafa e reshil gladen balgarin da niama ta ako shte i gradskia idiot da e da ne se nalaga da sluguva na turchina za leglo i hrana.tselia etnos gradi nov dom za novo semeistvo i vseki pomaga s kakvoto moje.za men tova e anarhiata za tova i botev e zastanal zad neia ,zashtoto e izrasna v neia.
цитирай
2. dedenze - В политиката никога няма 100% anonimen65, има идеи и борба за по- справедлив живот!
26.04.2015 12:02
Ако приемем хипотетично, че в Третата българска държава се беше установил анархизма, ви гарантирам, че точно циганите за които пишете, щяха да бъдат значително редуцирани! Защото анархизма е свобода, но която не засяга свободата и правата на другите, а престъплението си е престъпление и се наказва веднага, бързо, на място от хората, няма съд, затвор, държава и смекчаващи вината обстоятелства ! Не само във вашия град по турско, по целия сват има прояви на анархизъм, защото той е близък до природната същност на човека ! Даже и в днес любимите САЩ има и е имало анархизъм с добри резултати - закона на Линч, кооперациите....
цитирай
3. anonimen65 - politika li?
29.04.2015 09:22
kakvo li znachi dumata politika?a politik?zashto politika triabva da e izbran ot naroda i to v drugi raioni a ne v rodnia?kak ia prilagat v deistvie tazi politika izbranite polititsi?za men lichno politikata e prevatizirana ot bankerite zaedno sas s pravosadieto i mediite. koga li e stanala tazi promiana mai kogato se e nalojilo parvorodnia da e naslednik a ne po dadenosti i lichni dokazani umenia
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: dedenze
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3467421
Постинги: 1099
Коментари: 3677
Гласове: 4613
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031