Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.08.2016 20:39 - Има народи Антропофаги и други Лотофаги. Последните със своето безпаметство стават храна на първите
Автор: budha2 Категория: Политика   
Прочетен: 1211 Коментари: 0 Гласове:
2

Последна промяна: 20.08.2016 21:08

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
image

Истината е борба за живот и доброта,
измамата е слуга и възхвала на злото


Потулването на истината, втълпяването на всякакви лъжи и фалшиви кумири в народното съзнание неусетно и съвсем не случайно ни тласка към неувереност в нашите собствени сили. То вгражда в колективната душа на нас, българите, у̀плах и комплекси за малоценност. Поставя ни в състояние на постоянно подчинение. Като същевременно ни отклонява от правилната посока, по която да дирим причините за нашите неудачи – преди всичко в самите нас и във водачите ни.

Освен това ни натиква в удобен другиму коловоз, който не води нашего брата към възход и успехи, а все към същото вечно разединение и примирение.

Цялата ни история е писана под чужда диктовка. За да внушава комплекси и да издига фалшиви „герои“. И да нанася трудно заличими поражения върху българския дух, самосъзнание и самочувствие.

Така се ражда митологията за „националните герои“. Тя е наложена отвън, от юдеомасоните. Онези, които през ХІХ век, в изпълнение на изискванията на Ротшилдови за обособяване на национални държави, в това число – и на народи, вербували буйни младежи. Обещавайки им власт и пари, тези Франкенщайновци – например евреина масон Джузепе Мацини, ги превръщали в истински чудовища.

Ако решите да опровергаете изградените легенди, да свалите изкуственото злато от лъжовните ореоли на псевдогероите, да покажете техните истински, а не измислени образи, ви нападат легиони от дегенерати, жертви на пропагандата. На същата тази канонада от измислици, която започнала година-две след края на Руско-Турската война – първата касапница на хора заради петрол в историята.

Ако пионерската заслуга на овчаря Захарий е безспорна, масоните дължат най-високото признание на Иван Вазов. До ден днешен поддържат култа както към него, така и към онези, които чрез словото си той изобрази като „икони на националната революция“. Нещо, което никога не се е състояло.

Не случайно някакъв комитет, посветен на Васил Левски, е оглавяван от комуниста и масона Васил Василев, агент на Държавна сигурност с псевдонимите „Паскал“ и „Бобев“. Той е бил вербуван през 1976 година. И е толкова „голям националист“ и „предприемач“, че унищожи столичния Завод за хладилна техника „Мраз“. На всичко отгоре не е превеждал осигуровки на стотици свои работници и служители. Така „патриотично“ ги е обрекъл на мизерни старини!

На младини, които прекарал в средноазиатската част на Русия, неговият брат, бъдещият министър и генерал Георги Вазов, изповядвал следното в разговор с някаква дама:

„Има хора, които се придържат до принципа “Ubi bene, ubi patria“ (където ми е добре, там е моето отечество). Та и въобще по всичко изглежда, че по-голямата част от нашия народ принадлежи в туй отношение към народите, които аз бих нарекъл „Лотофаги“…

image

Ако сте чели Одисеята, ще си припомните, може би, че там се разказва как Одисея във време на своите скитания пристигнал с другарите си на един остров, където жителите се хранели само с един медоносен лотос, чудесна храна, която обаче имала свойството да кара хората да забравят всичко минало. Другарите му яли и забравили кои са, за какво са тръгнали и вече не искали да се качат на корабите. С голям труд и усилия се удало на Одисея да ги изтласка от острова, да ги качи на корабите и да бяха по-далеч от острова и сладката му отрова…

Има народи Антропофаги и други Лотофаги. Последните със своето безпаметство стават храна на първите, както добитъкът със своето безпаметство е храна на човека. Ако българското племе помнеше своя народ и език и държеше здраво за тях, то в течение на 500 години той би запълнил със своята родливост целия Балкански полуостров и би прелял отвъд морето, в островите и в Мала Азия. Между туй ние го виждаме (населението) все толкова голямо, като че ли никак не е нараснало, защото всичко, което е слязло от дивите балкани в полето, е било изядено от съседните народи – Антропофаги: гърци, сърби, румъни и турци, които обкръжават тоя народ от Лотофаги. Със своята кръв той е поддържал съществуванието на тия изродени раси и тоя процес продължава и до днес. Древните гърци отдавна не съществуват, туй, което виждаме днес, е елиногласни българи. В Сърбия българите съставят една важна част от населението, а в Румъния в повече от половината население тече българска кръв. Така е и с турците, в които нищо османско няма.


– На какво приписвате тоя порок на Вашия народ?

– На няколко хубави качества: способност към чужди езици, способност да се лесно приспособява и отсъствие на шовинизъм. Както виждате, за Лотофагите и добрите качества са вредни. Той има и друго ценно качество – то е търпението. Но това го не ползва също ни най-малко, както не ползва и вола неговото волско търпение, защото казва един наш поет:

„Касапина коли и най-кротките крави, а дивите вълци са живи и здрави!“

Да, безпаметството влече след себе си ужасни последици:

Първо, Лотофагите не помнят нито доброто, нито лошото. Те не умеят да различават приятеля от врага, благодарение на което те често унищожават благодетелите си и стават лесна плячка на враговете си. Понеже нищо не помнят, те вървят след всеки, който умее да ги лъже – там царува демагогията.

image

Второ, друга лоша последица е, че те не помнят родство, братство и затова отцеубийството и братоубийството са обикновено явление, а когато им не достигне лотос, те се ядат едни други като рибите.“[Георги М. Вазов, Генерал-лейтенант о.з., бивш министър на войната – „В пустините на Средна Азия: Службата ми в Русия. Спомени на един офицер“, Военноиздателски комплекс „Св. Георги Победоносец“, София, 1993 г., стр. 164-165.]

И ние се ядем, защото сме „лотофаги“.

Подобно на Захарий Стоянов, Стоян Заимов бил масон. Но нима вече нямаме достатъчно улики, че „светлите личности“ Васил Кунчев и Христо Ботйов са членували в „зидарски“ ложи? Не, почти невъзможно е да намерите доказателствата, за които споменатите пропагандисти постоянно претендират. Те затова са тайни общества, за да не оставят следи на светло. Най-малко – документи. Появата на писмени свидетелства е изключение, което потвърждава правилото.

Та Заимов посочва, че не само той, доста българи – „ние“ – „не вярват“, че у нас Ботйовата мечта – „принципите на парижките комунари от 1870 г.“ ще бъде постигната. Обяснява го по най-простия и затова най-верния начин:

„… Защото България няма гладни тълпи, нямала ги е, и за дълго време не ще ги има.“[Стоян Заимов – „Миналото. Етюди върху „Записките“ на Захари Стоянов“, Издателство „Парадокс”, Университетско издателство „Св. Климент Охридски“, вече цит. съч., стр. 263.]

Не чак толкова дълго. Дойдоха комунистите, наложени отвън, за да осъществят Ботйовите комунарски въжделения. Те отнеха имотите и свободата на българите. Така гладът се настани в България. Това е факт, засегнал ме лично. Живял съм го.

image

Макар и плахи еволюционисти, „цариградските деятели“ отвоюваха независимостта на нашата православна църква и въздигнаха самостоятелната Българска екзархия. Докато Ботйовият и на останалите революционери фалимент се превърна в огромен масов гроб. От години над него – в Батак и Перущица, в Панагюрище и Стара Загора, край Дряново и Копривщица, „лъжливи уста“ мълвят молитви. А зад лицемерното „смирение“ същите предрешени в овче руно „зверове кожата ти да одерат“ и „кръвта да ти змии изпият“.[Вж. Христо Ботйов – „Борба“ в: Христо Ботйовъ – „Съчинения“, Книгоиздателство Ал. Паскалевъ, София, година на издаване не е посочена (вероятно в края на 30-е или началото на 40-е на м.в.), стр. 27.]

Ненадейно срещнах съмишленик в лицето на единствения реален български кандидат за Нобелова награда. Или по-скоро обратното – моя скромност се оказа със сходни на неговите схващания. Като разглежда опитите за биография на Христо Ботйов[260] от Захарий Стоянов и Димитър Т. Страшимиров, поетът Пенчо Славейков се разграничава от тях и то от позицията на противник на всякакви революции. Думите на Захарий Стоянов, че Ботйов бил „човек роден и предназначен от необяснимите стихии да бъде голям човек, за да води подире си тълпите, да заповядва и прави епохи“, синът на просветителя Петко Славейков преценява като проява на овчарското простодушие на техния автор.

Не вярвам в Бог, вярвам в юдаизма[Едгар Бромфман-старши (1929-2013) – канадско-американски бизнесмен, евреин, един от собствениците на корпорацията за спиртни напитки “Seagrams”, създадена през сухия режим чрез престъпна дейност. Фамилията Бронфман е действала съвместно със семейство Кенеди. Този Бронфман беше председател на Световния еврейски конгрес. Неговият син е гаулайтер на американското еврейско Гестапо, наречено Антиклеветническа лига – шпиц-команда на еврейската масонска ложа Б’ней Б’рит – Наследници на завета.]

Според него за мислещия човек Ботйов няма как да бъде такъв, даже не може да бъде герой на „свободната мисъл“. А когато коментира твърдението на Страшимиров, че „Ботев е най-добрият учител на младежта, кристализиран индивид, хармоничен в своите дела и думи“, Пенчо Славейков отсича:

„Не само едно по-основно запознанство с Ботйова… би показало фалшивостта на това положение, но даже един бегъл поглед на разрушителното влияние, което животът и произведенията на Ботйова упражняват върху нашата младеж, би подсетил всекиго, че ние тук имаме работа с нещо мъчно, неуталожено, буйно, нещо, което зашеметява със своя кипеж, а не обистря, както би трябвало да прави онзи, когото поставят за учител на младежта.“



За Славейков Ботйов е тъй „ирационален, че ако ние учим младежта да гледа през призмата на неговия характер и дела, ние ще възпитаме чардафоновска младеж, която ще се интересува само от собствените си вагабондажи.“[Колко прав е бил класикът личи и от това, че даже един изрусен цигански хомосексуалист, който произвежда огромно количество музикален кич, минаващ за „върховно изкуство”, смята нехранимайковците едва ли не за светии. Питат чалгаджията Азис, който всъщност е Васил, но сам се нарича Василка: „Понеже споменахме Левски, кои са според вас националните герои на България?” И той или тя, да ме прости Господ, отвръща: „Левски и Ботев, макар да звучи като клише. За тях трябва да има празници, да се вдигат паметници, да се споменават имената им не само на годишнини от рождението или смъртта.” (Кристина Патрашкова – Азис: Ако можех да избирам, нямаше да бъда гей”, в. „Уикенд”, Брой 27 /295/, София, 4–10 юли 2009 г., стр. 70.) От своя страна, интервюиращата също минава за „висока топка” в театралната- и кинокритиката, за водеща журналистка в областта на културата?! Какъв избор на събеседник и какво възпитание!]

Авторът на „Кървава песен“ смята Ботйов за „човек с незавършен характер и с мътен бродеж на духа“.[Пенчо Славейковъ – „Българска литература“, Книгоиздателство Паскалевъ, София, 1923 г., стр. 110-115.] Нима е случайно, че когато възпява героите на освободителното движение, Ботйов отсъства:

„Борци, проникнати от тоя свят и строг завет, посочиха на бъдещето хода – и паметта за тях в сърцето си народа ще пази, докато пребъде век, и с тях ще се гордей. Смъртта те срещнаха без страх, смърт за свобода, смърт възвишена и свята!

Хаджи Димитър, Левски, Кънчев, Караджата, со своя подвиг те възчудиха света; те, като лястовици дошли пред пролетта, ней жъртва станаха – честита нейна жъртва!…“[ Пенчо П. Славейков – „Кървава песен” в: Пенчо Славейков – „Стихотворения и поеми”, slovo.bg, Сдружение с идеална цел „Словото“, slovo.bg, София, 2000-2009 г., Втора песен: На Ооборище, online: http://www.slovo.bg/old/slaveykov/blood/02.htm]

Разбира се, не съм съгласен с изброените имена. Но не мога да си позволя да ги скрия. Би било манипулация. Несъстоялият се наш Нобелов лауреат явно нямал и най-малка представа за плагиатствата на сина на калоферския даскал Ботьо. Прочее – роден в Карлово. Бащата Петков, не онзи, който уподобил Хайнрих Хайне в най-прочутия си куплет. Дето несръчно, безсрамно и безнаказано, поради общото невежество,[ Няма противоречие с твърдението ми за процъфтяване на образованието. Та по онова време ние нямаме литература и писатели. Преводите били оскъдни, предимно на руски автори и то на народниците, тоест – социалистите, и на нихилистите.] крадял идеи и цели пасажи от пламенните статии на френския социалист-анархист Пиер-Жозеф Прудон.[Това донякъде обяснява защо туземните ни анархокомунисти – шепичка – са най-яростните защитници на Христо Ботйов. Речете ли нещо критично за „светлата“ личност, ще ви избодат очите.]

Добре, ама „спуканият мехур“ на техните „революционни“ блянове и стремежи без време отнесе в отвъдното повече от петнадесет хиляди българи. Такава ужасяваща сметка няма плата! За да не възразите, че завистта тласка Славейков–син, ще цитирам писаното от него за собствения му баща:

image

„От тримата поети на миналото Славейков е най-разнообразен в темите и формите при тяхната обработка. В историко-литературно отношение той заема преднина пред тях, и ако Ботйов, пряк негов ученик в много неща, го е отминал далеч напред по глъбината на своето поетическо чувство и конкретността на въображението си, все пак поетическите похвати у Славейкова са по-разнообразни. И струва ми се, че няма да сбъркам, като кажа, че Ботйов е надминал Славейкова като поет, но не и като художник.“

Да имах късмета да срещна Пенчо Славейков, бих му рекъл, че любимият му Левски е стократно по-зъл „гений“ в сравнение с Ботйова. Който има сетива за истината и се въоръжи с търпение, ще разбере защо тъкмо от тази публикация. Тя можеше да бъде откъс от книга, но нейсе…

В самата „Нареда“ на Левски съществувал Наказателен закон. Той предвиждал смъртно наказание за щяло и нещяло. Особено строги били правилата за онези, които „застрашавали сигурността на делото“. Никаква прошка не очаквала и „чорбаджиите“, които отказвали да дадат пари за големия „безсребърник“ Васил Иванов Кунчев и за неговата подривна организация. Досущ като днешните престъпници, организирани в т. нар. силови групировки и сполучливо наречени мутри, бившият дякон Игнатий рекетирал по-заможните българи. Изпращал им заплашителни писма, в които недвусмислено предупреждавал:

„На нашето чело е написано: Чиста свобода или юнашка смърт.“

Кунчев лично е убивал и издавал заповеди за убийства на невинни хора. Описани са случаи, когато неговите „революционери“ затривали не само бащите, но и техните деца, станали неволни свидетели на зверствата. За да няма кой да ги издаде. Така постъпва мафията. А тя е част от Интернационала. Съвпадение ли е това, че през 1848 г. излиза „Манифестът на комунистическата партия“ и пак тогава еврейският масон Джузепе Мацини вдига революцията на Апенините? Названието мафия произлиза от акронима „Mazzini Autoriza Furti, Incendi, Avelenameti”, което ще рече „Мацини възлага обирите, палежите и отровителството“.[ Вж. Paul A. Fisher – „Their God is the Devil: Papal Encyclicals And Freemasonry”, American Research Foundation, Inc., Baltimore, Maryland, 1991 г., стр. 17.]

И за какво било всичко това? За пари и власт, за „интересен“ живот. В отговор на писмо от Найден Геров, руския консул в Пловдив, Христо Георгиев, единият от братята карловци, на които дължим сградата на Софийския университет и не само, „говори още по-неласкаво за Левски“, както отбелязва британската разузнавачка Мърсия Макдермот.[Вж. Мерсия Макдермот – „Апостолът на свободата“electronic-library.org/books/Book%200042.html] Братът на Евлоги Георгиев пише:

„Да беше тука главният шпионин Теофан Райнов се можеше да го слъжи и нещо или да го понаучи как да се отнесе, но за зла чест го няма, тръгна за Париж както казват,[Възможно е да е имал среща с предводителя на всички европейски революционери Джузепе Мацини, еврейския масон от Италия.] че какви ще ги рови и по тамо не знам, сега остава вече ако може да се научи нещо от наместника на Райнов – Касабов.

Прокламациите, що сте видели у Дякона, те се отпечатаха тука от Райнов и Касабов, и се придадоха всичките на Дякона, за да ги раздаде. Дяконът е онзи, дето прави лъжливите писма на Райнова, за да се препоръча, че е добър шпионин, какъвто Райнов, такъв е и Дяконът, и двамата за пари и баща си продават…“[ „Из архивата на Найден Геров“, стр. 296-297, писмо 473, Христо Георгиев до Найден Геров, 14 юни 1869 г. в: Евгений Волков – „Христо Ботев“, Превод от руски под редакцията на Михаил Попруженко, Боян Пенев и Михаил Арнаудов, Издание на ФАБ, София, 2009 г., стр. 289; в оригиналното издание: Евгени Волковъ – „Христо Ботевъ“, Библиотека „Мисъль и дейность“ № 2, Печатница „Бр. Миладинови“ София, 1929 г., стр. 117. ]

image


image


Погледнете горното вътрешно подзаглавие. Революционерите са като мафиота, контрабандиста Едгар Бронфман-старши. Не вярват в Бога, а в революцията. Тя е зачената от юдаизма, от сатаната – първия бунтовник, ако вярваме на онова, което вменяват синагогата и църквата.

Оженилият се за белградчанка Панайот Хитов отмъкнал пари от букурещкия Централен революционен комитет и си купил лозе край сръбската столица. Когато Христо Ботйов отишъл в Одеса, за да калесва Филип Тотю да оглави чета. Войводата му отговорил, че е професионалист. И поискал 1000 златни наполеона! След 120 лета по същия начин „българският Балцерович“, който според Андрей Луканов бил „откритие за България“,направил „този специфичен жест с потриването на пръстите“, явно давайки знак, че иска да му се плати, според спомените на Желю Желев. Става дума за циганския политикономист и премиер Иван Костов.

Кой не е бил такъв – сребролюбец? Бенковски ли?

image

„Бенковски, когато пожелава да му обковат сабята дава 40 екатеринки (руски златни рубли – б. а.). В България тогава, като част от Турската империя, хората са се разплащали с турски меджидиета, най-много с някоя и друга австроунгарска пара. Откъде, питам, Бенковски е имал тези руски пари? Че пък и да ги дава за обков само за да задоволи суетността си, с която е бил по-прочут, отколкото с революционната си дейност.“[paper.standartnews.com/archive/
2000/05/10/society/interv.htm
]

Така наречените национал-революционери се отнасяли към труда така, както евреите и комунистите. За тях работата била мъчение, тегоба, а не радост.

„Бог и Троцки имат еднакво мнение за труда изобщо – първият го смята за наказание, а вторият счита, че само с принуда и наказания човешките същества могат да се съгласят да вкарат шиите си в хомота…“[ Георги Константинов – „Емигрантски спомени“, Том 1, Издателство „Шрапнел“, София, 2011 г., стр. 371.]

Въпросните национал-революционери не искали да създават, да градят. Тяхната цел била унищожението на българщината чрез погубването на естествения й елит.

„Имало е – винаги съм казвал, винаги ще казвам, ще изтъквам!“ – писа Стефан Бочев, наследник на два от най-заможните и успешните наши родове, прекарал повече от десетилетие в комунистическия концлагер „Белене“, – „друга една българска буржоазия: онази, давала средства за черквите, училищата, за зараждащата се книжнина, за националната (включително и под формата на „Черковния въпрос“) борба. Но тя е в… ХІХ век! А в ХХ век тя изчезна, бе в широк размер изместена…“

image

На нея са й видели сметката. Кои? Оцелелите разбойници от бандата на Левски, Ботйов и останалите, които през живота си един камък не са преместили. Но са живели охолно благодарение на своите външни, враждебни нам господари, или на гърба на околните. Ликвидирали са я т. нар. поборници, начело с физическия и духовен гном, страхливия масон и крадец Стефан Стамболов, шубелията и предателя Стоян Заимов и останалите от антибългарската хайдушка шайка. Все заради пусти пари – екатерининки, лири, наполеони…

Но как е било извършено това коренно преустройство на българския национален характер?

Още в своята пространна поема „Кървава песен“ Пенчо Славейков разкрил къде се корени злото, задаващо се пред българщината. Той ни е оставил образи на водачи – уж революционери – които нямали нищо общо с народа. Самовлюбени твари, чиято единствена цел била властта и богатството. Готови на несправедливости и на отчаяни мерки – даже на убийства.

Сега, със закъснение, отнасящо се поне до мен, от истинските архиви от онова време – 1876 година, узнаваме, че всички тези мекерета – „националните герои“ – били отомански агенти. Както с искрено негодувание писали през лятото на 1876 г. пратениците на истанбулските българи Драган Цанков и Марко Балабанов:

image

„Защо турските власти се преструваха, че не знаят уж нищо за действията, повече от явни, на някои пратеници или апостоли, които кръстосваха свободно страната в началото на пролетта? Защото тия апостоли, облечени в костюм на български патриоти, действаха със знанието често на самите тия власти, желаещи да предизвикат по тоя начин едно изкуствено движение, от което да вземат повод, за да турят в действие скроения си план да изтребят българите и да опустошат България.“

Откъде Пенчо Славейков бил наясно? Ами преживял го е от детска възраст. Баща му – Петко Рачев – който писал за него „Пенчо бре, чети, Пенчо не чете“, все отсъствал. Семейният живот му тежал. Харамийството било вътре в него, ама не съвсем. Не понасял жена си, ала нямал нищо против нейните бащини жълтици. Хем си падал по разгулния живот в кръчмите и с булките от шантаните, хем се правел на бунтар…

Ето как малкият Пенчо, дето все бил виновен, че „го мързи“, който на практика израснал куц и без баща, схванал какви са тези хайдути, революционери, въстаници. Още юноша и младеж, след т. нар. освобождение станал свидетел на опустошението на трудолюбиви хора. Човеци с достойнство и заслуги пред националната ни общност, ставали обект на поругаване. Съвсем по маниера, предаден от Захарий Стоянов в биографичния му очерк за Христо Ботйов:

„Описвал им живота на анекдотичните тогава казаци, как те живеели безгрижно, как крадели хитро и изкусно, как се канели да дойдат в България и хвърлят фереджите на всичките кадъни.

– Тия са истински хора, които разбират от живот и от тоя свят – говорил той. – Къща, покъщнина, робуване цяла година за парче хляб, треперене над жена и деца са работи смешни и бабешки. Аз като им казах, че ще си дойда да обиколя баща си и майка си, те се хванаха за корема и умряха от смях.

image

– Ах, дявол да го вземе, как аз да се докопам до такива хора, с тях да си умра! – възразил един Ботйов комшия, който си отивал само посред нощ у тях и който биел жена си всеки ден, че нямала късмет.

– Един кон, една пушка, която се дава от царщината, ето ти покъщнината на казака – продължил Ботйов. – Песни, веселби, рахати, какъвто у нас и чорбаджи Неделчо със своя шиник жълтици не може да види…

Разказвал им още Ботйов, че само тука, в България, а най-много в Калофер, хората зяпали глупаво в устата чорбаджиите и се бояли от тях, а сиромасите всеки подритвал. В другите земи, гдето той ходил, светът бил съвсем наопаки. Там, напротив, сиромашта била на почит, а богатите, като кърлежи на чужда пот, всеки ги мразел и презирал…“[Захарий Стоянов – „Христо Ботйов: Опит за биография”, Издателство „Захарий Стоянов”, София, 2001 г., стр. 52-53.]

Нито веднъж не станало дума за това, как „чорбаджиите“ са станали такива. И на какво се дължала „сиромашта“ на някои.

„– Хайдутите и всички горски обитатели – говорил той [Ботйов], – са най-честните в България хора, които най-много милеят за сиромашта.

– Ах, техният живот е живот! А ние – ние сме кокошкари и само теглим и да работим сме родени. Оня ми ти войвода брадат и космат, опасан с четири-пет кратуни барут, с фишеци и старо шишене на рамо, повел си момчетата като пилци – отгдето премине, трева не расте вече и гората му се покланя. Отиде на овчарското пладнище, дръпне костурата и овчарят засуква скути да коли и върти на шиш най-хубавото шиле. Седнат момчетата около своя баща до главата на някой студен извор, изгърмят с пищовите, па тогава захващат да ядат. Цар и султан? Що е царят при един горски войвода?

image

Това казвал пламенният Ботйов…“[244]

Изглежда, „овчарят“ ще да е бил „чорбаджия“! Може би затова „хайдутите и всички горски обитатели –най-честните в България хора, най-много милеят за сиромашта“. Като я ограбвали, за да пълнят търбусите си.

Сетне шумкарите вършели същото. Ще илюстрирам твърдението си с личните разкази на един от основните им „герои“ – командира на шумкарския отряд „Чавдар“, дългогодишния министър на отбраната, другаря Добри Джуров с псевдоним Лазар. Например той си спомня случай, в който шумкарите – все представители на селската утайка, се излежавали преяли и доволно се оригвали. Задала се полиция, та им развалила рахатлъка. Трябвало бързо да си обират крушите.

„До вратата е застанал Генчо Компетенцията и нещо се бави. Да не се е уплашил!

– Хайде, Генчо! – викат тези, които са зад него.

Генчо се обръща назад, посочва нещо с ръка и после хуква през битото поле. След миг е при мене.

– Какво се мотаеш?

Не стига, че се мотае, ами и прав минава! Заслужава здравата да го накастри човек. А сме приятели от години.

– Кравата, Лазаре…

– Каква крава?

image


– Закланата. Лежи до портата и никой не се сеща парче месо да отреже.

– Е?…

– Аз си отрязах два-три килограма и викам на ония чукундури да направят като мене, а те…“[Добри и Елена Джуров – „Мургаш“, Четвърто издание, Военно издателство, София, 1983 г., стр. 641-642.]

Както се убеждавате, освен, че се борили предимно за стомасите си, явно „народните хайдуци“ се „обичали“ и се отнасяли „ласкаво“ помежду си. Например с толкова „сърдечното“ определение „чукундури“!

diagnosa.net/

image

Филмът " Въртене в Самсара" - масовка на планетата Земя .
Режисьори - малките юзърчета .
В главните роли : Егрегорите на парите , държавата и семейството .
Сюжет - задръжка на инкарнираното съзнание в ниските вибрации .
Приятно гледане на черно-белия , богат на персонажи и беден на идеи филм

image





Гласувай:
3



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: budha2
Категория: Други
Прочетен: 8728872
Постинги: 4190
Коментари: 1130
Гласове: 1577
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930