Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.02.2015 23:39 - Жена Divinity в Южна Америка
Автор: budha2 Категория: Технологии   
Прочетен: 1295 Коментари: 0 Гласове:
2

Последна промяна: 27.02.2015 23:30

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
                                                                          image               Златен нагръдник с раждащата богиня                                                                                Първо имаше море. Всичко беше тъмно. Нямаше слънце, нямаше луна, нито хората, животните или растенията. Само морето беше навсякъде. Морето беше майка. Тя беше вода и вода във всяка посока и тя е река, басейн, водопад и море и затова тя е навсякъде. Така че, в началото, само Майката беше. Тя е наречена Gaulchovбng.                                                                                                       Потомците на цивилизацията Tairona , основават цялата космология на изначалната Mother Essence, от която всичко произхожда, в тъмнината. Тя е нероденото и вечен източник. Тя е майка на песни.

Майката беше Aluna. Тя беше в духа на това, което щеше да дойде и тя се считаше и паметта. Така Майка съществуваше само в Aluna, в най-ниските светове, в крайните дълбини, сама.                                                                                                                   The Kogi казва, че  тази сила на Aluna 
съществува във всичко, и води до всичко, което съществува. (Монтоя Санчес, 63) След неизвестни възрасти, майката донесе първия свят на съществуване.                                                                       Lands започнаха да образуват по-горе в тъмнината, и в последователните светове, хора без кости, а по-късно отец Sai-Тана и хора с крайници и глави. В петия свят, майката заповяда, на предците същества да говорят.Телата им са продължили да приемат форма, и кръвта им. В деветия свят на предците двойка намериха голямо дърво в небето над водата, и построиха голям дом.

The Kogi (известен също като Kбgaba) смята, че "Къща на слънцето" е като тази първа къща, сграда с кръгла форма с womblike отваряне на небето. От испанското завоевание, тя е известна като cansamaria ("къща на Мария"), въпреки че Kogi не е в католицизма. Друг сметка казва, че Kogi "вярва, че светът е създаден от Великата майка Gauteovan която е създала слънцето от собствената си менструална кръв, и който е и произходът на всичко друго на света ..." Тя е майка на песни. (Trimborn, 86-7).                                                                                                      Около16 век казват, че народът на Antioquia почитал богинята Dabeiba. По-новите свидетелски показания от хората Catнo описват Dabeiba като красива жена от древността, който преподава на хора, селското стопанство, как да тъкат кошници, изтривалки и огнестрелни оръжия, как да правят тенджери и тяло-боядисване и за боядисване на черна зъбите. Тогава тя се възкачва обратно към небето. Тя носи бури и земетресения. (Монтоя Санчес, 60-1)                                                                              image  Друга важна колумбийска традиция идва от Chibcha. Те почитат потомствен майка, известна като Фура-Choguб, "добра жена" или, по-често, като Bachuй, "големи гърди." Скоро след като се появи светлина и светът се е появил, тя излезе от планинско езеро, носещо три-годишно дете. Bachuй направи дома си в Iguaque, когато тя вдигна този син. Когато се омъжи за него, имаха по 4 -6 деца във всяко раждане. Техните потомци населиха земята. Тя научила хората на мъдрост, как да живеем, и много за изкуствата, включително и селското стопанство.

След дълго време Bachuй и сина и съпруг напуснаха Iguaque, призовавайки хората да ги следват,при езеро в планините. Там, по монах Pedro Simon, "тя произнесе реч увещаваща хората да живеят в мир и conservacion, да запазят законите и наредбите, който е посочила, които не са малко, особено в областта на божествените ритуали ..." Тогава Bachuй и й съпруга и се превърнаха в огромни змии и се върнаха в свещеното езеро. Но хората казват, че тя ще се появява отново на много места. Всички Chibcha й се поклониха, особено в земеделските церемонии около хранителните култури, и направиха снимки на нея и сина й. ( Noticias Historiales по Fray Pedro Симоне, Vol II, стр 228-9, в Montoya, 77) Предлагането само да Bachuй е изгарянето на смолист тамян в свещените извори. Всички змийски божества са принадлежали към нейна почит. (Trimborn, 92)                                                                                                            The Chibcha също почитали богинята Chuchabiba, които защитени бъдещи майки. Богиня на луната Chнa, чийто храм в Cundinamarca е бил важен религиозен център. (Trimborn, 90) Тя също е била известна като Huitaca, които някои виждат като форма на Bachuй. Тя се справи с патриархалния пророк Bochica, който е установил институции в полза на мъжете: "Богинята Huitaca се появява в тази нова ситуация, която даде на мъжете по-голяма мощност, по-красива жена от голямо resplendance които проповядват и бунт срещу патриархата и необходимостта от широк живот, открит, пълен с игри, удоволствие и пиянство. "Bochica я превърна в един бухал, или алтернативно, я хвърли в небето, където тя стана на Луната. (Окампо, 58)                                                                                                            В Еквадор, Cieza де Леон се съобщават, че хората от Manta почитали богиня, която живеела в огромен смарагд и лекувала болести. В началото на испански писател Веласко каза, че тя е наречена Umina. (Estrada, 76ff) Гарсиласо де ла Вега пише, че този изумруд е с размерът на щраусово яйце, и се показва на най-големите празници. Хората идват от големи разстояния, за да се поклонят на богинята и да направи предложения, включително и смарагди, които бяха считани за нейните "дъщери."                                                                                                                                         По крайбрежието на Суринам, Карина карибите почитат Амана, самостоятелно зачеващата Mother чиято същност е време. Те казват, че тя никога не се е родила, че тя съществува вечно. Амана понесе всички същества и може да приеме всяка форма. Тя живее в воднистите Плеяди във формата на жена-змия, и се подновява непрекъснато от Умъртвяването на кожата си. Наричат ​​я слънчева змия, и друго име за нея е Wala Yumu, "дух на видовете." Тя вече управлява всички водни духове. Карина обитава мощни скали в горните течения Майки на реките. Шаманите общуваме с тези същества и с Амана за видения и изцеление.

Подобно на много други божествени жени на Северна и Южна Америка, Амана роди близнаци. Tamusi, прародител на Карина, съзвездието Плеяди роден в зори, и лунна светлина е свещено за него. Yolokan Tamulu, "дядо на природни духове" е роден в здрач и има нещо общо с тъмнината. Тези близнаци са допълнителни правомощия, но Tamusi е по-тясно свързани с Амана и 
съзвездието Pleides . (Zerries, 245-7)

За Cariсas има една поговорка: "Ако нямаше дух да предизвика всичко да е както е, няма да има нищо." В своята философия, дух предхожда въпрос: "Ние вярваме, че Аулата [дума, реч] на всеки Wala [ видове] е съществувала още от самото начало, и че го е създал физическия аспект. Всеки Wala във видимия свят е физическото съответствие на прелял Wala [мелодия], на които тя дава живот. Звукът, който по същество е израз на неговия изключително важен принцип. "За Карина, всеки" вид "има своите" "духове. На Arawakans имат подобна идея, и "да използва или суфикс Ойо ("майка") или Kuyu или kuyuha ("необузданост или срамежливост на животно"). "(Zerries, 267-9)                                                                     image               

В началото Амана се качи на вълната, която е Млечния път. То също е описано като карането на костенурка. Тя е създадена на слънце в продължение на топлина, но не предвиди колко горещо, че ще бъде, и да го изгори на Луната. Тя трябва да поддържа потапяне на слънцето в океана, за да защити Земята от нейните палещите лъчи. Двамата й сина й помогнат да се бори топлината си. През деня, Tamusi реже далеч слънчевите лъчи змии и ги хвърля в пространството. През нощта Tamula покрива слънцето със слоеве от тъмнината. (Www.godchecker.com/pantheon/south_american-mytholog.php?deity=AMANA)

В историята за произход на карибите, Warrau мъж предупреди сестра си да не се къпи в езерото.Но тя го пренебрегва и е била заловен от голямата водна змията Uamma. След това тя забременя. Брат й стана подозрителен, когато я видя да се връща в къщи с големи количества от дървесни семена, без изобщо да вземе брадва да ги събират. Шпиониране на нея, той видя змията Uamma излезе от вагината й, да се катери по дърветата, и го разклаща, така че семената паднаха. Тогава змията пързаляше надолу и се върна в тялото си. Братът извика помощници на следващия ден, за да убие змията. Те се стори той слизаше от дървото и го нарязан на парчета. В скръбта на жената събира всички парчета, като всяка прерасна в Carib човек. Тези нови хората са живели в хармония с Warraus, размяната на подаръци и на храните. Съпругата на змията, сега е много стара жена, все пак искаха отмъщение за убийството на змията, и каза, карибите да убият дете, и да го изпратена им с храна. Това предизвика кръвна вражда, и карибите надделяха. В Warrau версия на тази история, краят е спокоен, с приятелство и paiwarri пиене. (Roth, онлайн)

На Arawaks Гвиана разказваха творец чифт: мъжкият Kururumany формира мъже, и на жени Kulimina формира жени. След тези хора населените земята, те паднаха в корупция, и по тоя начин смъртта повеля за тях. Kulimina може да е била сестра на мъжкия създател, тъй като той е описан като две жени, Wurekaddo ("Тя който работи в тъмното") и Emisiwaddo ("Тя който отвори през земята"). Второто име се отнася до Хусиевия мравката, червена мравка, която се заравя в земята. (Alexander, 259; Roth, онлайн)

Традициите на басейна на Амазонка, могат да дадат представа за значимостта на мравката. The Kayapу казва, че малката червена мравка е роднина на маниока и пазител на полетата на жените. Тя пази лозята боб от задавяне на маниоката от дъвченето през тях. Така Kayapу жените често рисуват лицата си като мравка за модел. (Nimuendaju, онлайн).                                                                                              Свещената жена в бразилската археология
   image                                                                                    
Жени икони в теракота се появяват в големи количества на местата по поречието на река Амазонка, особено в региона Тапажос, Сантарем, и на остров Маражо където реката се влива в южната част на Атлантическия океан. Големи глинени скулптури над един метър височина също са известни от района на Амазонка.                                                                                                                            Сред Тупи народите на Бразилия, титлата Су ("майка") разглежда женски духове на земята, водата, и небесните тела. През 1750-те, мисионерът Жоао Даниел пише за свещени камъни в светилище на горите, които португалците унищожиха. Той каза, че слънцето е почитано като Coara Су, "майка на ден", а луната като Ja Су, "майка на плодове." Хората празнуват, когато новата луна се появи. "Тези две небесни тела са били разглеждани като божества, творци." (Palmatary, 15-16).                                                                                                 Жени, змии и водите

Широко разпространена в South American е темата свързва божествени жени до свещени езера и змии. The Chibcha култура-даващия Bachuй идва от езерото като жена и се връща като змия. Карибите казват, че те са произлезли от една жена, която носеше водна-змия в нейната вагина. Венецуелският богинята Maria Lionza е или изнесен от змия или става един, когато тя се вглежда в езеро (виж по-долу). Бразилците говорят на вода-майка ( Mae d"AGOA ) и перуанците за Yacumama, дух река, който е двуглав змей.

Свещени езера също фигурат в бразилските легенди за амазонките наречени Icamiabas. Много от коренното население на Амазонка са имали традиции за жените-Living-сам, съпрузите на жените-без-, деспотични-жени. (Alexander б, 285) Waurб на река Xingu днес се чества ритуали в паметта им. (Schultz, 142) Голямата река Амазонка е кръстена на жените воини, срещани от испанския войник Orellana. Главният Aparia го попита дали е виждал амазонките ", които в своя език, който те наричат ​​Coniapuyara, което означава широк Ladies." (Van Heuval, 117) Това наименование може да бъде направен като "майсторски жените." (Смърч, 457) Други източници го превеждат като "Great Господ" (Alexander, 285, между другото), или като "великите вождове" бут те пренебрегват смисъла на conia ( Куня ), "Словото Тупи за жена." (Southey, 86) "силните жени "заглавие, като ритуала Waurб и сходни традиции, предложи свръхестествено статут за Coniapuyara / Icamiabas.

Много разпространена Тупи традиция казва, че там е свещено езеро близо до източника на Nhamundб (Jamundб) реката. Тя се нарича Yaci-uaruб, "огледало на луната." Всяка година Icamiabas притежават нефрит жаба в триъгълна формацеремония в чест на Луната и майката на Muiraquitгs който живее в езерото. Жените се очистят, и когато луната блести по водата, те се потопите дълбоко в езерото, за да получите muiraquitгs от богинята. Това са нефрит амулети, често под формата на жаби, както и риби, костенурки и други форми. Според някои, на Icamiabas загребват глина от леглото на езерото и го оформят на тези форми. След като се излагат на въздух или лунна светлина, на muiraquitгs закалени в камък. Друга версия твърди, че най-Icamiabas уловени малки подводни животни и замрази техните форми, като отстрани малко от собствената си кръв върху тях. (Palmatary, 75)
image
закръглена жаба нефрит амулет                                                                                          Тези "greenstones" или "Amazon камъни" са били свещени и високо ценени, износени и талантливи и търгуват като на север до Carib страната. Ранни колониални доклади поставят muiraquitг те години около реките Nhamunda и Тапажос. Много източници са техните лечебни свойства. През 1851 пътника Castlenau свързани, че "Индианците приписват на тях най-големите лечебни сили." Тапажос жените ги използват, за да се предотврати болестта и да зачене. Кърмещите майки предпочитат бледи и жълтеникави камъни за които се говореше за увеличаване на притока на мляко. (Palmatary, 79-80) в Гвиана те често са били носени от предимно жени, като сър Уолтър Роли отбеляза: "... често всеки цар или вожд има една, която жените си по-голямата част износването ; и те ги оценяваме като много бижута "(Raleigh, 202; добавя акцент) Векове по-късно Фернандо Сампайо нарича. muiraquitг ". символ на женската сила" (де Camaris, онлайн)

В южната част на Бразилия, създаване историята на Paressн започва с камъни жената Maisц, когато все още не съществува, земя и вода и светлина. Тя поставя парче дърво в нейната вагина, причинявайки калния речен Cuyaba да излея, следвани от чистите води на Paressн. Тогава Maisц създал земята с удар земя в реките, и ражда много каменни хора. Сред тях бяха двойката Darukavaitere и Uarahiulu, които пресътворен слънцето, луната и звездите, и ги поставя в небесата. Те също роди папагали и змии и първата човешка Uazale, прародител на Paressн. (Lowie, 172)                                                                                                                           Има няколко версии на историята на създаването от различни гуарани народи. Много сметки разполагат с единствената мъжка създател, може би по християнска мисионерска влияние, но други казват, че създаването е съвместно усилие на ЗТСУ слънцето и Arasy Луната. Те слязоха на Земята, на хълм Arigua, където те създават морета и река, гори, звезди, и всички същества във Вселената. Те формира хората от глина се смесва с различни природни елексири и вода, както направи статуя на собствения си образ. Хората оживяха с лъчи на слънцето, и седнаха пред своите създатели, които ги наричат.

Arasy говори първо, и когато хората са отговорили, тя отново беше жената Sypavк който говори на първо място. ЗТСУ разказвано да се обичаме един друг и да имат много деца, да се грижи за тях, както и че те ще разполагат с всичко необходимо. Arasy прекъсна, като каза, че хората трябва да работят, или животът им ще бъде бавна смърт. Така ЗТСУ съгласи. Те дадоха указания първите хора за това как да живеем, за да се избегне ненужното вреди на живите неща и да си татуирам лицата си, за да им напомни за свещеното. Те им казах, че Земята е майка им и Луната е сестра й. (Колман, онлайн)

The Tavyterг говорят на по-ранна божествена поколение, ни прадядо, който се бозае и вдигна жена си от церемониалния короната му. Това беше Сande Яри Jusu, Нашата прабаба, Great Golden Flaming Ritual щаб. Двамата се карали, и дядо реши да напусне земята. В гнева си, че иска да унищожи Земята, но Сande Яри успя да го защитава от пее първата свещена песен, в ритъма на takuбra (церемониална персонала на жените). (Грюнберг, 4)

Друг гуарани история казва, че голямо наводнение унищожена предходната света, но древната бабата Чари Pire оцелява благодарение шаманските си мощност. "Като водите на потопа се повишиха, Чари Pire щампова танцувален ритъм с нея ритъм стик и пееше мощно пеене без прекъсване." Тя предизвика палмово да расте между небето и земята, и се скрила в горната си със сина си. (Sullivan, 187)                                                                              Както божествените баба и дядо се скарали, децата им са имали подобен спор, и бащите ни оставиха Нашата Майка, Сandecy. (Грюнберг, 4) Някои истории казват, че се бори за нея, която е направила любов с друг. В една от версиите, Сandecy не можеше да повярва, че житото съпруга си посял е узряло веднага. Раздразнен, тя му каза, че друг мъж е баща на детето, което тя е кърмаче, и той си тръгна. По-късно тя и детето й отиде да го търси по пътя на тигрите. Бабата Tiger им даде подслон и ги скриха от внуците си. Но намерени младите тигри и убити Сandecy. По-късно синът й с магическа близначката си отмъстя смъртта си, като убива тигрите. [Colman, онлайн] Тази тема на една божествена жена, която има двама сина и след това умира е обща тема в истории в цяла Северна и Южна Америка. На Гвиана карибите разкажа една много подобна история за една майка, убити от тигър и отмъстил от побратимени си сина.                                                                                                                                image Right: Porгsy, дъщеря на божествените баби и дядовци, се пожертва, за да унищожи седем чудовища желаната от Tau Текстът е Гуарани, жив роден език..)                                                                                  Хората Тоба в северна Аржентина твърдят, че слънцето жена Aquehua живота в небесата с други звездни жени. Тя тъче стълба от косата си, така че Jaguar човек може да стигне до нея в небето. Тя става whitehaired и стари, но се ежегодно подновява от тази среща. Или, в друга версия, тя воюва с ягуара, който се опитва да я яде. (Монахан 1994, 192)

Tobas казват, че в началото жени са живели в небето и звездите са къщите им. Мъжете са живели като половинки животни на земята долу. Един ден небето жени решиха да слязат на земята, за да се огледам и да вкусят плодовете му. Те слизаха от дълги кабели много пъти.                                                                                  Сред звездните жени от Тоба са "три стари жени, които живеят в голяма къща с двор." Те са звездите в Орион, известни още като Tres Марии. Star Woman (Венера) произвежда Магелановите облаци от удари на рожков в брашно в небесния си хоросан. (Metraux, 365)                                                                                                                      Истории за мъжете, които конфискуват свещените церемонии, инструменти и маски от жените са широко разпространени в Южна Америка. The Yamana на Огнена земя се каже, че Hъanaxu е лидер на жени, които някога са управлявали. Men убити всички жени в едно патриархално преврат. Furious, Hъanaxu роза в небето като на Луната, и изпраща голямо наводнение да накаже клането. (Монаган, 2009 г.)

The Selk"nam твърде каза, че на Луната, Kreeh, е мощен шаман, който доведе церемонии на жените и реши кой ще играе които духове. Сред тях беше хтоничния змията Xalpen които са възникнали от дълбоко в земята, причинявайки церемониалния хижата да се разклаща и пламъци да плюят назад. Но мъжете установили, и прекатури жените, и луната стана презрян фигура, въпреки че силата й беше все още се страхуваше. (Chapman, 67-73)

Във Венецуела, на Arawakan Wakuйnai кажа на колко Амару и нейните жени вземат свещените Вдлъбнатините далеч от мошеник си брат и мъжете. Този акт разкрива света след ранен унищожение, а жените играят флейтите, тъй като те пътуват през долините на реките Ориноко, Vaupйs, Негро, и Amazon. Фокусникът писти Амару надолу към езерото, но тя бяга през таен подземен проход и се връща в митичната центъра. Накрая мъжете възобновяват контрол върху свещените флейтите, разиграва Амару да мислят, че инструментите са се превърнали в диви животни и птици. Те използват колониалния лингва Geral (микс от Тупи и португалски), за да постигнем това измама. И все пак Амару запазва голяма власт; тя е "силно свързана с източния хоризонт, слънчевата топлина, тъй като тя се издига, за да светне деня, и биологичната способност на плодовитостта и раждането." (Hill, 237-40)

В Гран Чако, на Ishir (Chamacoco) казват, че мъжката свалянето отиде толкова далеч, че всъщност убиват ajnбbsero (духове). Само великата богиня Aishnawerhta или Ashnuwerta сама регенерира. Тя е най-мощният от ajnбbsero, и за хората, тя е най-великия Учител, Дарителят на Words, който открива закона и носи културата. Тя защитава земята и животните чрез регулиране на ловците и разпределяне на храна. Тя е Ashnuwerta на Red разкош, на Черно блясък, Mistress на водата и огъня, Майка на птиците на Доброкачествена дъжд, Mistress на Тъмно син буря. (Ескобар, 40-1, 55, 30-33) Нейното име може да се преведе като "Lightning, Brilliance," също като "Flower, Интензивно Red." Тя е всезнаещ, присъства навсякъде, така и извън времето. (Cordeu, 268-70)
image                                                                                                    
Богинята като червена риба с гърди и дълги черни ресни, плува във водите докато хора танцуват на брега
 
Ashnuwerhta , нарисувана от художник Ishir Basybuky (Claudelino Balbuena)                                                                                          В първите дни само жените, които извършват свещените обреди, които подновяват връзките между всички същества. След като мъжете се бяха научили на пътищата на ajnбbsero, техните разговори и движения, те не се нуждаеха от тях и искаха да се отърват от тях.                                                                                   Свалянето на жените започва с мъжете, които конфискуват момчета и им се налагат тежки изпитания. Някои момчета са загинали, синът на вожда бил сред тях. Тогава той обещава да отмъсти на духовете.                                                                                                                              С помощта Ashnuwerta, мъже убиха ajnбbsero. Някои версии казват мъжете бяха само ще убие някои от тях, но увлякъл и убити помагащите духовете прекалено, игнорирайки молбите на богинята "да спре. Тогава Ashnuwerta каза на мъжете, които те трябва да предприемат церемониални места на ajnбbsero . Тя го направи така, че всеки убиец придобито самоличността клан и символи на духа е убил. Тя ги учи всеки си костюми, бои, танци и ритуали. Защитниците на тези кланове са (все още) на предците жени: на Jaguar майката, Monkey майка си и така нататък. (Ескобар, 36-50; Cordeu, 268)                                                                                                              Историята казва, че това е Ashnuwerta които наложил великата тайна: жените трябва да се спазват в неведение, че танците ajnбbsero бяха наистина от мъжете им. Но жените отхвърлили измислицата.                                                                          Мъжете, проследили  жените и установили, че те са били плюскали мед по време на траур за духовете. Те се оплакват, за да Ashnuwerta, които, така историята разказва, ги инструктира да убие всички жени.                                                                                                                       Обещава, че ще бъдат възкресени и че не ще си спомнят нищо. Мъжете бяха само за резервни Ashnuwerta. Така започва клането (момичета също) и отново хората пренебрегват инструкциите на богинята. Един човек дойде след нея с един клуб, но тя се превърна в сърна и избягал в гората. Те отново я намерих като жена седи в едно дърво. Тя е правила секс с всички мъже, после ги инструктира да я убие. Всеки човек е да вземе парче от тялото си и да изчака до вечер, когато жените ще възкръсне от собствената си плът.

Жените не са същите. Някои бяха по-голяма или по-малка, защото разчлененото плътта на богинята бе разпределено неравномерно. Тези, направени само от кръвта на богинята били като "бледи копия от себе си." Най-важното е, техните спомени са били изтрити, и не усетиха. От тогава, жените смятат, че мъжете в обредни костюми са наистина на ajnбbsero , или поне така казват. Говореше се, че проклятието ще падне на Ishir когато мъжете забравят да имитира боговете и жените спират да се счита, че са те. (Ескобар, 60-1; Cordeu, 271) Това, което жените наистина мислят за всичко това никога не е казал, че има данни в паралелния случай на Огнена земя, която Selk"nam жени били наясно с това ("Тайната". Чапман, 74-5) Що се отнася до Ashnuwerta, въпреки че тялото й е било отрязан и прероденият Ishir жени, безсмъртен и вечен й същество живее в Млечния път с "непобедимите шамански душите." (Ескобар, 30)                                                                                                                                                                              Във Венецуела, процъфтяваща модерна традиция се обединява около богинята Marнa Lionza. Нейното име беше първоначално Мария де ла Onza (на тапир). Бронзова статуя я показва като wildwoman езда тази квинтесенцията South American животните на входа на Каракас. Marнa Lionza царува над дивите животни, доброжелателен богиня на природата, любов и мир. Тя живее в дворец на хълма Sorte, от притоците на река Yaracuy. Тя е ръкоположен със змии и костенурки, както и ограден от лъвове и кози. Нейните поклонници правят годишен поклонение на 12 октомври, за да се пречиства в нея пролетта, правят предложения за водите, и транс-денс над нажежени въглени. (Mervin и Prunhuber, 61; Andrade, онлайн)

Произхода й са индийски, но африкански и европейски направления са смесени в нея почит. Казват, че тя е дъщеря на един Caquetнo или Jirjana шеф в Яракуй. Отвъд това, клоновете разкаже в много посоки. Зелените й очи бяха взети като опасен знак, така че баща й я хвърли в езерото за анаконда. Тя веднага се появи отново като богиня заобиколен от животни, растения и водите. Или, едно пророчество предупреди срещу раждането на зеленоока момиче: дали някога видя отражението си в езерото, гигантска змия ще излезеш от нея и да причини разрушения. Тя е трябвало да бъде принесена в жертва на анакондата на езерото, но баща й я скри. Един ден й пазители поминали и тя започна проучване. Когато тя се видяла в езерото, тя се превърна в змия и започна да се разширява, докато си на разрушаване на тялото, освобождаване на наводнения. Главата й остана в Acarigua, и опашката си във Валенсия. Или, анакондата на езерото й изнесен. Той бе наказан от подуване и изпълнена, отново причинявайки наводнения. Marнa Lionza тогава става любовница на водите и рибата, и най-накрая от всички околни земи. (Mervin и Prunhuber, 61)

В версия, записана от Омеро Salazar, нейните ослепително зелени очи бяха добра поличба за Caquetнo, после страда по време на испанското завоевание. Тя се нарича Yara, а майка й Тупи я отвежда в планината убежище. Тя стана дипломат в преговори с испанците, но те отказаха да направят договор, така че тя се завръща в планините. (Andrade, онлайн) Модерният жрицата Файт-Тане казва, че Мария Lionza бе избрана да стане свещеник, за нейните духовни сили. Когато испанците нападната, тя избяга в планините и се опита да събуди хората й да се съпротивлява. Те я ​​нарича вещица, но тя се използва й божествена сила да им помогне, така или иначе. Той така или иначе им е помогнал. Мисионерите я преработи като Дева Мария, я кръщава както Мария де ла Onza. (Mervin и Prunhuber, 61)

През 1920 нови истории правят богинята над като бяло жена, която изчезна при плуване в езерото, и е бил спасен от глиган ( Onza ), я двойно. Или, Мария Консепсион де Sorte е роден да испанско семейство, но е израснал сред горски животни. Тя се възнесъл на небето, където индианците правят я царица, и тя се качи на глиган.

Почитането на тази синкретична богиня включва Ave Мариас, спиртни среди, и седемте африкански сили на йоруба-базирани Santeria от Куба, както и Хаити влияния. Тя оглавява венецуелски Trinity с индийския лидер резистентност Guaicapuro и Черно Felipe, кубински, които се присъединиха към венецуелски революция. Тя е заобиколена от спиртните съдилища, съставени от речните и планинските духове, светци и исторически личности като Симон Боливар. Тя има индийска, африканска, хиндуистки и арабски кортове, медицински и политическите съдилища, и съд на Венецуелските народни герои. Andrade и други учени описва религията си като "хоризонтална" в участието,и с много даване на подаръци.                                                    image   Хетската Sun Богинята Майка Арина

Иса Ma Shanda - Земята  в скута                                                                                       image                     Сай-Тана

Този знак е означен като "баща", но като в резултат от патриархалното пренаписване на обичай, който пое всички женски божества на древните.                      image               сандан / и

Sandas (по-често се изписва като "сандан") беше при хетите, лъв бог през класическия период. Той се използва, за да бъде представена заедно с рогат лъв, и често е пребивавал във вътрешността на клада увенчана с орел. Сандан често се свързва с тракския бог Херакъл, а понякога и до Marduk. В церемонии, изображения на бога се поставя вътре в клада и е опожарено.
сандан  се появява в монетите на селевкидите, както и върху други монети от Тарс (Киликия) по времето на римските императори.                                                                                                             suppressedhistories.net/goddess/fdivsa.html                                                                          
 



Гласувай:
2
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: budha2
Категория: Други
Прочетен: 5151300
Постинги: 4191
Коментари: 1137
Гласове: 1512
Календар
«  Април, 2018  
ПВСЧПСН
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30