03.08.2015 19:43 - Мита за Витамините / Как Нобелов лауреат стана шарлатанин

Последна промяна: 03.08.2015 19:45

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
                                                                           Витамини увеличават риска от рак и сърдечни заболявания                                                                                                                                                                                                                                         Изследвания вече са показали, че витамините увеличават риска от рак и сърдечни заболявания и намаляване на продължителността на живота. Въпреки това, през 2012 г. повече от половината от всички американци вземат витамини ...                                                                                               Митът за витамини защо смятаме, че имаме нужда от хранителни добавки - Автор - Пол Оффит (Paul Offit, («The Atlantic», USA)                                                                                                                     10 Октомври, 2011 изследвания на служители от Университета на Минесота (University of Minnesota) са установили, че смъртността сред жените, приемащи мултивитаминни добавки са по-високи от тези, които не го правят. Два дни по-късно, изследователи от Кливланд (Cleveland Clinic) са установили, че при мъжете, приемащи витамин Е, са подложени на по-голям риск от рак на простатата "Беше трудна седмица за витамините," -., каза Керри Ганн (Carrie Gann) в новините на телевизионния канал ABC. В получените резултати не са нищо ново Седем по-рано проведени проучвания показват, че витамините увеличават риска от рак.. и сърдечно-съдови заболявания, както и намаляване на продължителността на живота. Въпреки това, през 2012 г. повече от половината от всички американци вземат добавки с витамини. Въпреки това, много малко хора са наясно, че зад възникването на влачене към витамини стои един човек. Този човек очевидно е бил прав, той спечели Нобелова награда, а така също явно не е прав, така че вероятно може да се счита най-големия шарлатанин в света.                                                                                                                       image               През 1931 г. Линус Паулинг (Линус Паулинг) публикува статия в "вестник на Американското химическо общество» (Journal of the American Chemical Society) под заглавие "Природата на химични връзки» (The Nature of the Chemical Bond). Преди тази публикация, химици са известни два вида химични връзки: йонни, в които един атом дава своята електрон към друг атом и ковалентно когато атомите заедно притежават електрони. Полинг твърдеше, че нещата не са толкова прости - общото притежание на електрони, по негово мнение, трябва да се намира някъде между йонна и ковалентна връзка. Идеята на Полинг революционизира тази обаст, като съчетава квантовата физика с химия. Неговата концепция наистина е толкова революционна, че редакторът получил ръкописа, не можа да намери някой, който би могъл да напише рецензия за нея. Когато Алберт Айнщайн е бил помолен да каже какво мисли за работата на Полинг, той сви рамене и казва: ". За мен това е твърде сложно" За една тази статия Полинг беше удостоена с Langmuir (Langmuir награда) като най-яркия млад учен-химик в Съединените щати, той става най-младият член на Националната академия на науките и е превърната изцяло професор в Калифорнийския технологичен институт (Caltech) и, освен това, той Той е удостоен с Нобелова награда за химия. Полинг по това време е на 30 години. През 1949 г., Полинг, публикува в списание Science, една статия, озаглавена "сърповидно-клетъчна анемия, » молекулярна болест (Sickle Cell Anemia, a Molecular Disease). Докато е известно, че учени хемоглобин (протеина в кръвта пренася кислород) кристализира в клетки на хора, страдащи от сърповидно-клетъчна анемия, което причинява болка в ставите, съсирването на кръвта, и смърт. Но те не разбират защо това се случва. Полинг първо показва, че сърповидния хемоглобин има малко по-различен електрически заряд, а това се отразява значително на това как хемоглобина реагира с кислород.Откритията на Полинг генерират научна област, наречена молекулярната биология. През 1951 г., Полинг публикува статия, в книгата "Мемоарите на Националната академия на науките» (Бюлетин на Националната академия на науките), озаглавена "Структурата на протеините» (The Structure of Proteins). Учените знаят, че протеините са съставени от групи от аминокиселини. Полинг предполага, че протеини имат вторична структура, която се определя от това как те се припокриват. Една конфигурация той нарича "алфа спирала» (алфа спирала) - по-късно тя е била използвана от Джеймс Уотсън (James Watson) Франсис Крик (Francis Krick) за да се обясни структурата на ДНК. През 1961 г., Полинг взема кръвни проби от горили, шимпанзета и други маймуни в зоологическата градина в Сан Диего. Той възнамерява да разбере дали може да използвате мутация на хемоглобина като един вид еволюционнен часовник. Полинг показа, че хората са се отделили от горили преди около 11 милиона години, т.е. много по-рано от очакваното, докато учените. Някои от колегите му по-късно казват: "В един замах той комбинира областта на знанието като палеонтология, еволюционната биология и молекулярна биология." Постижения Полинг не ограничени до науката. В началото на 1950-те години - и през следващите 40 години - той е най-известния активист за мир . Полинг протестира срещу интернирането на японски американци по време на Втората световна война, Робърт Опенхаймер отхвърли предложението за участие в работата по проекта Манхатън, за разлика сенатор Джоузеф Маккарти, отказвайки да произнася клетвата на надеждност, публично е дискутирал, с такива ястреби в областта на ядрените оръжия като Едуард Телър, принудил е правителството да признае, че ядрените експлозии могат да повредят човешки гени, той убеждава други лауреати на Нобелова да говори открито срещу войната във Виетнам, и написа бестселър, озаглавен "Не на войната!» (No More War!). Усилията на Полинг довели до сключването на договора за забрана на тестове на ядрено оръжие. През 1962 г. той получава Нобелова награда за мир и стана първият човек, получил две лични Нобелови награди. В допълнение към избора му за член на Националната академия на науките, на две Нобелова награда, Национален медал за наука и на медала "За заслуги" (наградата бе присъдена от президентът на Съединените щати), Полинг получава почетното звание от университета в Кеймбридж, Университета на Лондон, и Университета на Париж. През 1961 г. неговият портрет се появи на корицата на списание Time «Мъж на годината", той се похвали като най-яркия учен на всички времена, от всички учени които някога са живели на планетата. Но в един момент цялата добросъвестност, упорита работа и дълбоко разбиране на който е направил Линус Паулинг легенда, беше анулирана. Говорейки за Полинг, един от колегите му отбеляза, че "падането му е толкова голямо, като класическа трагедия."                                                                                                                                                      image    Тази повратна точка дойде през март 1966 г., когато Паулинг е 65 години. Той току-що бе получил медал на името на Карл Нойберг (Carl Neuberg). "Докато се разхождате New York - си спомня Полинг - си споменах какво удоволствие получавах от четене книги за откритията, направени от учени в различни изследвания в областта на природата на света, и си казах, че се надявам да живея още 25 години за да продължа да получавам това удоволствие. Завръщайки се в Калифорния, аз получих писмо от биохимика Ъруин Стоун (Irwin Stone), които взеха участие в този разговор. Той пишеше, че ако се следват неговите препоръки относно допускането на 3000 милиграма витамин С, аз живея не само 25 по пет години, а може би дори повече. " Stone, който наричаше себе си д-р Стоун, е учил две години химия в университет. По-късно той получава почетна степен в намиращия се в Лос Анджелис колеж по хиропрактика, и д-р степен в Университета Донсбах (Donsbach University) - нямащ акредитация на институт в Южна Калифорния. Съвети Полинг последвал съветите на Стоун. "Започнах да се чувствам по-свеж и здрав - каза той. - Особено в екстремен студ няколко пъти в годината, през целия ми живот съм имал проблеми, но сега болестта спря. След няколко години аз увеличих приемането на витамин C до 10 пъти, а след това 20 пъти, а след това до 300 пъти повече от приема на препоръчителната доза (RDA): Сега тази сума е 18 000 милиграма на ден ". През 1970 г. той публикува статия, озаглавена "Витамин С и обикновена настинка» (витамин С и простуда), в която той призова хората да вземат 3000 милиграма витамин С всеки ден (около 50 пъти повече от препоръчваната дневна доза). Полинг е Вярвал че обикновена настинка може скоро да се превърне в историческа бележка под линия. "Това ще отнеме десетилетия, за да се изкорени напълно обикновена настинка - пише той - но мисля, че това заболяване може да бъде напълно контролирано в САЩ и някои други страни в рамките на няколко години. Очаквам с нетърпение времето, когато ще мога да бъда свидетел на тази стъпка за по-добър свят. " Книга на Полинг веднага става бестселър. Версия меки корици, озаглавена "Витамин C» е публикувана през 1971 г. и през 1973 г. и допълнено издание под заглавие "витамин С, настинки и грип," публикува три години по-късно, съдържаше обещанието да се предотврати разпространението на предвидената по време на епидемията чума по свинете. Продажбите на витамин С се е удвоил, а след това са се утроили и дори четворно. Аптеки не могат да се справят с това търсене. До средата на 1970 г., 50 милиона американци са следвали съветите Полинг. Производители на витамини го наричат "ефекта на Линус Паулинг." Въпреки това, учените не споделят този ентусиазъм. 14-ти декември 1942, около 30 години, преди Полинг публикува първата си книга, Доналд Коуен (Donald Cowan), Харолд Дил(Harold Diehl), и Аиб Бейкър (Abe Baker) публикуват статия в "списанието на Американската медицинска асоциация» (вестник на American Medical Association), озаглавена "Използване на витамини за предотвратяване на настинки» (Витамини за профилактика на простудни заболявания). Тези изследователи заключават, че "в условията на контролирани проучвания, проведени в рамките на която е проучен 980 случаи на обикновена настинка ... те не са получили никакви доказателства, че единствено витамин С, т. е. само антихистамини, или витамин C плюс антихистамини, имат голямо влияние върху продължителността и тежестта на инфекциите на горните дихателни пътища. " Това бе последвано от други изследвания. След изявленията на Полинг, изследователи от Университета на Мериленд започна да дава 3000 мг витамин С всеки ден 11 доброволци и захарни хапчета (плацебо) десет на другите участници в експеримента. След това те бяха инфектирани с вируса в обичайните настинки. Всички симптоми на настинка са настъпили в рамките на същия период от време. Университет на Торонто Изследователи са наблюдавали влиянието на витамин С в 3500 доброволни участници в експеримента. Отново, витамин С не е могъл да предотврати настинката може, и от нея се разболяват, дори и тези хора, които са били на 2000 мг на ден. През 2002 г. учени от Холандия дават витамин С или плацебо, на повече от 600 доброволци. Отново, няма разлики. В крайна сметка резултатите от15 проучването показват, че витамин C не е в състояние да се справи с обикновената настинка. В резултат на това нито Службата на FDA администрация по храните и лекарствата (FDA), нито на Американската медицинска асоциация или Американската диетична асоциация, или център за човешкото хранене Bloomberg училище за обществено здраве в Университета Джон Хопкинс, или Министерството на здравеопазването и човешките ресурси - не препоръчва допълнителна употреба на витамин С за профилактика или лечение на настинки. Въпреки че многобройните проучвания са показали, че Полинг не е прав, той отказва да повярва и насърчава Витамин C в своите речи и статии за широката общественост, както и в книгите. Когато той от време на време се появява пред репортери с явни признаци на простуда, той каза, че той страда от алергии. След известно време, Линус Паулинг вдигна залозите. Той каза, че витамин С не само предотвратява настинки, но и лекува рак. През 1971 г., Полинг получи писмо от Evan Камерън (Юън Камерън), шотландски хирург от малка болница, разположена в покрайнините на Глазгоу. Камерън пише, че тези пациенти с рак, които бяха дадени десет грама витамин С всеки ден, да се чувстват по-добре от тези пациенти, които не са били дадени на витамин C. Полинг изпадна в див възторг. Той реши да публикува писмо до Камерън, "Бюлетин на Националната академия на науките» (PNAS). Полинг изхожда от факта, че той, като член на Академията има право да публикува този сборник от статии по всяко време когато си поиска. Само три статии, представени от членове на Академията бяха отхвърлени за близо 50 години. Въпреки това, статията на Полинг е била отхвърлена, което хвърля допълнителни сенки върху репутацията му като учен. По-късно тази статия е публикувана в списание "Онкология» (онкология) - специализирано издание за лекари, занимаващи се с ракови заболявания. Когато изследователите оценяват данните, техните недостатъци веднага станат очевидни: тези пациенти с ракови заболявания, на които Камерън е давал витамин C, са били по-здрави в началото на терапията, и така се е оказвало, че е резултата им е по-добър. След този инцидент, учените са престанали да се отнасят сериозно към претенциите на Полинг по отношение на витамин С.                                                                    image                                                                            Въпреки това, Линус Паулинг е оказвал влияние върху медиите. През 1971 г. той заявил, че витамин С е в състояние да намали с 10% смъртност при пациенти с рак. През 1977 г. той отиде още по-далеч. "Според моите настоящи оценки, намаляването на смъртността с 75% може да се постигне с помощта на само един витамин C, - пише той - и още по-голямо намаление може да бъде получена от използването на други хранителни добавки." Полинг твърди, че ракът се отразява така да се каже, в огледалото за обратно виждане на автомобила, американците ще могат да живеят по-дълго и по-здравословно. "Средната продължителност на живота ще бъде 100-110 година - каза той. - Но с течение на времето максималната възраст може да бъде удължен до 150 година" Пациентите от рак са получили в този момент основание за надежда. В желанието си да вземат участие в чудото на Полинг, те искат от техните лекари да им дават огромни дози витамин C. «В продължение на шест или седем години сме получили много искания от страна на семействата на нашите пациенти с изискванията на употребата на големи дози витамин С, - казва Джон Марис (John Maris ), ръководител на катедрата онкологията и директор на Изследователския център за изследване на рака при децата в детската болница на Филаделфия (Център за Cancer Research Детство в детската болница на Филаделфия). - Ние се опитахме да им устоим. Но пациентите отговарят: "Доктора, има Нобелова награда" Учените решили да поставят на изпитание теорията на Полинг. Чарлз Мертел (Charles Moertel) от клиниката Майо (Mayo Clinic) провежда проучване на 150 пациенти с рак: половината от тях вземат десет грама витамин С на ден, докато други не го приемат. Пациентите, приемащи витамин C, не се различават от симптомите или смъртност. "Не успяхме да покажем терапевтичните предимства на използването на големи дози витамин С», - казва Мертел. Полинг е възмутен до краен предел. Той написа гневно писмо до "New England Journal по медицина» (New England Journal по медицина), в която той твърди, че Мертел не разбира какво става. Разбира се, използването на витамин С не предизвиква никакви резултати: Мертел лекува тези пациенти, които вече са били подложени на химиотерапия. Според Полинг, използването на витамин С дава резултат само ако пациентите не са получавали химиотерапия(за това е бил прав). Засегнат, Мертел, провежда друго проучване - резултатите са едни и същи. "Сред пациентите с измерими показатели за болести няма нито един с обективно подобрение. Това, което може да се заключи, че лечение с високи дози витамин С не е ефективно срещу злокачествени заболявания в напреднал стадий, независимо от това дали пациентът е провеждал или не химиотерапия. " За повечето лекари, това е краят на историята. Но не и за Линус Паулинг. Той просто не толерира никакви опозиция. "Никога не съм го виждал толкова тъжнен - каза Камерън. - Той вижда всичко като атака срещу него лично и почтеността му ". Полинг смята, че проучването на Мертел е "умишлена заблуда и изкривяване." Той се е консултирал с адвокати относно възможността на участие на замазка в съда, но те го разубеди да го направят. Проведено след това изследване показа, че използването на витамин С не дава никакви резултати при лечението на рак. Но Полинг не се отказа. Скоро след като той заяви, че витамин C, ако се приема в големи дози, заедно с витамин А (25 000 IU) и витамин Е (400-1600 I.U.) и селен (основното перо) и бета-каротин (прекурсор витамин А) е в състояние да направи повече от това да предотврати настинки и да лекува рак - и могат да бъдат използвани за лечение на почти всички болести, познати на човека.                                      image                                                                                                    Полинг заявява, че витамини и добавки с витамини може да лекуват сърдечно-съдови заболявания, психични разстройства, пневмония, хепатит В, полиомиелит, туберкулоза, морбили, паротит, варицела, менингит, херпес симплекс, херпес херпес, гангрена язви, брадавици, стареене, алергии, астма, артрит, диабет, отлепване на ретината, инсулти, язви, тремор, коремен тиф, тетанус, дизентерия, магарешка кашлица, проказа, сенна хрема, изгаряния, фрактури, рани, термичен шок, височинна болест, радиационно увреждане, глаукома, бъбречна недостатъчност, грип, разстроен пикочния мехур, стрес, бяс и ухапване от змия. Когато вируса на СПИН се появява в Америка през 1970 г., Полинг казва, че с помощта на витамини могат да бъдат излекувани и болестта. На 6 април 1992 на корицата на Time - сред пъстри таблетки и капсули - носели фразата: "Истинската сила на витамини, нови изследвания показват, че те помагат в борбата с рака, сърдечните заболявания, както и вредните ефекти на стареенето." Публикуваната в списанието статията е написана от Анастасия Туфексис (Anastasia Toufexis), и в нея може да бъде чуто ехото на недостатъчно разумни и вече опровергани понятия относно чудотворните качества на витамините. "Все повече учени започват да подозират, че традиционните медицински възгледи за витамини и минерали, са твърде ограничени, - каза Туфексис. - Витамините - понякога в дози значително по-високи от препоръчваната, - са в състояние да защитят срещу много болести, включително и вродена катаракта, сърдечни заболявания и рак. Още по-провокативни са намеците за това, че витамините могат да забавят опустошителните последици от застаряването на населението. " Туфексис ентусиазирано отбелязва, че "фармацевтичния гигант Hoffmann-La Roch се чувства толкова ентусиазиран от бета-каротина, че планира през следващата година да отвори в Freeport, Texas, завод, който ще произвежда годишно 350 т хранителни добавки, и тава количество ще бъде достатъчно, да се осигури дневна капсула 6-милиграма за всеки възрастен американец. " Националната асоциация на храните (NNFA) - лоби група за защита на интересите на производителите на витамини - просто не можеше да повярва на късмета си и нарича публикуваната в Time Magazine статия "повратна точка за индустрията." За да се отървете от вниманието на администрацията на FDA администрация по храните и лекарствата (FDA), NNFA представени голям брой копия на списанието за всеки член на Конгреса. Говорейки по време на специална изложба в края на 1992 г.,Туфексис заявява: "За 15 години работа в списание Time, аз написах много статии, посветени на здравословни проблеми. Но никога не съм наблюдавал такава реакция, както е в случая с статията за витамините. Цялото издание е разпродадено, а ние сме бомбардирани с искания за изпращане на допълнително количество копия. Но нямат повече копия. Списанието със статията за "витамините" е все още най-добре продавания брой на списанието за тази година. " Въпреки че проведените проучвания не са потвърдили позицията му, Полинг вярвал, че витамини и хранителни добавки, имат едно качество, което ги прави по-гъвкав инструмент за изцеление, и това качество е намерена във всичко от кетчуп и завършва със сок от нар и тя се конкурира с тези думи като естествен и органичен когато са изложени на продажбите - ние говорим за антиоксиданти. Антиоксидантни срещу окисление е представено като борба между доброто и злото. Това се извършва в клетъчните структури, наречени митохондрии, когато тялото превръща храната в енергия, и този процес изисква кислород и поради това се нарича окисляване. Едно от последствията е появата на електронни акцептори на окисляване, които са наречени свободни радикали (зли). Свободните радикали могат да увредят ДНК, клетъчните мембрани, както и вътрешните стени на артериите; не е изненадващо, че те са свързани с остаряване, рак и сърдечни заболявания. За да се неутрализират свободните радикали човешкото тяло произвежда свои собствени антиоксиданти (добри). Антиоксидантите могат също да присъстват в плодове и зеленчуци - на първо място ние говорим за селен, бета-каротин и витамини А, С и Е. Изследванията показват, че имат хората, които ядат повече плодове и зеленчуци, и са по-малко склонни към рак и сърдечно-съдови заболявания, а освен това, живеят по-дълго. Логиката е очевидна: ако плодовете и зеленчуците съдържат антиоксиданти, както и хора, които използват големи количества плодове и зеленчуци са по-здрави, а след това хората, приемащи допълнителни антиоксиданти също трябва да бъдат по-здрави. Но в действителност, тяхното здраве се влошава. През 1994 г., Националния онкологичен институт (National Cancer Institute) в сътрудничество с Националния институт за обществено здраве на Финландия (National Public Health Institute) проведе проучване на 29 000 финландци, всички от които са били редовни пушачи на възраст над 50 години. Тази група е избрана, защото те са по-податливи на риска от рак и сърдечни заболявания. Участниците в изследването са били дадени на витамин Е, бета-каротин - или и двете, или нищо. Резултатите са недвусмислени: тези субекти, които вземаха витамини и хранителни добавки са по-склонни да умрат от рак или сърдечно-съдови заболявания, отколкото тези, които не приемат - и резултатът е точно обратното на това, което учените очакваха. През 1996 г. изследователи от разположени в Сиатъл Research Center за изследване на рака Фред Хатчинсон (Cancer Fred Hutchinson Research Center) проведоха изследване на 18 000 души, които преди това са били изложени на азбест, и следователно съществува по-висок риск от рак на гърлото. Отново, участниците в проучването са получили витамин А, бета-каротин, както, или нищо. Изследователите прекъснаха експеримента, когато разбраха, че хората, които взели витамини и хранителни добавки, започнаха да умират от рак и сърдечни заболявания с 28% и 17%, съответно, по-бързо от тези учебни участници, които не са. През 2004 г. изследователи от университета в Копенхаген изследвали 14 произволно избрани тестови случаи с участието на повече от 170 хиляди души да вземат витамини A, C, E, и бета-каротин, и това е направено с цел да се определи дали антиоксиданти може да предотвратят рак на червата? Отново антиоксиданти не отговарят на очакванията, в резултат вдигнатия шум около тях. "Ние не може да намерим доказателства, че антиоксидантите могат да предотвратят рак на стомашно-чревни; напротив, те като че ли увеличават общото ниво на смъртност, "- заключиха учените, провели изследването. Когато същите тези учени са оценили най-добрите седем експеримента, те установили, че нивото на смъртността е 6% по-висока при хората, които приемат витамини.                                                                                                                 image                                                                                                  През 2005 г. изследователи от Медицинския факултет към Университета Джон Хопкинс (Johns Hopkins Училището по медицина) оценяват 19 проучвания, включващи 136 000 души и са установили повишен риск от смърт, когато се използва допълнително витамин E. д-р Бенджамин Кабалеро(Benjamin Caballero), директор на Центъра за човешкото храненеБлумберг училище за обществено здраве в Университета Джон Хопкинс, и (Johns Hopkins Bloomberg училище за обществено здраве), заяви: "Това потвърждава това, което другите казват. Доказателства от подобрения, като използването на всякакви витамини, особено витамин E, просто няма. Идеята, че хората приемат не нанасящи им вреди витамини, може да не е толкова вярна. " През същата година, проучване, публикувано в "Журнал на Американската медицинска асоциация," представи резултатите от проучване на 9000 души, които вземаха високи дози на витамин Е за предотвратяване на рак; беше установено, че тези, които взеха витамин E, е по-вероятно да получат сърдечна недостатъчност, отколкото тези участници, които не са. През 2007 г. изследователи от Националния онкологичен институт (National Cancer Institute) проведоха изследване на 11 000 души, които са взели или не вземат мултивитамини. В резултат на това беше установено, че участниците на мултивитамини в изследването са били изложени на два пъти по-голям риск от смърт от рак на простатата. През 2008 г. преглед на всички изследвания, проведени с участието на повече от 230 000 души, или да не приемат допълнително количество антиоксиданти са показали, че витамините увеличават риска от рак и сърдечни заболявания. 10 Окт 2011 изследователи от Университета на Минесота оценяват състоянието на 39 000 възрастни жени и установили, че тези от тях, които вземаха допълнително мултивитамини, магнезий, цинк, мед и желязо, е по-вероятно да умрат, отколкото тези, които не го правя. "Въз основа на наличните данни, ние виждаме малко оправдание за общото и широко разпространена употреба на хранителни добавки," - подчерта експертите, провеждащи изслетдването. Два дни по-късно на 12 октомври, изследователи Cleveland Clinic публикуват проучване на 36 000 мъже, които вземат и витамин Е и селен, или не приемат нищо. Те открили, че хората, които са взели витамин Е, имали 17% по-висок риск от рак на простатата. По отношение на изследване, проведено отСтивен Ниссен(Steven Nissen), ръководител на кардиологичното отделение в Cleveland Clinic, заяви: "Концепцията за използване на мултивитамини е била наложена на американците, от загрижената за своите интереси нутрицефтична промишленост(рожба на фармацефтичната) , и това е направено с цел печалба." На 25 октомври в заглавието на Wall Street Journal се постави въпроса: "Ще има ли край на истерията около витамини?" Въпреки това, публикувани проучвания не са оказали влияние върху продажбите. През 2010 г. витаминната индустрия е получила общо $ 28.0 милиарда, което е с 4.4% повече, отколкото през 2009 година. "По отношение на публикувани проучвания, това е просто за да оцелее, - каза Джоузеф Фортунато (Joseph Fortunato), главен изпълнителен директор на General Nutrition Центрове. - Ние не виждаме никакво въздействие върху нашия бизнес ". Как е възможно това? Свободните радикали увреждат клетките ясно и хората, които използват диета с много вещества, които могат да неутрализират свободните радикали, са по-здрави - но защо, в този случай, допълнителни изследвания са показали, антиоксиданти, които всъщност са вредни? Най-вероятното обяснение е, че свободни радикали не са толкова вредни, колкото те се представят. Макар да е ясно, че свободните радикали могат да увредят ДНК и разрушават клетъчната мембрана, това само по себе си не винаги е лошо. Хората се нуждаят от свободни радикали, за да убиват бактериите и да унищожи нови ракови клетки. Но когато хората приемат високи дози антиоксиданти, равновесието между производството на свободни радикали и тяхното унищожаване може да се движи в една посока и по този начин да предизвика неестествено състояние, при което имунната система е по-малко в състояние да унищожи вредните нашественици. Учените наричат това "парадокса на антиоксиданти." Независимо от причината, доказателствата са доста ясни: големи дози витамини и хранителни добавки увеличават риска от рак и сърдечно-съдови заболявания; Поради тази причина, нито една национална или международна организация, отговорна за общественото здраве, не ги препоръчва. През май 1980 г., по време на интервю в Университета на Орегон, питат Линус Паулинг, "Има ли витамин C странични ефекти при продължителна употреба в количество няколко грама?" Отговорът Паулинг е бърз и решителен: "Не," - каза той. Седем месеца по-късно, съпругата му почина от рак на стомаха. През 1994 г. Линус Паулинг е починал от рак на простатата.                                                                                              Оригинална публикация: Мита Витамин: Защо ние, мислим че имаме нужда от добавки                                                                                                                                                    Източник                                             image                                                                                                   > Химеотерапията подпомага рака / Онкологията - съвършена индустрия за много пари, бълваща смърт!                                                                                                                                                                                                                                                                           > Радиестезия/Изследване на РАКА