Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.01.2016 01:18 - Бургаски татко: В учебника на сина ми за 2 клас има Рамазан и Пурим, но не и Рождество
Автор: budha2 Категория: Технологии   
Прочетен: 1913 Коментари: 0 Гласове:
5


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
image

Интересен подбор на зимните празници и обичаи в страната ни може да си види в учебника по „Околен свят“ за 2-ри клас. За това сигнализира възмутен бургаски татко, чието дете учи в училище“Св. Княз Борис I“. Мъжът недоумява защо се изучават Рамазан Байрям и Василица, а Рождество не присъства никъде.Ето какво пише още Гроздан Колев до „Флагман”:

image

„Отваряли ли сте скоро някой от учебниците на децата си, независимо от това в кой клас са те. Аз не бях, съпругата ми се занимава с това. В петък обаче единият ми син, който е втори клас, се върна притеснен от училище. Госпожата му го изпитала, а той не си знаел урока, казала му, че следващия път, ако се повтори ще му пише слаба оценка. Стана ми интересно и реших да погледна какъв е този проблемен урок, че детето ми, което има само отлични оценки, не е пожелало да научи.
image

Учебникът е на издателство „Анубис“, а негов автор е И. Мирчева. Заглавието е „Зимни празници“. Вътре нагледно са показани и обяснени пет празника и обичая, свързани обаче само и единствено с етническите общности в страната ни – Рамазан Байрям, Пурим, Василица и Коледа (за българи и арменци).
Не си мислете, че след като се обяснява Рамазан как се празнува и циганската Василица, подобно нещо има и за Коледа. Напротив! На Коледа просто се украсява елха и се поднасят подаръци. Моментът с Рождество Христово липсва изцяло.

image

Не съм съгласен главата на децата ми да се пълни с подробности за цигански и турски празници, а българските, християнските да бъдат пропускани. Това не е нормално. Не може да учат турски народни песни в час по музика, а по новините да слушам, че искали да махат „Аз съм българче““, недоволства таткото./БЛИЦ

image



Гласувай:
5



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: budha2
Категория: Други
Прочетен: 8685642
Постинги: 4190
Коментари: 1130
Гласове: 1577
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031