Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.09.2013 17:58 - Ведическо зачатие на Звука в четири функции
Автор: budha2 Категория: Други   
Прочетен: 678 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 22.09.2013 18:03


 В Веданта звукът се смята за един от най-важните принципи на съществуване, тъй като той е и източник на вещество и, за да се освободи от него. Човек, който може да се разберат четири етапа на звук, както е обяснено в ведическите текстове могат да използват тази наука да стане свободен от оковите на материята.

Когато се опитваме да разберем  четирите нива на звука, ние трябва първо да разберем какво е "звук", както е определено в писанията. В Шримад Бхагаватам (03.26.33) откриваме интересна дефиниция за звук (Shabda), както следва:

arthashrayatvam shabdasya 
drashtur lingatvam Ева ва 
тен-matratvam ва nabhaso 
lakshanam kavayo viduh

"Лицата, които са научили, и които са истинското познание определят звук като този, който внушава идеята за един обект, показващ наличието на говорител и представлява фина форма на етер."

Това не може да бъде абсолютно определение за добро, тъй като има различни нива на звука за дефиниране, но тя ни дава солидна основа да започнем нашето изследване на тази тема. Тази дефиниция, както е посочено в Шримад Бхагаватам, е много интересна с това, че тя се различава напълно от западните и модерен изглед определяне звук.

Първо, тези, които са научили, и които имат истинско знание определят звук като този, който внушава идеята за един обект. Звукът не е само на вибрация, създадена от срещата на две тела. Звукът е това, което внушава идеята на обекта. Точната дума, използвана в тази връзка е "артха-ashraya" или "в приюта на смисъла". В ведическата концепция на aksharas (букви) са bijas, или семена на съществуване. Звуковият звук се категоризират в 50 азбуките на санскрит започва от "а" и завършва с "ksha". Следователно азбуката се нарича "akshara", което буквално означава "непогрешим" или "върховен". Akshara е също синоним на пранава (Ом), сумата на всички срички и източника на всички ведически химни. В Бхагавад Гита потвърждава това, както следва:

карма brahmodbhavam viddhi 
brahmakshara-samudbhavam 
tasmat сарва-Готом Брахма 
nityam yajne pratisthitam

"Регламентирани дейности са предвидени във Ведите, а Ведите са пряко проявява от akshara, свещената сричка Ом. Следователно всепроникващ Трансценденцията (пранава или сричка" ОМ ") е вечно намира в актовете на жертва."

Карма, или такса, се проявява от Ведите. Тази проява не е точно пряк, защото Един е духовно, а другият е материал. Това е обозначено с думата udbhavam. От друга страна, проявяването на Ведите от пранава (Ом) е пряк, и по този начин думата се използва за да го опиша е Сам-udbhavam, а не само udbhavam.

В тантрите на aksharas са проследени до тяхното ниво изходен материал, който е специално божество на Шакти. Всяка от нейните етапи на проявление са фази в еволюцията на Вселената. Така aksharas са мощен звук, конституционно свързан с обекти като звук (Shabda) и неговото значение (артха).

Това е интересна с това, че прави разлика между звук и шум. Noise, за разлика от звука, не е артха-ashraya или подслон на смисъла.

Шри Баладева Vidyabhushana в коментара си към Веданта Сутра 1.3.28 казва, че създаването на всички живи постъпленията лица от спомена за тяхната форма и характеристики от Бог Брахма рецитиране съответните думи. От това можем да започнем да разбираме за силата на звука и неговото значение.

Вторият аспект на определението Шримад Бхагаватам отношение на звука, който е уникален от съвременната мисъл е, че доброто се определя като "това, което показва наличието на говорител". По този начин доброто трябва да бъде продукт на съзнание. В този сетива, звукът е понякога по-нататък ВАК, или реч, през ведически текстове.

В системата тантра теория Purva mimamsaka на вечността на Shabda (звук) и артха (смисъла) е приет. Те са малко по-нататък да се твърди, че Shabda и артха са въплъщение на Шива и Шакти като самата Вселена. Кръстят оригиналния източник shabdartha-Брахман, вместо просто Шабда-Брахман. За това е източник на опита както на обекти и техните описания. Думи и техните значения - това, което те означават в обективния свят - са различни проявления на Шакти.

Както звукът е от естеството на варни (срички) от които той се състои, така и тантра потвърждава, че творческата сила на вселената пребивава във всички букви от азбуката. Различните букви символизират различни функции на тази творческа сила, и своята съвкупност е определен като matrika или "майката по същество".

Така Тантра вижда мантри които са не само просто комбинация от причудливи звуци, но като изтънчена форма на божество, а истинската цел на нечии медитация чрез мантра е да се свързва с божеството на тази конкретна мантра.

Точно както санкалпа - чиста мисъл - трябва да премине през няколко етапа, преди да  се проявява  творческа сила, звукът на определена мантра също трябва да премине през няколко етапа, преди да е напълно преживян от слушател в съвършенство. Тези етапи се обозначават като пара, pashyanti, мадхйама и vaikhari.

Всяко ниво на звука съответства на ниво на съществуване, и един опит на звука зависи от усъвършенстване на съзнанието.

Нужно е реализирано съзнание за да се възползваш от цялата гама от звук, пълната гама от съществуване.Тогава гледачите, които могат да разберат четири етапа на звука се наричат Manishis.

По-високите три форми на Shabda са описани в  Веда като скрит в "Guha", или в рамките на самостоятелното, докато четвъртият е външният проявена реч, известен като laukika bhasha.

Тези четири нива на звука отговарят на четирите състояния на съзнанието. Para представлява трансцендентално съзнание. Pashyanti представлява интелектуално съзнание. Мадхйама представлява психическо съзнание. И Vaikhari представлява физическо съзнание. Тези състояния на съзнанието съответства на четирите степени на будност известни  като джаграт, svapna, susupti и Турия - или буден, сънувам , без сънища  и трансцендентално състояние..

Vaikhari- е грубата ниво на словото, и то се чува през външните сетива. Когато звукът излиза през устата, като говорими срички то  се нарича vaikhari.

Мадхйама- е междинен неизразени състояние на звук, чието седалище се намира в сърцето.Думата мадхйама означава "между" или "средата". В средата звукът е, че доброто, което съществува между  susupti и джаграт. Мадхйама-се отнася до психичното реч, за разлика от външната звукова реч. Той е на това ниво, като опит за мисъл. Някои твърдят, че будната мисълта е все още на ниво vaikhari.

В процеса на проява, след звука е постигнал формата на pashyanti, тя отива по-нагоре към сърцето и се превръща в съчетание с категорична интелигентност, се зарежда със срички а, ка, ча, Tha, ТА и т.н. На този точка тя се проявява под формата на вибрационни Нада рупа мадхйама. Само тези, които са надарени с интелигентност могат да се почувстват това.

На нивата на мадхйама и vaikhari, има разлика между доброто и обекта. Обектът се възприема като нещо различно от звук и звук е свързан с обект най-вече от Конвенцията.

Pashyanti е второто ниво на звука. Pashyanti на санскрит означава "това, което може да се види или визуализират".

В етап звук pashyanti притежава качества като цвят и форма. Йогите,чрез вътрешната визия могат да възприемат тези качества в звук. На този етап разликите между език не съществуват, като този звук е интуитивен и излиза извън неподвижно дефинирани понятия. На сцената на pashyanti, речта е интуитивно свързани с обекта. Има близост до единство между думи и описания опит.

Pashyanti е най-добрият импулс на словото. Седалището на pashyanti е в пъпа или чакра Манипура. Когато звукът достига до вибрационна форма без особена сричка (Варна), все още свързан с ума.

Para е трансцендентен звук. Para означава най-висока или най-отдалечената, и в тази връзка той посочва, че доброто, което е отвъд възприятието на сетивата.

Para е известен също като "Рава-Shabda" - едно състояние на звук извън обсега на ум и интелигентност (avyakta), само за да бъде реализирана от велики души, parama-jnanis.

На тованиво няма разлика между обект и звук. Звукът съдържа в себе си всички качества на обекта.

По отношение на универсалната космология, vaikhari, мадхйама и pashyanti отговарят съответно bhuh, bhuvah и svah. Пара Shabda в крайна сметка отговаря на Господ три-пада-Vibhuti.

В рамките на pashyanti съществува в природата iccha-шакти, или силата на волята. В рамките на мадхйама-ВАК съществува в природата джнана-шакти, или силата на знанието. И в рамките на vaikhari-ВАК съществува естеството Крия-шакти, или силата на действие.

Пранава или сричка "ОМ", е пълното представяне на четирите етапа на звука и техните екзистенциални колеги. Екзистенциалните реалности са физически (sthula), който е свързан с vaikhari-Шабда, фините (sukshma), който е свързан с мадхйама-Shabda, причинно-следствената (карана), който е свързан с pashyanti-Shabda и трансцендентално ( ал), която е свързана с пара Shabda. Тези четири екзистенциални реалности допълнително съответстват на четирите състояния на съзнанието.

The sthula шарира или физическо тяло, работи в състояние на джаграт (будно състояние). Именно в тази сфера на съзнанието, и чрез това тяло, че vaikhariсе проявява.

The sukshma-шарира, фините или психическо тяло, работи в състояние на svapna. Именно в тази сфера на съзнанието, и чрез това тяло, че мадхйама се проявява.

Карана шарира, или каузалното тяло, работи в състояние на susupti, или дълбок сън. Именно в тази сфера на съзнанието, и чрез това тяло, че pashyanti се проявява.

В свещената сричка "ОМ" се състои от три Matras, а именно "а", "U" и "m". Тези три Matras отговарят съответно, bhuvah bhuh и svah; джаграт, svapna и susupti; sukshma, sthula и карана и vaikhari, мадхйама и pashyanti. Освен тези три Matras, на пранава ("ОМ") също се състои от четвърта съставка, а именно по-Матра или анахата-dhvani - не-сричка или unstruck звук. За практическото нашето разбиране, това е-Матра съответстваща на бръмчащия звук, след една рецитира "ОМ" сричка. The A-Матра представлява трансцендентност, на Турия, пара-Брахман.

Така сричката ОМ съдържа всички елементи на съществуване. Тя е източник на всички енергии на Върховния Бог, и поради тази причина Бог Кришна-споменава в Гита:

OM ност ekaksharam Брахма

"Единният сричка Ом е върховната комбинация от букви."

Другаде Господ заявява:

Яд aksharam Веда-Видо vadanti

"Тези познавачи на Ведите рецитират Om (akshara)."

Защо го правят това? Защото сричката ОМ е Върховният Бог и силата на всички ведически мантри:

пранава сарва vedeshu

"В рамките на всички Веди, Аз съм символ Om".

Шри Чайтанйа Махапрабху установява пранавата като маха-vakya на Ведите, за да съществува във всички ведическите химни (и Shabda). Самият свят е проява на тази сричка. Това е най-доброто представяне на Абсолютната Истина.

Поради тази причина ние намираме в сутри от Веданта следното изявление:

anavriti shabdat

"Освобождението със звук."

Тъй като звукът е неимуществени източник на материала проява, това е ключът, с което можем да се освободим от робството. Това е темата, като връзка между материалните и духовните сфери.

При описване на четири фази на звука, понякога описанията на един или друг ще се припокриват, а понякога  част от един ще  се дължи на друг. Например понякога pashyanti е описан като "психичен звука", като има предвид, мадхйама ще бъде описана като "интелектуален звук". Това ще изисква по-задълбочено обяснение на тънкостите на тези етапи на звука и техните взаимоотношения. Такова обяснение не е възможно тук, в този момент.

За проучване на тези понятия в по-голяма дълбочина може да се обърнете към Nada-бинду Упанишад, Bhartrihari на Vakyapadadiya, Prashna Упанишад, Mundaka Упанишад, Mandukya Упанишад, Maitri Упанишад и Katha Упанишад, както и понятията за Shabda, ВАК, matrikas, Хиранйагарбха, четири състояния на съзнанието и т.н., както е установено в тантрите и през Упанишадите. Едно трябва да се помни, че в Ведическото проучване  обикновено няма да намерите книга по даден въпрос (като "vaikhari" и т.н.) Човек трябва да учи на различни източници и да усвоят редица привидно различни понятия. Тези понятия трябва след това да бъде хармонизирана вътрешно. Това представлява медитацията и жертва на svadhyaya йаджна.

За тези, които са приравнени , те ще намерят всичко това като информацията, съдържаща се в детайли в рамките на девет технически стихове на Шримад Бхагаватам започващи от 11.02.35 и приключва на 11.02.43. Например, ако човек вижда стихове 38 до 40 един той ще намери пълно описание на звука в четири нива и процеса на проявление. Ето защо трябва да бъдете обучени, за да видите вътрешния смисъл на думите,  тези теми са разгледани по езотерични и поверителни начини:

paroksha-вада rishayah 
paroksham мама ва priyam

"Ведическите гледачите се говори за тези теми непряко в езотерични отношение, и аз съм доволен от тези поверителни описания."

Когато видим такива думи като pranah, Manasa, sparsha-rupinah и chandah-mayah, осъществявани в стихове 38 и 39, ние трябва незабавно да се разбере косвено и езотеричен характер на дискусията, и по този начин да разберем истинското значение на  тези думи. Трябва да се научим на трансцендентална код на Ведите. В действителност всичко е обяснено в Шримад Бхагаватам в пълен размер, но ни липсва подходяща визия за разбиране на косвените и езотерични дискусии, затова ние трябва да учим и да се отнасяме до други по-преки писанията. Така коментарите на Ачариите ще ни помогне да разберем тези теми.

Науката за звук, Shabda-vijnana, както е обяснено в гореспоменатите стихове на Шримад Бхагаватам, е също така безцеремонно е обяснено в текста Pancharatrik известен като Лакшми-тантра, както следва:

mulam adharam arabhya dvistkantam upeyusi 
udita Aneka сахасра Сурия vahnindu sannibha 
cakravat пунар adharat Санта pasyatha мадхйама 
vaikhari sthanam asadhya tatrasta sthanavartini 
varnanam jananim bhutva bhogya prasnoumi gouriva

"Седнала в областта започва от Муладхара до позицията на dvistkanta с блясък равна на изгрева на милиони слънца, пожари и луни. Като колело от Adhara превръща звуците, известни като , pashyati, мадхйама. Достигането на позицията на vaikhari, има разположение в осем места, т.е., на гърлото и т.н. Да бъдеш майка на всички звуци I дари удоволствия като крава. "

-------------------------------------------------- --------------------------------------------------

Създаване и произхода на звук

В началото беше тъмнината на прадхана, непроявената материална енергия. Когато развълнуван от мощен поглед Вишну под формата на енергия на времето (кала-шакти), тя се събуди на сцената нарича Махат (голямото значение). Постепенно са получени следните елементи : ahankara (фалшиво его), Manah (ума) и будхи (интелект), тен Matras (сетивните обекти) и Panca bhutas (петте брутни материални елементи).Заедно те образуват карана-Sagara или следственият океан. Тогава Господ Сам се разрастна и влезе в Причинно-следствения океан. От тялото му излязоха семената на милиони вселени. Тогава Господ се разрастна и определи в рамките на всека вселена. В пъпа който генерира малките трансцендентални семена , те прерастват в лотосов цвят, който съдържа всички планетарни системи. В рамките на този лотос първото сътворено същество, Бог Брахма се появи. Той беше в недоумение за неговия произход и съдба, но изведнъж от близкия чу две срички TA - Ра (! Практика аскетизъм) Така по инициатива на Върховния Бог, Брахма претърпя тежки отречения и бе възнаграден с ведическата мъдрост поради голямата задача на средното творение. Първото живо същество, което се появи от Бог Брахма е пранава, звукът трансцендентално Омкара (ОМ). От ОМ дойдоха всички звуци от азбуката.

Човешки звук създаване

Според традиционните фонетика (siksaa), самонаетите Висш Аз (Атма) формулира намеренията чрез интелект (буддхи) и вдъхновява ума (мана), за да говори. Умът дава импулси на тялото  (kayagni) то от своя страна задвижва дъх (Maruta), които се движат в гърдите, генерира бръмчащ звук (Мандра), той нараства към небцето и корона на главата, сприра там,  преминава към устата и произвежда артикулирани звуци като гласни и съгласни.                                                          




Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: budha2
Категория: Други
Прочетен: 8688048
Постинги: 4190
Коментари: 1130
Гласове: 1577
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031