Постинг
07.12.2013 13:32 -
- КАУЗАЛНОТО ТЯЛО -МАГНИТНАТА СФЕРА НА ДУШАТА
КАУЗАЛНОТО ТЯЛО -МАГНИТНАТА СФЕРА НА ДУШАТА На санскрит тя се нарича джива, което означава „жизнената сила",или дживатман, Джива-Атман, което ще рече „индивидуалният Аз или въплътената душа" в противоположност на параматман, „Върховният Аз" или Бог отвъд проявеността.
Джива, или душата, е основната единица или монада на
мирозданието. Тя е крайната неделима единица или атом,
строителният елемент в основата на цялата -груба или фина -
материя във вселената. Всяко създание възниква чрез душата,
която е причиняващата сила, скрита зад космическата
проявеност. Душата е божественият пламък или искрица, която низхожда в материята, за да оформи световете, да създаде структура, форма и живот. Тя съдържа пряко познание за всички наши прераждания, при което остава в близък контакт с божественото и работи като слуга за разгръщането на Божествената Воля. Не само животните, но и растенията имат душа.Дори в камъните се крие душа. Обаче не във всички създания душата е индивидуализирана.Самата душа е като слънце, източник на светлина. Всеки човек има такова тайно слънце в сърцето си като душевната сила, която стои в основата на неговото съществуване.Душата притежава три основни сили - живот (джива), светлина (джйоти) и любов - от които възникват способностите да възприемаме, да се движим и да чувстваме.
Волята на душата е тройна: волята да бъдеш, волята да виж-
даш и волята да бъдеш щастлив. Магнетичната сила на ду-
шата поражда живот, любов и съзнание. Вследствие на тези
три сили на душата всички същества имат три вродени жела-
ния: да живеят вечно, да познаят абсолютната истина и да се
чувстват абсолютно щастливи. Като сила на волята душата обладава магнетична енергия, която притегля към нас всичко онова, което наистина желаем в сърцата си. Този магнетизъм на душата скрепва различните части на нашето същество и ги удържа свързани. Душата обитава в сърцата на всички създания в златната обвивка(хиранмая коша) вътре в сърцето.Нейната природа е чиста светлина. Тя е нашето вътрешно слънце, което осветлява ума и сетивата. Нейният магнетизъм има гравитационна сила,също както гравитационната сила на слънцето.Всяка душа излъчва магнетична сила според равнището на своето развитие.Подобно на всички магнетични сили, тя има двойствена природа или полярност. Силата на привличането има един насочен навътре или одухотворяващ ефект и възвисява нашето съзнание. Силата на отблъскването има едно насочено навън или материализиращо действие и снизява съзнанието.Силата на отблъскването от божественото и влечението към външния свят се нарича мая, силата на илюзията, или силата на невежеството (авидя). Силата на божественото привличане се нарича благодат или божествена Шакти, Божествената Воля (Ишвара санкалпа), или силата на знанието(видя).Силата на божественото привличане пробужда нашата душа, карайки ни да се осъзнаваме като безсмъртна част от
божественото, търсеща духовен растеж.Божественото отблъскване създава егото (ахалшара) или усещането на нашия аз като външна или телесна идентичност, чиято главна цел са удоволствията във външния свят. Силата на божественото отблъскване или светското привличане кара душата да се въплътява и да търси щастието си във външни неща. Това дава възможност да бъдат създадени външните форми и сили на вселената. Силата на божественото привличане или непривързване към света влиза след това в играта, за да завърши цикъла на сътворението чрез обратно привличане на душата към нейната вътрешно присъща божественост.Магнетичната сила на мая или невежеството има три равнища на действие, всяко от които има свое характерно качество и действие. Нашето съзнание се стреми да се намагнетизира на някое от тези три равнища. Съществуват трите гуни на природата (пракрити) - саттва, раджас и тамас, които са природните три сили на знанието, жизнеността и въплътеността.Трите гуни формират магнитното поле за душата. Едната гуна обикновено преобладава и поляризира нашия ум и живот съобразно своите качества. Душата става или саттвич-
на, или раджасична, или тамасична по природа. Много рядко някой човек може да бъде дотолкова завладян от една гуна, че другите гуни да изгубят силата си. Такива крайни типове са закоравелият престъпник или напълно тамасичният тип, свръхпреуспяващият или абсолютният раджасичен тип, и безкористният светец, или абсолютният саттвичен тип, но дори в тези типове може да има примеси от други гуни. novosemeistvo.bg/forums/files/Darshanam.pdf
Джива, или душата, е основната единица или монада на
мирозданието. Тя е крайната неделима единица или атом,
строителният елемент в основата на цялата -груба или фина -
материя във вселената. Всяко създание възниква чрез душата,
която е причиняващата сила, скрита зад космическата
проявеност. Душата е божественият пламък или искрица, която низхожда в материята, за да оформи световете, да създаде структура, форма и живот. Тя съдържа пряко познание за всички наши прераждания, при което остава в близък контакт с божественото и работи като слуга за разгръщането на Божествената Воля. Не само животните, но и растенията имат душа.Дори в камъните се крие душа. Обаче не във всички създания душата е индивидуализирана.Самата душа е като слънце, източник на светлина. Всеки човек има такова тайно слънце в сърцето си като душевната сила, която стои в основата на неговото съществуване.Душата притежава три основни сили - живот (джива), светлина (джйоти) и любов - от които възникват способностите да възприемаме, да се движим и да чувстваме.
Волята на душата е тройна: волята да бъдеш, волята да виж-
даш и волята да бъдеш щастлив. Магнетичната сила на ду-
шата поражда живот, любов и съзнание. Вследствие на тези
три сили на душата всички същества имат три вродени жела-
ния: да живеят вечно, да познаят абсолютната истина и да се
чувстват абсолютно щастливи. Като сила на волята душата обладава магнетична енергия, която притегля към нас всичко онова, което наистина желаем в сърцата си. Този магнетизъм на душата скрепва различните части на нашето същество и ги удържа свързани. Душата обитава в сърцата на всички създания в златната обвивка(хиранмая коша) вътре в сърцето.Нейната природа е чиста светлина. Тя е нашето вътрешно слънце, което осветлява ума и сетивата. Нейният магнетизъм има гравитационна сила,също както гравитационната сила на слънцето.Всяка душа излъчва магнетична сила според равнището на своето развитие.Подобно на всички магнетични сили, тя има двойствена природа или полярност. Силата на привличането има един насочен навътре или одухотворяващ ефект и възвисява нашето съзнание. Силата на отблъскването има едно насочено навън или материализиращо действие и снизява съзнанието.Силата на отблъскването от божественото и влечението към външния свят се нарича мая, силата на илюзията, или силата на невежеството (авидя). Силата на божественото привличане се нарича благодат или божествена Шакти, Божествената Воля (Ишвара санкалпа), или силата на знанието(видя).Силата на божественото привличане пробужда нашата душа, карайки ни да се осъзнаваме като безсмъртна част от
божественото, търсеща духовен растеж.Божественото отблъскване създава егото (ахалшара) или усещането на нашия аз като външна или телесна идентичност, чиято главна цел са удоволствията във външния свят. Силата на божественото отблъскване или светското привличане кара душата да се въплътява и да търси щастието си във външни неща. Това дава възможност да бъдат създадени външните форми и сили на вселената. Силата на божественото привличане или непривързване към света влиза след това в играта, за да завърши цикъла на сътворението чрез обратно привличане на душата към нейната вътрешно присъща божественост.Магнетичната сила на мая или невежеството има три равнища на действие, всяко от които има свое характерно качество и действие. Нашето съзнание се стреми да се намагнетизира на някое от тези три равнища. Съществуват трите гуни на природата (пракрити) - саттва, раджас и тамас, които са природните три сили на знанието, жизнеността и въплътеността.Трите гуни формират магнитното поле за душата. Едната гуна обикновено преобладава и поляризира нашия ум и живот съобразно своите качества. Душата става или саттвич-
на, или раджасична, или тамасична по природа. Много рядко някой човек може да бъде дотолкова завладян от една гуна, че другите гуни да изгубят силата си. Такива крайни типове са закоравелият престъпник или напълно тамасичният тип, свръхпреуспяващият или абсолютният раджасичен тип, и безкористният светец, или абсолютният саттвичен тип, но дори в тези типове може да има примеси от други гуни. novosemeistvo.bg/forums/files/Darshanam.pdf
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари
Търсене
Блогрол
1. ПАРАЛЕНА РЕАЛНОСТ
2. spectator-bg.
3. http://smoloko.com/
4. Андромеда Нео Нула
5. universalnite1neo
6. Религия-maranatha
7. Митът за Холокоста
8. get
9. Как бяха измислени “волжките българи”.
10. gepard96
11. memoriabg.com
12. История-Записки колымчанина
13. rebellion
14. Портос
15. Terra Byzantica
16. история
17. Нео Нула
18. bainiki
19. dbs
20. За Буквите,Числата и Времето...
21. windowsnikolai
22. mominasylza
23. shtaparov
24. автор: jedidiah
25. Ламбо
26. Логик
27. ezdra
28. Древните
29. Илюминати
30. netsky
2. spectator-bg.
3. http://smoloko.com/
4. Андромеда Нео Нула
5. universalnite1neo
6. Религия-maranatha
7. Митът за Холокоста
8. get
9. Как бяха измислени “волжките българи”.
10. gepard96
11. memoriabg.com
12. История-Записки колымчанина
13. rebellion
14. Портос
15. Terra Byzantica
16. история
17. Нео Нула
18. bainiki
19. dbs
20. За Буквите,Числата и Времето...
21. windowsnikolai
22. mominasylza
23. shtaparov
24. автор: jedidiah
25. Ламбо
26. Логик
27. ezdra
28. Древните
29. Илюминати
30. netsky