Постинг
14.12.2013 19:40 -
Святото име е юга-дхармата
В тази епоха на Кали няма друг религиозен принцип, освен повтарянето на святото име,
което е същността на всички Ведически химни. Това е смисълът на всички писания.
Повтарянето на святото име е юга-дхармата, религиозният процес за сегашната епоха
на Кали. Шримад-Бхагаватам обяснява различните епохи в света и определените за тях
юга-дхарми по следния начин:
1. Сатйа-юга: медитация върху Вишну;
2. Трета-юга: извършване на жертвоприношения;
3. Двапара-юга: обожаване на Мурти на Бога; и
4. Кали-юга: повтаряне на святото име на Бога.
Така, всички резултати, постигани в другите епохи чрез съответните юга-дхарми,
могат да се постигнат в кали-юга само чрез повтарянето на Харе Кришна маха-мантрата.
За това има специална причина, която Бог Шри Чайтанйа Махапрабху обяснява:
В тази епоха на Кали, святото име на Бога, Харе Кришна маха-мантрата, е инкарнацията
на Бог Кришна. Просто като повтаря святото име, човек общува директно с Бога. Всеки,
който прави това със сигурност е освободен.
Във връзка с това има интересно изказване на Шрила Бхактивинода Тхакура в Шри
Кришна-самхита. Той описва, че след като изучили нивото на човешкия напредък, в
миналото, съставителите на писанията определили нужните за различните епохи святи
имена, които освобождават човека. Те се наричат тарака-брахма-нама. Въпреки, че
условията на живот се влошават от епоха в епоха, все пак в тези мантри има напредък от
гледна точка на расата, която дават.
Святите имена за освобождение в първата епоха са следните:
нарайана-пара-веда нарайана-паракшарах
нарайана-пара муктир нарайана-пара гатих
Бог Нарайана е най-висшата цел на цялото знание, език и освобождение. Той е върховната
цел.
Тази молитва изразява чувство на благоволение и преклонение пред величието на
Абсолютната Истина във формата на Нарайана. Така, в сатйа-юга настроението на
отдаване е била чиста шанта-раса (неутрална) и малко дасйа-раса (настроение на
служене).
За следващата епоха, трета-юга, била съставена следната тарака-брахма-нама:
рама нарайанананта мукунда мадхусудана
кришна кешава камсаре харе вайкунтха вамана
[Обожавам Върховния Бог чрез имената Му] Рама, Нарайана, Ананта, Мукунда,
Мадхусудана, Кришна, Кешава, Камсари, Хари, Вайкунтха и Вамана. Всичко това са имена на Бога, които отново възхваляват доблестта на Нарайана.
Имената Мадхусудана, обаче, (“убиецът на демона Мадху”), и Камсари (“врагът на
Камса”) указват на расата на приятелството (сакхйа). За приятелите на Кришна е
естествено да се обръщат към Кришна по този начин. Така, в трета-юга са на лице пълна
дасйа-раса и нюанс на сакхйа-раса, но настроенето на благоговение е все още
преобладаващо.
В двапара-юга, епохата преди кали-юга, за освобождение била повтаряна следната
мантра:
харе мураре мадху-каитабхаре
гопала говинда мукунда шауре
йаджнеша нарайана кришна вишно
нирашрайам мам джагадиша ракша
О, Бог Хари, враг на демоните Мура, Мадху и Каитабха; О, Гопала, Говинда, Шаури; О,
Мукунда, който дарява освобождение; О, Нарайана, Бог на всички жертвоприношения; О,
Кришна, О, Вишну, Бог на Вселената, моля Ви, закриляйте ме, тъй като нямам друго
убежище.
Имената, споменати в този стих имат за цел Кришна, който е убежището за бездомната
личност. На този етап доминират шанта, дасйа, сакхйа и ватсалйа раса.
Тарака-брахма-нама-та за епохата на Кали не е никоя друга, а самата Харе Кришна
маха-мантра:
Харе Кришна, Харе Кришна, Кришна Кришна, Харе Харе
Харе Рама, Харе Рама, Рама Рама, Харе Харе
Така Шрила Бхактивинода Тхакура завършва, като утвърждава изключителното
значение на Харе Кришна маха-мантрата:
Това са най-сладките имена на Бога. В тази мантра няма молба (за подслон и
освобождение), а призив към всички раси с нюанс на интимна привързаност. Не се
споменава могъществото на Бога или даването на освобождение. Тази мантра изразява
само, че душата изпитва неописуемо привличане към Върховната Душа по любовен начин.
Тези имена са за онези, които са на пътя на мадхурйа-раса (съпружеско привличане,
най-висшата от всички раси). Постоянната медитация върху тези имена е най-добрата
форма на обожаване на Бога www.krishnabg.com/wp-content/uploads/2012/07/%E2%80%9C%D0%9D%D0%B5%D0%BA%D1%82%D0%B0%D1%80%D0%BD%D0%B8%D1%8F%D1%82-%D0%9E%D0%BA%D0%B5%D0%B0%D0%BD-%D0%BD%D0%B0-%D0%A1%D0%B2%D1%8F%D1%82%D0%BE%D1%82%D0%BE-%D0%98%D0%BC%D0%B5%E2%80%9D.pdf
което е същността на всички Ведически химни. Това е смисълът на всички писания.
Повтарянето на святото име е юга-дхармата, религиозният процес за сегашната епоха
на Кали. Шримад-Бхагаватам обяснява различните епохи в света и определените за тях
юга-дхарми по следния начин:
1. Сатйа-юга: медитация върху Вишну;
2. Трета-юга: извършване на жертвоприношения;
3. Двапара-юга: обожаване на Мурти на Бога; и
4. Кали-юга: повтаряне на святото име на Бога.
Така, всички резултати, постигани в другите епохи чрез съответните юга-дхарми,
могат да се постигнат в кали-юга само чрез повтарянето на Харе Кришна маха-мантрата.
За това има специална причина, която Бог Шри Чайтанйа Махапрабху обяснява:
В тази епоха на Кали, святото име на Бога, Харе Кришна маха-мантрата, е инкарнацията
на Бог Кришна. Просто като повтаря святото име, човек общува директно с Бога. Всеки,
който прави това със сигурност е освободен.
Във връзка с това има интересно изказване на Шрила Бхактивинода Тхакура в Шри
Кришна-самхита. Той описва, че след като изучили нивото на човешкия напредък, в
миналото, съставителите на писанията определили нужните за различните епохи святи
имена, които освобождават човека. Те се наричат тарака-брахма-нама. Въпреки, че
условията на живот се влошават от епоха в епоха, все пак в тези мантри има напредък от
гледна точка на расата, която дават.
Святите имена за освобождение в първата епоха са следните:
нарайана-пара-веда нарайана-паракшарах
нарайана-пара муктир нарайана-пара гатих
Бог Нарайана е най-висшата цел на цялото знание, език и освобождение. Той е върховната
цел.
Тази молитва изразява чувство на благоволение и преклонение пред величието на
Абсолютната Истина във формата на Нарайана. Така, в сатйа-юга настроението на
отдаване е била чиста шанта-раса (неутрална) и малко дасйа-раса (настроение на
служене).
За следващата епоха, трета-юга, била съставена следната тарака-брахма-нама:
рама нарайанананта мукунда мадхусудана
кришна кешава камсаре харе вайкунтха вамана
[Обожавам Върховния Бог чрез имената Му] Рама, Нарайана, Ананта, Мукунда,
Мадхусудана, Кришна, Кешава, Камсари, Хари, Вайкунтха и Вамана. Всичко това са имена на Бога, които отново възхваляват доблестта на Нарайана.
Имената Мадхусудана, обаче, (“убиецът на демона Мадху”), и Камсари (“врагът на
Камса”) указват на расата на приятелството (сакхйа). За приятелите на Кришна е
естествено да се обръщат към Кришна по този начин. Така, в трета-юга са на лице пълна
дасйа-раса и нюанс на сакхйа-раса, но настроенето на благоговение е все още
преобладаващо.
В двапара-юга, епохата преди кали-юга, за освобождение била повтаряна следната
мантра:
харе мураре мадху-каитабхаре
гопала говинда мукунда шауре
йаджнеша нарайана кришна вишно
нирашрайам мам джагадиша ракша
О, Бог Хари, враг на демоните Мура, Мадху и Каитабха; О, Гопала, Говинда, Шаури; О,
Мукунда, който дарява освобождение; О, Нарайана, Бог на всички жертвоприношения; О,
Кришна, О, Вишну, Бог на Вселената, моля Ви, закриляйте ме, тъй като нямам друго
убежище.
Имената, споменати в този стих имат за цел Кришна, който е убежището за бездомната
личност. На този етап доминират шанта, дасйа, сакхйа и ватсалйа раса.
Тарака-брахма-нама-та за епохата на Кали не е никоя друга, а самата Харе Кришна
маха-мантра:
Харе Кришна, Харе Кришна, Кришна Кришна, Харе Харе
Харе Рама, Харе Рама, Рама Рама, Харе Харе
Така Шрила Бхактивинода Тхакура завършва, като утвърждава изключителното
значение на Харе Кришна маха-мантрата:
Това са най-сладките имена на Бога. В тази мантра няма молба (за подслон и
освобождение), а призив към всички раси с нюанс на интимна привързаност. Не се
споменава могъществото на Бога или даването на освобождение. Тази мантра изразява
само, че душата изпитва неописуемо привличане към Върховната Душа по любовен начин.
Тези имена са за онези, които са на пътя на мадхурйа-раса (съпружеско привличане,
най-висшата от всички раси). Постоянната медитация върху тези имена е най-добрата
форма на обожаване на Бога www.krishnabg.com/wp-content/uploads/2012/07/%E2%80%9C%D0%9D%D0%B5%D0%BA%D1%82%D0%B0%D1%80%D0%BD%D0%B8%D1%8F%D1%82-%D0%9E%D0%BA%D0%B5%D0%B0%D0%BD-%D0%BD%D0%B0-%D0%A1%D0%B2%D1%8F%D1%82%D0%BE%D1%82%D0%BE-%D0%98%D0%BC%D0%B5%E2%80%9D.pdf
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари
Търсене
Блогрол
1. ПАРАЛЕНА РЕАЛНОСТ
2. spectator-bg.
3. http://smoloko.com/
4. Андромеда Нео Нула
5. universalnite1neo
6. Религия-maranatha
7. Митът за Холокоста
8. get
9. Как бяха измислени “волжките българи”.
10. gepard96
11. memoriabg.com
12. История-Записки колымчанина
13. rebellion
14. Портос
15. Terra Byzantica
16. история
17. Нео Нула
18. bainiki
19. dbs
20. За Буквите,Числата и Времето...
21. windowsnikolai
22. mominasylza
23. shtaparov
24. автор: jedidiah
25. Ламбо
26. Логик
27. ezdra
28. Древните
29. Илюминати
30. netsky
2. spectator-bg.
3. http://smoloko.com/
4. Андромеда Нео Нула
5. universalnite1neo
6. Религия-maranatha
7. Митът за Холокоста
8. get
9. Как бяха измислени “волжките българи”.
10. gepard96
11. memoriabg.com
12. История-Записки колымчанина
13. rebellion
14. Портос
15. Terra Byzantica
16. история
17. Нео Нула
18. bainiki
19. dbs
20. За Буквите,Числата и Времето...
21. windowsnikolai
22. mominasylza
23. shtaparov
24. автор: jedidiah
25. Ламбо
26. Логик
27. ezdra
28. Древните
29. Илюминати
30. netsky