Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.01.2014 20:56 - ХИМИЧЕСКАТА ПЛЪТНОСТ НА ПОЛЕТО – ГУНА
Автор: budha2 Категория: Други   
Прочетен: 728 Коментари: 0 Гласове:
0



image

§ 5.2 ХИМИЧЕСКАТА ПЛЪТНОСТ НА ПОЛЕТО – ГУНА.
Тя е пространството (примерно на Земята), където са уплътнени и установенифизически системи, в нови три различни качествени състояния – химически системи.В пространството на Земята, в отвесна посока, химическата плътност на полетосе разделя на три части: газова, течна и твърда.В Индия, по-често споменавани от петте велики елемента – Панча Маха Бхута,са Трите гуни. Те са трите агрегатни състояния на материята, според съвременнитеразбирания, а според древните – трите качества на материята, в това число и начовека.САМА гуна, в Индия Сатва гуна, е символ за газовото агрегатно състояние наматерията – атмосферата. РАМА гуна, в Индия Раджас гуна, за течното – водниятокеан. ТАМА гуна, в Индия Тамас гуна, за твърдото – земната кора. А трите гунизаедно, са наричани "Пътят на лотоса". Лотосът е свещено цвете както в Индия, такаи в Египет. Той обитава едновременно и трите части на химическата плътност.Корените му са в почвата, стеблото във водата, а цветовете и листата във въздуха.В четиринадесета песен от Бхагават гита, най-ярката част от епоса Махабхарата,е описана същността и действието на трите гуни върху отделния човек. Там богКришна говори на война Арджуна, споменаван в текста с много имена.
„Върховносияйният каза:Ще разкрия пред теб по-нататък това най-висше от всички знания.Щом мъдреците в света го постигнат –постигат пълното съвършенство.Приютени във висшето знание,те придобиват моята същност:нито се раждат при сътворението,нито умират при разрушението.Великият Брахма е моята утроба.В нея аз поставям зародиша.И така се пораждат всичкисъщества на света, о, Бхарата.Каквито и тела да се раждатв различни утроби, о, Каунтея,Брахма – природата – им е утроба,а аз съм бащата: аз давам семето .                                                                 

Святост – саттва, Страст – раджас и Тъма – тамас са трите сили на природата.Те свързват с тялото, о, Мощноръки,Непреходното Въплътено.От тях саттва – сияйна и здрава,поради своята неопетненост –обвързва с връзки от земно щастиеи от познание, о, Безгрешни.Раджас е силата на пристрастията, родена от жажда и от привързване.Тя оковава в плътта Въплътеноточрез веригата на деянията.Тамас е рожбата на незнанието,която мами в света въплътените:оковава ги с тъпо лентяйствои летаргичен сън, о, Бхарата.Саттва привързва към щастието.Раджас привързва към действието.Тамас, като забулва знанието,привързва към мързела и нехайството.Потискането на Страстта и Тъматапредизвиква в човеците Святост.На светостта и Страстта – Тъмнодушие.На Тъмата и Светостта – Страстност.Когато през всички врати на тялотопрониква светлината на знанието,тогава със сигурност можеш да кажеш,че надделява Светостта – саттва."
(Превод, Владимир Левчев.)От книгата Джан, научаваме следното:
„През време на Четвъртата ВечностСиновете получават заповед да създават своите Образи.Една трета отказва, двете други приемат.Проклятието е произнесено.Те ще се родят в Четвъртата,ще страдат и ще причиняват страдание.Това е Първата Война.По-древните Колела се въртят надолу и нагоре…Искрата на Майката изпълни всичко.Имаше война между Творците и Разрушителите.Водеше се битка за Пространство.Семето се появяваше отново и отново.”                                                                               
"Една трета"
(първата третина), са газовете, атмосферата. В тях няма
"образи иформи",
защото
"отказва"
да създават своите образи и форми
.
Газовете са
"Разрушителите".

"Двете други"
(втората и третата третини), са течното и твърдото агрегатнисъстояния на материята. Те
"приемат"
да създават своите образи и форми. Те са
"Творците".
Но за съществуването и на едните и другите е необходимо
"пространство".
Затова
"водеше се битка за пространство. Това е първатавойна."
Борбата за пространство между физическите и химическите системи е описана сезика на митологията и в древно индийския епос Махабхарата.Главната идея в епоса е борбата за власт между два рода – Пандави и Каурави.Според повествованието те са първи братовчеди, а целият епос се възприема катокрасиво литературно произведение, с висока художествена стойност и безспорниисторически, етнографски и др. сведения, за период от няколко хиляди години.Но същността на написаното в Махабхарата е друга. Там има два основнипласта. Първият, е описание на физическите промени в полето около земното ядро.Той е водещият – идейната същност на епоса. Вторият е исторически, документален – за истински герои и събития. Смесването на тези два пласта чрез символиката,посредством различни художествени похвати, се извършва от неизвестни автори впродължение на хилядолетия. Автори с различни творчески възможности, реалнипознания и мироглед, които са полагали идеалните небесни явления, върхуреалните земни, човешки деяния. Затова отделните части се различават по своятахудожествена стойност. Едни са добри, други талантливи, а някои – гениални.Накрая целият епос е събран в едно цяло произведение.Родът на Пандавите се състои от петима братя, юридически синове на Панду,биологически на петима богове. Те са символи за петте фини неща в природата,наричани в Индия
татви
. Петте
татви
се възприемат от петте човешки сетива.Първият брат е Юдхищхира, (син на бог Дхарма) съответствие на
татва акаша
– звука.Вторият е Бхимасена, (син на бог Ваю) съответствие на
татва ваю
– топлината.Третият е Арджуна, (син на бог Хиндра) съответствие на
татва теджас
–светлината.Тези трима братя са родени от първата съпруга на Панду – Кунти и са символиза физически величини.Четвъртият брат е Накула, съответствие на
татва притхви
– мирис.Петият, близнак с Накула, е Сахадева, съответствие на
татва апас
– вкуса.Тези двама братя са синове на близнаците, полубогове Ашвини и са родени отвтората съпруга на Панду – Мадри. Те са символи за химически величини.Истинското име на рода е Пан Деви – общоматериални деви. Те са правилата отЕдинния природен закон, които управляват (изграждат, поддържат и разграждат)звука, топлината, светлината, вкуса и мириса – ефирната материя – елементарнитечастици, от които се изграждат химическите елементи – твърдата материя.Според епоса, Юдхищхира е старейшината на Пандавите. Познава моралния,обществения закон Дхарма и като цар го спазва и прилага безкомпромисно. Но катосимвол за звука, всъщност е вещ за електромагнитните трептения въобще, за целияелектромагнитен спектър, а Дхарма, баща му, е електромагнитният спектър.Родът на Кауравите се състои от сто братя и една сестра, първи братовчеди наПандавите. Те са символи за химическите елементи. 
Числото сто, тук е само символ за множество, а точният брой на химическитеелементи е записан в Евангелие от Йоан:
„Затова Симон Петър се качи на ладиятата извлече мрежата на сушата,пълна с едри рибина брой сто петдесет и три;и все, че бяха толкова,мрежата не се скъса.”
Споровете и враждата между двата рода, накрая довеждат до неизбежна войнамежду тях. Тя е описана в поемата Бхагавад Гита.Но както във всяко литературно произведение и в този епос има добри и лоши.Пандавите са добрите, Кауравите – лошите. А най-големият злодей в епоса, е най-големият от братята Каурави – Дурьодхана. Той е символ за първия химическиелемент – водорода. Най-избухливият, горящ и опасен.Учените твърдят, че около ядрата на звездите и кометите гори водород. А що се отнася до това, че Пандавите са добрите, а Кауравите лошите в епоса,знаем, че в човешките взаимоотношения категориите добър – лош са относителни исе определят винаги от позицията на говорещия или пишещия, а той се ръководи отобщоприетите морални норми на своето време, наложени от определенофилософско течение или религия. Така е и днес. Като ехо от ония временарелигиите са постановили, че Раят е горе, а Адът долу и който се стреми и служивсеотдайно и предано Богу (разбирай на църквата, разбирай на църковниците) щеотиде в Рая, а който се съмнява и не го прави, ще се пържи в Ада.Но ако отделим небесното от земното, забравим за човешките пристрастия и сеобърнем към правилата във Вселената ще „видим” че:
Във Всемира няма морал,етика, състрадание и милост! Там има Закон и правила и се случва винаги това,което е предвидено в Закона и правилата! Безусловно! Каквото трябва да се роди – се ражда! Каквото трябва да съществува – съществува! Каквото трябва даумре – умира!
Затова, в Бхагавад гита, когато войнът Арджуна се колебае – дали давоюва срещу своите роднини и приятели, бог Кришна (аватара на бог Вишну –Законът) му казва приблизително следното: „
Убий ги, защото аз вече съм ги
убил”.В реалните небесни условия борбата се води между елементарните частици ихимическите елементи. В началото са елементарните частици, а по-късно от тях сеизграждат химическите елементи. Още по-късно химическите елементи отново щесе разградят на елементарни частици.В същия порядък се предава и властта между Пандави и Каурави в епоса. Първона власт са Пандавите. След това Кауравите, чрез машинации получават власт надполовината царство, а по-късно, чрез измама – игра на зарове, успяват да сиприсвоят властта над цялото царство, за срок от дванадесет плюс една години(времето на Зодиака).Казано по друг начин, води се борба между газовото агрегатно състояние наматерията и останалите две – течно и твърдо. А това е част от мит от Елада:
„От майката Земя са родени Небето, Планините и Морето,..”                                                                                

През 1949 г. Бенет Даниелсон, участник в експедицията „Кон Тики”, ръководенаот Тур Хейердал, записал на атола Раройа, от групата Туамоту, от Те Ихо А ТеПанги, следното предание:
„В началото съществувала само Пустота – ни мрак, ни светлина, ни суша, ниморе, нито слънце, нито небе…само безмълвна неподвижна пустота. Миналонеизчислимо дълго време. Пустотата започнала да се движи. Тя шумяла и растяла, докато накрая се превърнала в По – великата нощ, без граници иочертания. Всичко било потънало в мрак.Отново минало неизчислимо дълго време. Дошъл краят и на По. Нови незнайнисили влезли в действие, нощта се превърнала в океан, а в неговите глъбини сеобразувало вещество. В началото то било само пясък, но след това сепревърнало в здрава земя, която се повдигала все по-нагоре и по-нагоре. Най-после на света се появила Папа – майката на земята. Папа се разраствала истанала голяма страна, първата от всички. А над Папа, майката на земятапочивал Атеа, бащата на небето.Минало още много време и Папа родила двама синове Тани и Тангароа. Те сеогледали и видели, че няма нито светлина, нито пространство. – Хайде да отделим Атеа от Папа – казал Тани.Заедно се опитали да повдигнат Атеа, но не могли даже да го поместят.Скоро се родили братята Ру и с тяхна помощ работата потръгнала по-успешно.Те отделили Атеа от Папа. Бавно повдигали Атеа все по-високо и по-високо,накрая над земята се разпрострял небосводът. Възникнали три сфери: Ранга-по – подземната и подводна сфера, Ранга-марама – светът в който живеем и Ранга- рева – небесната сфера над нас.” Съответствие на химическата плътност на пространството в съвремената физика е понятието маса. www.scribd.com/doc/134069862/%D0%92%D0%B8%D0%B4%D0%BE%D0%B2%D0%B4%D0%B5%D0%BD               



Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: budha2
Категория: Други
Прочетен: 8688106
Постинги: 4190
Коментари: 1130
Гласове: 1577
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031