Постинг
14.01.2014 17:30 -
АФЕРАТА ИН – ЯН
Автор: budha2
Категория: Други
Прочетен: 1105 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 15.01.2014 22:04
Прочетен: 1105 Коментари: 0 Гласове:
3
Последна промяна: 15.01.2014 22:04
АФЕРАТА ИН – ЯН
Съпоставянето на българския с китайския календар е предизвикателство за изследователите. На пръв поглед общото между тях е много повече от различието, но има много неизяснени въпроси, което води до погрешни заключения.
Всъщност проблемите са концентрирани в две основни различия. Първото различие е, че китайският зодиак е ретрограден, а българският не е. Второто различие е, че отброяването в българския календар започва от календарното животно свиня, а в китайския календар от мишка. Това създава голяма бъркотия в съответствието със зодиакалните съзвездия с календарните животни.
В съответствието на годините от 12-годишния к а лендарен цикъл няма големи разлики. Това се вижда от таблица 9. Номерата на съответните животни се различават с единица, а маймуната и овена са с разменени места.
В таблица 10. е показано съответствието със зодиакалните съзвездия. Тук картината е съвършенно друга, защото в китайския календар животните са подредени в обратна посока. Двата зодиака съвпадат само за календарните животни мишка и кон. В тази таблица се появяват много важните български думи ЯН и ИН . В българската празнична система празникът на ИН (Иняжден, Игнажден) е в последния ден на годината, когато е най-дългата нощ. Следователно месец декември – куче правилно е месеца на ИН. Симетричен на декември е месец юни – змей. Това трябва да бъде месецът на ЯН, тъй като в деня на лятното слънцестояние е празникът Еньовден, Яньовден.
Изводът е, че за да се премине от българския зодиак към китайския трябва да се мине през три етапа:
В дванадесет годишния цикъл да се започне броенето от Мишка вместо Свиня.
Да се дад а т имена на зодиакалните съзвездия в обратна посока (ретроградна), отброявано от Мишка. Същото се отнася и за 12- т е знаци (земни клони).
Да се разменят местата на Овен и Маймуна, за да се наруши хармонията на ЯН и ИН.
Тези операции на съвременен език означават кодиране и затова си позволяваме да наречем разбъркването на календарните животни аферата ИН – ЯН.
И все пак това разместване е станало по определени правила – код, което ни позволява да направим обратната трансформация от китайския към българския зодиак
Подобен е подхода при промяната в реда на петте стихии. В българския календар отброяването е в реда вода, огън, земя , дърво, метал . За да се премине към китайския вариант са необходим и две стъпки. Първо да се премести цикъл дърво между циклите огън и вода. Второ да се започне отброяване от цикъл дърво в същата посока. Получава се редът дърво, огън, земя, метал, вода.
В резултат на това изследване може да се формулират следните изводи:
Различията между българския и китайския календар са много съществени. Няма основание да се твърди, че българският календар произхожда от китайския. По-скоро може да се твърди обратното.
Синият цвят на цикъл дърво е много важно доказателство за по-голямата възраст на българският календар. Дървото може да бъде “боядисано” в синьо само в онези стародавни времена, когато хората не са различавали зеления цвят от синия. В древността Елините и Маите не са имали понятие и дума за зеления цвят. Те са познавали само синьото.
Много важно обстоятелство е, че в на и менованият а на “земните клони” се появява знакът ИН а в наименованията на календарните животни виждаме ЯН в лицето на Овена. Това е опорна точка за разкриване философията на календара и е потвърждение на тезата на Георги Велев, че философията на ДАО е в основата на българската празнична система.
Появата на ЯН като Овен обяснява защо българите наричат Юпитер Янкул и защо го счи т ат за господар на времето. Също така става видима връзката между Овена и изобразяването на Янкул като овчар на дванадесет стада, в които виждаме зодиакалните съзвездия.
Ще отбележим, че Маите изобразяват по същия начин своя главен бог Кукулкан, което ни дава основание да твърдим, че Кукулкан и Янкул са едно и също лице.
Остава неизяснен въпросът защо календарното животно Заек и цикъл земя носят едно и също име ТУ. Възможно е в българския календар барсът да е наричан ТУ, а не заекът. Само тогава името на календарното животно съвпада с името на планетата земя. www.ninti.hit.bg/101.htm
Съпоставянето на българския с китайския календар е предизвикателство за изследователите. На пръв поглед общото между тях е много повече от различието, но има много неизяснени въпроси, което води до погрешни заключения.
Всъщност проблемите са концентрирани в две основни различия. Първото различие е, че китайският зодиак е ретрограден, а българският не е. Второто различие е, че отброяването в българския календар започва от календарното животно свиня, а в китайския календар от мишка. Това създава голяма бъркотия в съответствието със зодиакалните съзвездия с календарните животни.
В съответствието на годините от 12-годишния к а лендарен цикъл няма големи разлики. Това се вижда от таблица 9. Номерата на съответните животни се различават с единица, а маймуната и овена са с разменени места.
В таблица 10. е показано съответствието със зодиакалните съзвездия. Тук картината е съвършенно друга, защото в китайския календар животните са подредени в обратна посока. Двата зодиака съвпадат само за календарните животни мишка и кон. В тази таблица се появяват много важните български думи ЯН и ИН . В българската празнична система празникът на ИН (Иняжден, Игнажден) е в последния ден на годината, когато е най-дългата нощ. Следователно месец декември – куче правилно е месеца на ИН. Симетричен на декември е месец юни – змей. Това трябва да бъде месецът на ЯН, тъй като в деня на лятното слънцестояние е празникът Еньовден, Яньовден.
Изводът е, че за да се премине от българския зодиак към китайския трябва да се мине през три етапа:
В дванадесет годишния цикъл да се започне броенето от Мишка вместо Свиня.
Да се дад а т имена на зодиакалните съзвездия в обратна посока (ретроградна), отброявано от Мишка. Същото се отнася и за 12- т е знаци (земни клони).
Да се разменят местата на Овен и Маймуна, за да се наруши хармонията на ЯН и ИН.
Тези операции на съвременен език означават кодиране и затова си позволяваме да наречем разбъркването на календарните животни аферата ИН – ЯН.
И все пак това разместване е станало по определени правила – код, което ни позволява да направим обратната трансформация от китайския към българския зодиак
Подобен е подхода при промяната в реда на петте стихии. В българския календар отброяването е в реда вода, огън, земя , дърво, метал . За да се премине към китайския вариант са необходим и две стъпки. Първо да се премести цикъл дърво между циклите огън и вода. Второ да се започне отброяване от цикъл дърво в същата посока. Получава се редът дърво, огън, земя, метал, вода.
В резултат на това изследване може да се формулират следните изводи:
Различията между българския и китайския календар са много съществени. Няма основание да се твърди, че българският календар произхожда от китайския. По-скоро може да се твърди обратното.
Синият цвят на цикъл дърво е много важно доказателство за по-голямата възраст на българският календар. Дървото може да бъде “боядисано” в синьо само в онези стародавни времена, когато хората не са различавали зеления цвят от синия. В древността Елините и Маите не са имали понятие и дума за зеления цвят. Те са познавали само синьото.
Много важно обстоятелство е, че в на и менованият а на “земните клони” се появява знакът ИН а в наименованията на календарните животни виждаме ЯН в лицето на Овена. Това е опорна точка за разкриване философията на календара и е потвърждение на тезата на Георги Велев, че философията на ДАО е в основата на българската празнична система.
Появата на ЯН като Овен обяснява защо българите наричат Юпитер Янкул и защо го счи т ат за господар на времето. Също така става видима връзката между Овена и изобразяването на Янкул като овчар на дванадесет стада, в които виждаме зодиакалните съзвездия.
Ще отбележим, че Маите изобразяват по същия начин своя главен бог Кукулкан, което ни дава основание да твърдим, че Кукулкан и Янкул са едно и също лице.
Остава неизяснен въпросът защо календарното животно Заек и цикъл земя носят едно и също име ТУ. Възможно е в българския календар барсът да е наричан ТУ, а не заекът. Само тогава името на календарното животно съвпада с името на планетата земя. www.ninti.hit.bg/101.htm
Философията против догматизма
СПИСЪК НА ЛИЦА КОИТО ПОДЛЕЖАТ НА МЕЖДУНА...
"Ротшилд" като потомци на Драк...
СПИСЪК НА ЛИЦА КОИТО ПОДЛЕЖАТ НА МЕЖДУНА...
"Ротшилд" като потомци на Драк...
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари
Търсене
Блогрол
1. ПАРАЛЕНА РЕАЛНОСТ
2. spectator-bg.
3. http://smoloko.com/
4. Андромеда Нео Нула
5. universalnite1neo
6. Религия-maranatha
7. Митът за Холокоста
8. get
9. Как бяха измислени “волжките българи”.
10. gepard96
11. memoriabg.com
12. История-Записки колымчанина
13. rebellion
14. Портос
15. Terra Byzantica
16. история
17. Нео Нула
18. bainiki
19. dbs
20. За Буквите,Числата и Времето...
21. windowsnikolai
22. mominasylza
23. shtaparov
24. автор: jedidiah
25. Ламбо
26. Логик
27. ezdra
28. Древните
29. Илюминати
30. netsky
2. spectator-bg.
3. http://smoloko.com/
4. Андромеда Нео Нула
5. universalnite1neo
6. Религия-maranatha
7. Митът за Холокоста
8. get
9. Как бяха измислени “волжките българи”.
10. gepard96
11. memoriabg.com
12. История-Записки колымчанина
13. rebellion
14. Портос
15. Terra Byzantica
16. история
17. Нео Нула
18. bainiki
19. dbs
20. За Буквите,Числата и Времето...
21. windowsnikolai
22. mominasylza
23. shtaparov
24. автор: jedidiah
25. Ламбо
26. Логик
27. ezdra
28. Древните
29. Илюминати
30. netsky