Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.02.2014 22:54 - Баал, Нанди и Тракийските есхари
Автор: budha2 Категория: Други   
Прочетен: 3754 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 03.04.2016 19:04


 image                               Това е свещеният бик Нанди и Шива                                          

Бикът като символ има двойствен смисъл. Обикновено означава мъжкото начало в природата, соларната сила, свещена за всички небесни богове; плодовитост; мъжката сила; царски сан, царят. Когато е лунарен, бикът символизира земята, влажното начало в природата, яздят го лунарни богини като Астарта и Европа. Тогава означава опитомяване на мъжката и животинската природа.

Язденето на бик или бикове, теглещи колесници, е атрибут на соларен воин и се свързва с небето, бурята и соларните божества. Ревът на бика е гръмотевицата, дъждът и плодородието. Като олицетворение на детеродната сила бикът се свързва с оплодителната енергия на слънцето, дъжда, бурята, гръмотевицата и светкавицата, а следователно и със сухия, и с влажния принцип едновременно.

От дълбока древност небесните богове и божествата на времето се изобразяват като бик. До тях обикновено седи богинята като съпруга. Жертвоприношението на бик се среща в култовете на Атис и Мирта, както и в древните новогодишни обреди.

Символиката на бика е разпространена във всички шумерски и семитски култове. Човекът-бик обикновено е пазител на център, съкровище или врата. Той предотвратява злото и предпазва от зли сили.
Главата на бика (най-важната част, тъй като съдържа жизненото начало) означава жертвоприношение и смърт.  
В будизма бикът е символ на нравствената природа, Аз-ът; атрибут на бога на мъртвите Яма, който често се изобразява като бик или с биволска глава. 

В индуизма бикът е сила; бързина; плодородие; размножителната сила на природата. Бикът Нанди е возилото на пазителя на Запада Шива. Бикът е атрибут на Агни, "Могъщия Бик", както и форма на Индра в аспекта му на бог на плодородието. Бикът е също животворният дъх на всеобхващащия Адити. Силата, която идва от Сома, често се отъждествява със силата на бика. Рудра се съвкупява с богинята крава.

В келтската митология боговете бикове означават божествена власт и сила. При друидите бикът е слънцето, а кравата е земята.

В китайската митология бикът е едно от символичните животни на Дванадесетте земни клона.

В римската митология бикът е атрибут на Юпитер като небесно божество. Принасян в жертва на Марс.
               
image
                      Ето и Лао Дзъ върху бик                                                   
В някои от митологиите ще го намерим като Осел (например в еврейската). Христос възседна осела, за да влезе в Йерусалим, а не коня. Защото оселът е кротостта и казано е: "Твоят Цар иде при тебе кротък, възседнал ослица ... " (Матея 21:5), защото той първом е носещият. Телецът е носещият планетата ни. Той е стъпил върху гърба на Голямата риба, а на неговия гръб - канарата, на която се намира Земята.                                                    

Кравата е свещено животно за хиндуистката култура в Индия. Тя е символ на една от седемте майки богинята Адити, майка на боговете, е била крава. Тя е била господар на истината и универсалния ред. Кришна, който е седмият аватар на Вишну (прераждане на Бог) бил защитник на кравата. В него се съдържала цялата Вселена, а той се появил, дегизиран като кравар. 

image

Тук върху бика е върховният Бог Бал /Вал, Вил, Велес, Волос/, наречен още Юпитер.Това в лявата му ръка прилича на ваджра.Тракийското наименование е варджара /вард-жара, в смисъл пазене чрез огън; огнен пазител или споменавания в приказките и библията огнен меч, ползван от древните жреци или ангелите/.
                                                                                     
Бикът или Телецът го има във всички митологии. В Персия ще го видим като Бог на Луната, който е Нана и е изобразяван със синя брада, защото на тази зодия цветът е син. Така идеята за Бика или Телеца, както ние го казваме, продължава и във финикийската митология. Там ще намерим как той е призован от Богинята на Любовта, на която Гилгамеш и бил отказал любов, да дойде и да изсмуче водите на реката Ефрат, за да бъде да наказан любимият й. Но Гилгамеш побеждава Бика, преди е изпил водите.                                                                                       image   
Месопотамия и Асирия обаче виждаме че вместо лъвско тяло Бал е изобразен с такова на БИК!  
                              image         Бал е изобразен с лъвско тяло с крила и с бригийска /фригийска/ шапка с рога.                                                                                     
Египтяните са тачили Аписа като емблема на животворната слънчева сила: свещеният бик е трябвало да бъде черен (вещество, мраз, застой), а на челото си да носи бяло петно (дух, топлик, движение) във вид на кръг (вечност, слънце, творчество). И днес, когато след вековна работа естетиката се разви в стилопознание, защото вси пластични изкуства станаха декоративно изкуство, някои багри (кармин, Сатурнова червена, смарагдова зелена, слезова, Берлинска синя, минерална жълта и др.) се наричат живи, а други (маслена, печен кармин, мъртвешка глава, тъмна люлякова, графит, пепелива, житна кафена, железна теменужна и др.) се наричат убити. Багрите се движат между двата полюса - бяла и черна, както симболите се редят между алфата - живот - и омегата - смърт.                                                             
image

Аписът е трябвало да слива в своя външен вид двете начала: алфата с омегата; неговото нъждество е кръгът, друг образ на слънцето, изобразен на челото му; тоя кръг е ключ на раждане и смърт, на дейност и почивка, на манвантара и пралайя.                                                          

„Интересен е примерът с пищният култ към Апис в Мемфис. За да бъде признат там един бик за свещен, той трябва да притежава определени характеристики, известни единствено на жреците. След смъртта на Апис, жреците, след дълъг пост, започвали търсенето на новия Апис, който трябвало да има на челото си бял триъгълник, на шията си – петно, наподобяващо орел, отстрани – петно във формата на нарастваща луна, а под езика – изображение на бръмбар. Той трябвало да бъде роден от крава, която след отелването си не можела да има друго теленце.

Като цяло свещенният Апис трябвало да удовлетворява общо 29 признака. Неговото търсене продължавало 60 дена. В Мемфис Апис живял в открит обор пред храма на Птах, където приемал дарове от покланящите му се египтяни и правел предсказания. До времената на управление на ХІХ династия всеки бик имал своя собствена гробница. След това Рамзес ІІ заповадва биковете да бъдат погребвани в общ некропол – Серапеум. Произходът на това название идва от това, че умрелият Апис получавал името Осор-Апис, откъдето произлиза гръцкото име Серапис.

Френският археолог Огюст Мариет, следвайки точните указания в текста на Страбон, открива през 1851 г. в Сакара легендарния Серапеум – широка дълга подземна галерия с погребални камери. В нея мумиите на свещенните бикове са поместени в монолитни саркофази от розов гранит, варовик и базалт, достигащи 4 м. височина и тежащи до 70 тона.“                                                                                   
"Серапеумът бил храм издигнат в близост до гробниците на мъртвите Апис-бикове, чиито мумии били тук, поставени в подземни коридори. Живият Апис-бик бил държан в Мемфис, в Апиеум граничещ с великия храм на Птах (Питах), в обработваемите земи отдалечени на четири мили. По време на живота си бикът обикновено бил считан за въплъщение на божествеността на Нил, а понякога бил отъждествяван с Птах (Питах). Точно, обаче, както човек при смъртта си се превърнал в Озирис, така и мъртвият бик станал Озирис-Апис (Озир-Хапи). Според схващане широко разпространено в римско време, ако не и по-рано, божествеността на свещеното животно започвала с неговата смърт. Погребението му било събитие за цял Египет. Навсякъде имало седемдесетдневен траур, докато течал процесът на мумифициране. Всички храмове изпращали бисус (специална тъкан) за опаковането. Две жрици оплаквали близо до тялото в Мемфис. Когато мумията била готова, била донасяна в шествие, водено от жрец, маскиран да олицетвори бог Тот, до храма на Анубис на ръба на пустинята. Тук мумията била поемана от друг жрец с чакаловидната маска на Анубис – водача на мъртвите и съпроводена по павирания път до Серапеума. Била поставяна да почива в камера приготвена за нея в един от подземните коридори. Веднага след като камерата била готова, вероятно години преди това, коридорите били затваряни и дори на жреците не било позволено да стъпват в тях. Свещената мумия веднъж положена да почива, коридорите били затваряни отново до погребението на следващия бик, с изключение на времето необходимо за направата на камера, готова да приеме мумията на следващия бик."                                     За предците ни бикът е бил образ с особен статут, който е пряко свързан със сакрално Знание, водещо човек по неговия духовен път преди или след неговата смърт!         image Бичият череп е изобразен на стената на първата каменна гробница.
Но при тези уникални каменни храмове-гробници за впечатляващоти са правоъгълните отвори, които виждаме изобразени на двата обекта.

Защо предците ни ще хвърлят труд и време да правят тези отвори? Каква била основната им роля? Отговор е само едни – отворът се прави, за да може съзнанието да напусне материалното тяло, когато Слънцето е НАД отвора. Тоест изрязаният правоъгълник играе роля на врата за починалия, през която БИКЪТ ще го изведе в световете от другите измерения!  
                   image   
Гложенския манастир- виждаме евангелиста Лука да държи отворена книга, а пред него БИК отново с крила и ореол /крилата подчертават, че идва от небето/.
Понеже всички знаем християнското пожелание „Бог напред и аз след него“...  Бикът е пред Лука и веднага разбираме след кой бог върви евангелиста.
                        image      image                                                           Ето една стела от храма в Палмира, на която се вижда как жреците призовават Бал до олтар, върху който гори огън: Обърнете внимание на хората, защото чрез тях става ясно, че статуята е била над три метра от пода.  
    image   
Виждате, че над Бал е изобразена Слънчева мандала в квадрат. Първият е два квадрата един в друг, а вторият е… два триъгълника с върхове един към друг!!! След това има осмоъгълници, в които се вижда тракийското цвете и слънчевата янтра от нашите земи. Център - ако пуснеш във спокойна вода камъче ще видиш концентрични вълни развиващи се във всички посоки. Така навлиза Силата в материалния свят - на вълни, спокойно. Среща формата на ограничението Квадрат - Майа-Шакти, и се премодулира в триъгълници и квадрати. Вторична вълнова форма се явяват и осмоъгълниците. 
                                                                   
Изработка и особености в украсата на тракийските есхари image

Арйанските жертвоприношения с огън се наричат са брахманически ягя-пуджа, изпълняващи се в специално изграден олтар- хаван/хомам. Изпълняват се заедно с пеене на Ведаически химни-мантри. Целта е щастие и плодородие, като се акцентира върху градивният аспект на огъня. Заедно с тях са трансденталните мантри, като се има в пред вид-Трансцеденталният огън, който нито гради, нито разрушава, а само -ПОДДЪРЖА.
Осветеният огън се прави от дърво, кравешка изсъхнала тор или от кори от кокосов орех.

Жертвеният огън няма за цел да се убива животно или човек за да се пече, а - да се концентрира съзнанието върху него и да се пречисти, като се ин-вокират деви(полубогове). В жертвеният огън се принасят сетивата. Това, което се предлага на девите е сходно с това, което Богът Кришна желае - изсушени семена и плодове, благовония(insense), сандалова паста и течност от мляко, ги(пречистено масло) и кравешка урина.

Арйанските брахманически ритуали с жертвеният огън са свещени и нямат за цел да правят "черни магии" или заклинания с участието на паднали духове с цел разруха на някое живо с същество или негова карма(съдба).

Последното е присъщо за демоните, които обожават вакханалиите на Кали и Ананта Шеша. При тези ритуали се пролива кръв, употребяват се интоксиканти(отрови за организмът), яде се месо, както и наличието на сексуални оргии.                                                                                        image

Целта на извършване на жертвоприношенията
с огън при ваишнавите е принасяне в жертва на
АХАМКАРА(фалшивото его).

В огънят се хвърлят семена течности от кравешка урина и различно преработено мляко.       

При траките огнените жертвоприношения се извършват в есхари  под форма на мандали. храм с олтар, върху който е горял огън и вино?                                                                            
Траките са полагали в могилите есхари, които реално вършат същата работа като неолитните фигурки с образ на бикове /или бичи черепи/, защото крайната цел е една и съща – предметът да се използва за връзка с Бога.         „Есхарите варират от 0.32 м до 3 м дължина на страната и височина от 4 до 15 см. Най-големият олтар е открит в светилището на Великите самотракийски богове в Севтополис, със страна 3 м“

Нека видим тази 3 метрова есхара:  
                                     image   Забележете фигурите в есхарата. Това са два квадрата един в друг и кръг в средата. Обърнете специално внимание върху фигурите, защото есхарите са своего рода мандали, а те, както знаем, съществуват от много древни времена и са използвани в много култури и религии, като ведантизма, будизма, таоизма, хиндуизма, брахманизма и прочее.                        

На санскрит думата „мандала“ има две основни значения - Кръг и Център. Кръгът представлява видимият външен материален свят, а Центърът това е вътрешният свят, който съществува в човешкото тяло. А в него, както подчертах в предишния пост, „живее“ Пуруша, тоест това е трансценденталният Аз, Атман, Великият Дух или духът на Вселената, който хората от хилядолетия познават под свещените образи на БИК И МЪЖ!
                                        image   
В съвременна Индия влиянието на Арйанските деви е било голямо и са успели да научат туземното население на
Ведическо използване на жертвоприношение с огън.
Поне  не виждаме заклани животни или живи хора за приношение около него.С което, обаче, не може да се похвали Близкият изток и Европа-ДНЕС.....?
                                                                                          image   

Ето какво са разрушили южняшките наги, нахлувайки в Ханаан(Баалестин) от Египет през Синай !
Събитията са описани в "Петокнижито на Моше", като "раздаване на справедливост от дух Йах/Ах")

1. Израел - "Божият народ".
Когато "господ", твоят "бог", те въведе в земята, в която отиваш да я притежаваш, и изгони много народи пред тебе: хетите, гергесейците, аморейците, ханаанците, ферезейците, евейците и йевусейците - седем племена, по-големи и по-силни от теб,
2. и когато "господ", твоят "бог", ги предаде на теб и ги поразиш, тогава ги унищожи, като на "бога" обречени; да не сключваш договор с тях, нито да ги пожалиш;
3. да не се жениш между тях и да не даваш дъщеря си на сина му, нито да вземаш неговата дъщеря за своя син;
4. защото ще пречат на синовете ти да ме следват, за да служат на други богове, и така ще пламне против вас гневът на "господа", който скоро ще те изтреби.
5. Но така да им направите: жертвениците им да разрушите, кумирите им да изпотрошите, а ашерите им да изсечете и изваяните им идоли да изгорите с огън.
6. Понеже вие сте народ свят на "господа, вашия "бог"; вас избра "господ", вашият "бог", да му бъдете собствен народ измежду всички племена, които са по лицето на земята.
7. "господ" не ви предпочете, нито ви избра затова, че сте по-многобройни от останалите племена; защото вие сте най-малобройни от всички племена,
8. но понеже "господ" ви възлюби и за да опази клетвата, с която се е клел на бащите ви, затова "господ" ви изведе със силна ръка и ви изкупи от дома на робството, от ръката на египетския цар фараона.
Второзаконие 7  
                                                                      image                                            фреска в синагога                                       image                      "Идолът на Златният Телец"

Желанието на йудеите, продиктувано от нагите, да колят и да ядат месо е толкова огромно,
че те ИЗФАБРИКУВАТ историята за уж "развратените израилтяни"(???), които са били
евреи в Египет и са мигрирали към Ханаан, но били "развратени" с това, че се
"кланяли на Златният Телец"(удобен претекст да се наклепа символът на Телецът!!),
но принасяли всеизгаряния на телета!!! Интересно разбиране за "идолизиране"!
Примерно, ако моят идол е синът ми-аз трябва да го заколя!
Това "извинение" на йудеите с историята със "златният телец" в Синай им служи, като
извинение за избиването на коренното туземно население, което заварват в Ханаан(интересно, защо
наричат тази земя "Израел" и до ден днешен?!?).
Като им разрушват култовите, смятайки, че трябва да се разбира под "жертвеник" -
"приспособление за колене на крава" ("златен телец")
За това те фабрикуват тази история с която завоюват 2 неща за Аврамическите религии:
1) Елиминиране на символът на Телецът, защото е "идол"
2) Запазване на кървавите жертвоприношения- Агнец, Телец- всичко "диетично" под ножа
А?!-Да не забравя- и "идолът Исус Христос"- той трябва да умре, чрез колене!
Така Агнецът, макар и заклан и изяден е "непобедим"!
Така казал дух Йах/Ах !!                                                          Думата "Арйанско" може да се окаже "Ханаанско", дори "Египетско". Но в никакъв случай Арйаните не прявят "златно теле"-идол и после ДА КОЛЯТ ЖИВИ ТЕЛЕТА, като "приношение към този идол". Това е йудейска ФНАТАЗИЯ, стъкмена, като сценарий на йудеите, като са взаимствали реален момент- ТЕЛЕЦЪТ, като Свещено АРйанско животно и йудейска представа за жертвоприношение- младо, мирно животно, невинна кървава жертва. По-късно те ще принесат това и върху човек, който е нейудеин(по вяра), както е случаят с Исус Галилейски- "гой"(буквално - "говедо", презрително към нейудеите, иде от санскр дума "го"- крава, говедо)            Според първата глава на "Битие" на библията, Аврам(Ибрахим), прото-патриарх за йудеизъм, библейско християнство и ислям, преди да коли овни в името на незакланият си първороден син -Исаак, е заклал ТЕЛЕ с което е "нагостил", своят, иначе "МОНО- бог" преди жена му да зачене Исаак:

1. След това Господ се яви на Авраама при Мамвриевите дъбове, когато той седеше при входа на шатрата си в горещината на деня.
2. Като повдигна очи и погледна, ето, трима мъже стояха срещу него; и като ги видя, затече се от входа на шатрата да ги посрещне, поклони се до земята, и рече:
.............
7. А Авраам се затече при чердата, взе едно младо, добро теле и го даде на слугата, който побърза да го сготви.
8. После взе масло, мляко и сготвеното теле, та сложи пред тях; и той стоеше при тях под дървото, докато те ядяха.Битие 18.                                                                 Илюстрация на Молох(Баал) от 18 век сл. Хр.в Германия
 image                                                          ТОВА, КОЕТО E ПРИСЪЩО ЗА НАГИТЕ - КЪРВАВИ ЖЕРТВОПРИНОШЕНИЯ, СА ГО ПРИДАЛИ НА АРЙАНИТЕ ОТ СЕВЕР И ИЗТОК, демонизирайки девите до степен, до която са самите те-йудете!
Нека да разгледаме религиозната ФАНТАЗИЯ на нагите от юг, предадена в Тората на йудеите, демонизрайки Телецът, свещеното животно на АРйаните от Север и Изток.                             Ествествено- 18 век след Христа, Германия е превзета от Абрахамските религии- йудаизъм и Римско християнство. Те са обсебени от Яхве( дух Йах/Ах), който сам се разкрива в библията, че ще заблуди, тези, които вярват в него.
"Извинението" на южняшките наги, настъпващи от юг за зверствата от Старият завет е "езическият бог"- северосемитският "Баал"(Молох), който бил "езически"(с форма). Ненавистта на нагите към Богът и девите се изразява във факта, че само в Абрахамските религии се среща понятието "идол", като вид "жигосване" на тези, които не следват паднали духове в гуната на мрака-ТАМАС. 

Демонизирането на Телецът                            



Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: budha2
Категория: Други
Прочетен: 8728630
Постинги: 4190
Коментари: 1130
Гласове: 1577
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930