Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.11.2014 23:51 - ПРИЪЧА ЗА СНАХАТА И СВЕКЪРВАТА
Автор: kolevm38 Категория: Други   
Прочетен: 6324 Коментари: 0 Гласове:
1


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

ПРИТЧА ЗА СНАХАТА И СВЕКЪРВАТА

Отдавна, много отдавна живеела в едно село девойка. По древен славянски обичай, след сватбата си, отишла да живее в дома на своя съпруг. Но на младата снахичка и било много неуютно със свекървата. Тя постоянно я поучавала и упреквала за всичко.

 

Веднъж една сутрин младата жена се отправила към края на гората, където живеел един стар, престар дядо.

 

- Какво те е довело при мен, момиче? Да не би да искаш да ти намеря жених? – попитал дядото.

 

- Никой не ми е нужен, аз си имам мъж и го обичам, но не мога да живея с майка му.

 

- Какво искаш от мен?

 

- Моля те да ми помогнеш. Дай ми отрова, за да я отровя.

 

- На това ли ще построиш своето щастие, детето ми? Е, добре. Жал ми е за теб. Ще ти дам отвара. Всяка сутрин ще вариш от нея и ще я даваш на майката на мъжа ти. Само че имам един съвет към теб.

 

- Какъв? Казвай, всичко ще изпълня, само и само да се избавя от това чудовище.

 

- В нашето село слуховете бързо се разпространяват. Ще те заподозрат. Така че за да не случи това – промени своето отношение към свекърва си. Стани ласкава, приветлива, усмихвай се. Няма да се наложи дълго да се мъчиш.

 

Така и постъпила жената. Още когато пропели първи петли (около 4 часа), тя ставала, замесвала хляба, изчиствала и запалвала печката, сготвяла яденето, отровната запарка сварявала, и ласкаво приканвала свекървата да опита чаят-чудо. “Мама” я наричала, и я слушала за всичко. Мъжът не можел да се нарадва: Майка му и жена му станали като роднини. А свекървата отворила към невестата душата си. И постоянно и отвръщала с любов и сърдечност.

 

Тича отново жената при дядото, хвърля се в нозете му и със сълзи го умолява:

 

- Деденце, умолявам те, ти знаеш и можеш всичко. Дай ми противоотрова. Доста чай сварих на моята свекърва. Ще умре. А тя ми стана такава грижовна майка.

 

- Миличка моя, успокой се, аз ти дадох ароматни треви, от които ти вареше на свекърва си вкусен и полезен чай. Отровата не беше в чашата, а в твоето сърце, но с Божията помощ ти успя да се избавиш от нея.

Харесвам



Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kolevm38
Категория: Изкуство
Прочетен: 10314758
Постинги: 7858
Коментари: 2111
Гласове: 1991
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031