Постинг
01.02.2017 22:24 -
Депутатите, които дават България на вечна концесия!
На 8 юли 2016 г. тези 75 депутати, които виждате на снимките, гласуваха „ЗА“ скандалния закон за вечните концесии. Той беше внесен в Народното събрание тихомълком с подписа на министър-председателя. Законът мина с 10 ГЛАСА. Точно толкова бяха отсъстващите депутати от БСП.
От текста на законопроекта разбираме, че отсега нататък всяка икономическа дейност и всяка сделка ще бъде… концесия.
Освен това се отменя таванът на срока, в който даден български ресурс може да бъде даден на концесия. В досегашния закон е фиксиран срок от 35 години максимум. В новия закон е казано само, че максималният срок на концесията ще се определя от „времето необходимо на концесионера за възвръщане на направените инвестиции .
Възложители (концеденти) ще бъдат отделни министри и кметове, вместо Министерския съвет и Общинските съвети, както беше досега. НС и ОбС може(!) да имат думата само при концесии, надвишаващи съответно 50 и 25 години.
Концесиите вече няма да се дават с конкурс, в който най-добрата оферта печели. Обратно, новият закон предвижда те да се дават „в състезателен диалог“ при пряко договаряне с избрани от даден министър или кмет кандидати за концесия.
ПО-ГОЛЯМО ТЪРЖЕСТВО НА УЗАКОНЕНАТА КОРУПЦИЯ БЪЛГАРСКИЯТ ПАРЛАМЕНТАРИЗЪМ НЕ ПОЗНАВА!
Правителството се кани да раздава на концесия обществени услуги във връзка с производството, преноса или разпределението на газ и топлинна енергия и на електроенергия; трамвайния, тро-лейбусния, автобусния транспорт и въжените линии; летища и морски или вътрешни приста-нища; административни, социални, образователни , здравни и културни услуги, в т.ч. и услуги на държавното управление и отбраната; услуги, свързани със социалната защита; услуги, предоставяни от синдикални и политически организации, младежки сдружения и други членски организации; религиозни услуги; услуги на държавното управление за обществото като цяло; пощенски услуги; международни; строителство на сгради, мостове, виадукти, тунели, подлези, естакади; далекосъобщителни линии и електропроводи; релсови пътища, самолетни писти, ма-гистрали, улици, пътища, други транспортни трасета; водни канали, пристанища, речни брегови съоръжения, язовири и диги;
Според информация, публикувана от Агенцията за обществени поръчки, новият закон за концесиите е разработен по договор с пряко договаряне (без конкурс) от Адвокатско дружество „Бузева и партньори“ на стойност 85 хил лв. без ДДС.
ПАРТИЯ АТАКА ОСТРО ВЪЗРАЗИ НА НОВИЯ ЗАКОН ЗА КОНЦЕСИИТЕ
Това е вреден за България закон. Кабинетът да си върне 85 000 лв., които е дал на адвокатска кантора „Бузева и партньори“ за изготвянето му и да ги дари за животоспасяващи операции, заяви по време на дебатите лидерът на АТАКА Волен Сидеров.
Той подчерта, че АТАКА вече 11 години пледира за прекратяване на вече съществуващите концесии. Те нанесоха милиардни щети на нашата държава, уточни председателят на АТАКА.
По думите му
ПЕЧАЛБИТЕ, КОИТО СА ИЗНЕСЕНИ ОТ БЪЛГАРИЯ СЕ ИЗЧИСЛЯВАТ НА БЛИЗО 10 МЛРД. ЛВ.
В заключение, той обясни, че няма услуга, инфраструктура, дейност и част от нашия живот, която да не се дава на концесия. „Къде тогава отива държавата, какво остава от държавата и от общините? Явно нищо. По думите му това е една много сериозна фаза към ликвидирането на България като държава и като общини, които имат своята самостоятелност. „Да не говорим, че това, което е изредено да се дава на концесия – сгради, мостове, виадукти, тунели, далекосъобщителни линии, релсови пътища, водни канали, пристанища е национална сигурност. Този закон може да ликвидира България като суверенна страна, доколкото й е останал суверенитет“, заключи Волен Сидеров. / Вестник Атака
Ето депутатите, които гласуваха новия Закон за концесиите:
http://bultimes.com/
Законът влиза в сила 3 месеца след обнародването му в Държавен вестник. Тоест, някъде между 26 април-1 май тази година.
Защо правителството трябва да отдава на частни концесионери своите печеливши държавни фирми и дейности? И как тъй един концесионер може да печели от дадена дейност, а държавата не може? Тези въпроси не получиха отговор. Вносителите не отговориха и защо бе нужно да се пише нов закон за концесиите, след като сега действащият закон бе поправян и допълван 4 пъти в мандата на 43-то НС досега? А отговорът е очевиден – този закон бе поръчан на лобистите от „Бузева и партньори“, за да се узакони държавната измяна чрез разпродажба на национални активи. Защото:
1. На концесиониране подлежат всички функции на държавата и общините, включително социални и образователни услуги, охраната на стратегически обекти, синдикални и религиозни услуги; експлоатацията на пристанища, летища, пътища, обработваеми земи, строежи на мостове, виадукти и тунели, язовири и канали, драгажни работи в пристанищата, заливите и река Дунав, строеж и експлоатация на енергийни мощности (АЕЦ „Козлодуй‘, ТЕЦ „Марица изток“ – 2, ПАВЕЦ „Чаира“ и др), електропреносната и електроразпределителната мрежа на републиката (това са ЕСО и ЕРП-тата), газопреносната мрежа (Булгартрансгаз, Булгаргаз, хранилището в Чирен), строежа на водопроводи, електропроводи, газопроводи и нефтопроводи и пр. на концесия ще се отдават също културноисторически обекти, музеи и затвори.
2. Има 4 вида концесии – за строителство, за услуги и за ползване на държавна и общинска собственост. Ще има и «запазени» концесии за хора с увреждания. Те ще се дават на частни фирми, които ще изпълняват програми за създаване на защитени работни места, в които поне 30% от работещите трябва да попадат в тази категория;
3. Новият закон сваля нивото на вземане на решения до индивидуалните министри и кметове. По стария закон това бе изключително правомощие на Министерският съвет. По новия закон МС ще има само контролни функции. Отменя се конкурсът, при който печели най-изгодната за държавата оферта. възложителите (концедентите) – министри и кметове, ще дават концесии в «открита процедура, състезателна процедура с договаряне и «състезателен диалог» (?!), с което се узаконява корупцията на изпълнителната власт;
4. Новият закон премахва тавана от 35 години за срока на концесиониране, фиксиран в досегашния закон. Концесията може да бъде по-дълга от 35 години в случая на държавни активи и дейности и 20 години за общински такива. Колко по-дълга? Може и половин век, и цял век, и повече. Според вносителите срокът на всяка концесия ще се определя от нейния финансово-икономически модел. По него ще се изчислява „времето, необходимо на концесионера за възвръщане на направените инвестиции и на разходите по експлоатация на строежа или на услугите, и за получаване на доход от вложения капитал“.
Ердоган искал да се грижи за Кърджали и Шумен ?!... решил това да стане по мирен начин като вземе на концесия южна България само за 35 г.
Така един арабски шейх няма да има никакви пречки да подкупи даден министър или кмет в хода на „състезателния диалог“ с него, за да придобие срещу нищожна концесионна такса плодородните полета на Тракия и Мизия, и/или ВиК системите на няколко български града за десетилетия напред. При това може да строи на концесионираната територия, например да изгради цял мюсюлмански град (градове), а после да иска удължаване на концесията с аргумента, че не си е върнал инвестицията в достатъчна за алчността и вярата му степен.
5. Ако срокът е по-голям от 35 години, концесията трябва да бъде одобрена от Народното събрание. За общинските концесии, ако „финансово-икономическият модел“, избран от кмета и кандидат-концесионера покаже, че трябва да е по-дълга от 20 години, решението ще трябва да бъде гласувано от 2/3 от общинските съветници.
Ако срокът на една държавна концесия е по-кратък от 35 години, Народното събрание бива заобиколено. Един енергиен министър може да отдаде на концесия за 34 години и 11 месеца V и VI блок на АЕЦ „Козлодуй“, например. Един министър на регионалното развитие или на транспорта може да отдаде на концесия на чужда фирма за 34 години и 11 месеца черноморските ни пристанища и българските пристанища по Дунава, които в днешната напрегната геополитическа обстановка придобиват важно стратегическо значение. Това зависи от неговата воля и степента на алчността му. И от нищо друго, и от никой друг.
6. Законът регламентира и публично-частното партньорство, което е неправомерно, защото концесията е нещо съвсем различно от публично-частното партньорство, в което мажоритарен собственик е публичната институция – държавна или общинска.
7. От обхвата на новия закон са изключени само концесиите на подземните богатства на България, тъй като те са уредени в Закона за подземните богатства.
Едни от първите национални активи, които ще бъдат дадени на концесия по новия закон, ще бъдат летище София, Булгартрансгаз и, вероятно, АЕЦ „Козлодуй“.
Като най-шумни пропагандатори на закона през последната година се наложиха вицепремиерът Томислав Дончев, транспортният министър Ивайло Московски и регионалната министърка Лиляна Павлова (вече бивши).
Зад тях стои, без съмнение, експремиерът Бойко Борисов.
Новият закон за концесиите бе гръмко пропагандиран още по време на годишната конференция за инфраструктура на 29.03. 2016 г. в София. Тогава Московски и Павлова изброиха планираните концесии за летищата в Пловдив и София, пристанищата Видин-юг, Русе-изток и Русе-запад. „През втората половина на 2016 г. ще започне и подготовката за отдаване на концесия на пристанище Варна“, каза Московски. В жп сектора концесии се планират за коридорите от границата с Турция към Пловдив и София и към границата със Сърбия, както и от Бургас към Пловдив и София и оттам към границата със Сърбия.
„Има всички шансове концесията на летище София да мине по новия закон за концесиите. Той предвижда възможност за удължаване на концесиите, ако това не противоречи на заварения договор“, заяви месец по-късно Томислав Дончев. (В. „Капитал“, 26.04.2016 г.)
През лятото на 2016 г. в България дойде еврокомисарката за конкуренцията Маргарете Вестагер и постави ултиматум на управляващите йесмени да продадат на чужди частни собственици една от малкото печеливши държавни фирми – Булгартрансгаз. (Виж „Борисов: ЕС иска България да продаде „Булгартрансгаз“ в investor.bg от 29.06.2016 г.)
В противен случай страната ще бъде изправена пред глоби в размер до 300 млн. евро, заяви премиерът пред репортери в Брюксел.
Стана очевидно, че печелившата и стратегическа за България държавна фирма дразни апетитите на корумпираните брюкселски чиновници. Газопроводите ни най-вероятно също ще бъдат отдадени на концесия, за да се избегне продажбата им на западна корпорация.
Концесията е инструмент на колониалното завладяване на света, главно от държави, като тази която стана известна наскоро с Брекзит.
КОНЦЕСИЯТА Е ОГРАБВАНЕ, ЕКСПЛОАТИРАНЕ НА СУРОВИНИТЕ И БОГАТСТВАТА НА ЕДНА ДЪРЖАВА ОТ ДРУГА ДЪРЖАВА
по време на т.нар. завладяване на нецивилизования свят.
България се числи към цивилизования свят от хиляди години и затова е необходимо за да оцелее прекратяване на вече съществуващите концесии които нанесоха милиардни щети на нашата държава
Златото на България, медта, среброто, ценните метали и стратегически суровини се изнасят повече от 10 години на концесия. Водата на София е дадена също така вече 16 години. Първо на една английска, сега на една френска фирма. И знаете ли колко получава общината от тази концесия – нула лева! 25 млн. лева са декларирали чиста печалба, не приходи, приходите са 105 млн. на френската фирма само за една година. От тези пари Софийската община не получава нищо. Това се нарича експлоатация на природни суровини. Става дума за водата.
Фирмата, за която говоря за добив на злато, я изгониха от Киргизстан. Там вдигаха стачки, десетки хиляди хора правиха демонстрации и накрая правителството прекрати концесията на “Дънди прешъс металс” и я изгониха. В България обаче всичко е позволено. И сега правителството застава пред нас със закон, написан от една адвокатска лобистка кантора, при което ни
ПРЕДЛАГАТ ТОВА, КОЕТО Е ОСТАНАЛО В БЪЛГАРИЯ ДА СЕ РАЗДАДЕ ПОД ФОРМА НА КОНЦЕСИИ
www.vestnikataka.bg/
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари
Търсене
Блогрол
1. ПАРАЛЕНА РЕАЛНОСТ
2. spectator-bg.
3. http://smoloko.com/
4. Андромеда Нео Нула
5. universalnite1neo
6. Религия-maranatha
7. Митът за Холокоста
8. get
9. Как бяха измислени “волжките българи”.
10. gepard96
11. memoriabg.com
12. История-Записки колымчанина
13. rebellion
14. Портос
15. Terra Byzantica
16. история
17. Нео Нула
18. bainiki
19. dbs
20. За Буквите,Числата и Времето...
21. windowsnikolai
22. mominasylza
23. shtaparov
24. автор: jedidiah
25. Ламбо
26. Логик
27. ezdra
28. Древните
29. Илюминати
30. netsky
2. spectator-bg.
3. http://smoloko.com/
4. Андромеда Нео Нула
5. universalnite1neo
6. Религия-maranatha
7. Митът за Холокоста
8. get
9. Как бяха измислени “волжките българи”.
10. gepard96
11. memoriabg.com
12. История-Записки колымчанина
13. rebellion
14. Портос
15. Terra Byzantica
16. история
17. Нео Нула
18. bainiki
19. dbs
20. За Буквите,Числата и Времето...
21. windowsnikolai
22. mominasylza
23. shtaparov
24. автор: jedidiah
25. Ламбо
26. Логик
27. ezdra
28. Древните
29. Илюминати
30. netsky