29.11.2014 19:26 - Пуйки и кокшки наследници на Динозаври/ Раптилско ДНК
Автор: budha2 Категория: Новини

Последна промяна: 21.05.2016 23:28

В Китай е открит фосил от двукрак месояден динозавър, живял преди 160 милиона години

Идентифициран е като най-ранния известен на учените представител на дълго родословие, което включва птиците, съобщиха Ройтерс и Франс прес, цитирани от БТА.
Наследник на динозаврите днес е на свобода, но идва деня на Благодарноста. Карма!

image                                                       Haplocheirus sollers е имал дълъг тесен череп, множество малки зъби, силни бицепси и предни крайници, които са му позволявали да ловува примитивни гущери, малки бозайници и влечуги.

Смята се, че фосилът е от екземпляр, който е умрял млад. Имал е дълга опашка, а тялото му е било дълго между 190 и 230 см. Фосилът е открит в района Синцзян в Западен Китай.
          image                                                   Екземплярът притежава уникални отличителни черти, но поделя някои от тях с птиците, заяви проф. Сюй Син от Института по гръбначна палеонтология и палеоантропология към Китайската академия на науките. ...                                          image
Откриха непознат вид хищен динозавър, приличащ на пуйка
Останки на нов вид хищен динозавър с ниско и набито тяло, който е дебнел по нашите земи преди 70 млн. години, е открит и в Румъния.

По това време според учените морското равнище е било много по-високо и регионът е представлявал по-скоро островен архипелаг.

Нареченият Balaur bondoc (което означава "нисък и набит дракон"), е нещо като по-яка и мускулеста версия на страховития си събрат велосираптор (Velociraptor).

White House Пуйки с тяхната Dinner                                                                              За разлика от него обаче, той е имал два големи и остри нокътя на всеки крак вместо един, като с тях навярно е замахвал и разсичал плячката си.

Съществото е било близо 2 метра високо, с къси и набити крайници, като размерът и строежът на таза му показват, че е разчитало повече на сила, отколкото на бързина.

JOHN KERRY GEORGE BUSH
В сравнение с велосираптора, Balaur bondoc е бил по-скоро като кикбоксьор, отколкото като спринтьор, и според учените е можел да поваля плячка и с по-големи размери от неговите.

Именно начинът, по който е преследвал и улавял жертвите си, го прави толкова по-различен начин от познатите му събратя, които по това време са обитавали други места на планетата.

Въпреки че е доста необичаен като вид обаче той все пак е бил близък родственик с велосирапторите и пернатите динозаври в Китай.

Динозавърът е откритие на геолога Матиас Времир от Трансилванската музейна асоциация.

Фосилът представлява частично запазен скелет, включващ кости от преден и заден крайник, бедрена кост, гръбнак, ребро и опашни кости.

На мястото, където е открит, са намерени и останки от дребни растителноядни динозаври с размерите на крава, както и динозаври с човка, наподобяваща патешката.

Подробно находката е описана в журнала Proceedings of the National Academy of Sciences (PNAS.org).
Лястовичките и врабчетата, които често хвърчат над главите ни, някога са били динозаври – тази теория беше препотвърдена отново преди броени дни.

Огромни, месоядни динозаври, живеещи на земята, са се превърнали в птици чрез постоянно свиване в продължение на 50 милиона години, обявиха учени от Австралия. Тероподите са се свили няколко десетки пъти, смалявайки се от 163 кг. до 0,8 кг., за да станат птици.

Учените са открили, че тероподите са единствените, които са се смалявали непрекъснато. Скелетите им са се свивали четири пъти по-бързо от тези на другите динозаври, което им помогнало да оцелеят.

Скелет на Коелурозавър - по-близък до съвременните птици, отколкото до древните динозаври, Център за динозаврите в Уайоминг, 2006. Снимка: Грег Гьобъл, CC-BY-SA 2.0

Предишни проучвания показват, че динозаврите от групата на тероподите, включваща всеизвестните Tyrannosaurus rex и Velociraptor, е трябвало да се смалят в някои отношения в еволюцията си до малки, пъргави летящи.

Промяната на размерите е често срещано явление в еволюцията на динозаврите. Затова научен екип от австралийския университет на Аделаида се опитал да открие дали фрапиращата промяна на размерите, свързана с произхода на птиците, е била уникална. Освен това учените искали да измерят степента на еволюция, ползвайки богата база данни.

Авторите използвали сложни аналитични инструменти, разработени от молекулярни биолози, опитвайки се да разберат еволюцията на вирусите, изучавайки отличителните черти на телата на над 1500 динозавъра, закодирани от 120 документирани вида тероподи и първите птици.

Посредством този анализ те са съставили детайлно родословно дърво, показващо промяната на този вид от етапа на динозаври до техните пернати „наследници“.

Тероподите и тяхната връзка със съвременните птици. Графика: Conty, CC-B-SA-3.0

Научният екип открил група динозаври, която е директно свързана с бързото свиване на тези животни преди 200 милиона години.

image                                                        След това учените проследили намаляването на телесното тегло от 162,2 кг., от сравнително най-голямото тяло, до археоптерикс (Archaeopteryx) – най-ранната известна нам птица.
                image                                                Едновременно с това прародителите на тази птица са развили нови елементи за приспособимост като пера, кости и криле, четири пъти по-бързи от тези на останалите динозаври.

Изводът на учените е, че родословното дърво на динозаврите тероподи, довело до появата на птиците, е по-иновативно спрямо това на други динозаври.

Ему Dinosaur                                                                                  Според авторите това продължително свиване и бърза еволюция до все по-малки телесни размери е позволило на прародителите на птиците да развият отличителни черти,           image
които са им помогнали да се справят доста по-добре от техните слабо еволюирали роднини сред динозаврите.

„С течение на времето функцията на всяка особеност на птиците се е променила – първо перата, служещи като изолация,
  image                                                               а впоследствие участващи в летежа;
                                              image                                                            ранната промяна в размера на тялото, вероятно по други причини, и на по-късен етап станало достатъчно малко за един мощен полет;
                    image                                                   подобренията в погледа и уголемяването на мозъка, дори едно такова малко подобрение се оказало предимство”, казва проф. Майкъл Бентън от университета в Бристол.

Интересно какви ли приспособления ще развие видът Homo sapiens, за да оцелее, като същевременно с това успее да запази своя единствен дом – Земята.

ОПЕК ден на благодарноста                             image                                                               От: “Седма струна“                           image                                                            www.btv.bg/embed/10031076
      image image                                                            Съжаляваме Денис, не можахме да намерим друг пуйка за Деня на благодарността.                                                                                                                                           image
Обама покани Путин в Деня на благодарността
          image image    image
>  Какво е убило динозаврите?