Постинг
14.01.2014 17:30 -
АФЕРАТА ИН – ЯН
Автор: budha2
Категория: Други
Прочетен: 1107 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 15.01.2014 22:04
Прочетен: 1107 Коментари: 0 Гласове:
3
Последна промяна: 15.01.2014 22:04
АФЕРАТА ИН – ЯН
Съпоставянето на българския с китайския календар е предизвикателство за изследователите. На пръв поглед общото между тях е много повече от различието, но има много неизяснени въпроси, което води до погрешни заключения.
Всъщност проблемите са концентрирани в две основни различия. Първото различие е, че китайският зодиак е ретрограден, а българският не е. Второто различие е, че отброяването в българския календар започва от календарното животно свиня, а в китайския календар от мишка. Това създава голяма бъркотия в съответствието със зодиакалните съзвездия с календарните животни.
В съответствието на годините от 12-годишния к а лендарен цикъл няма големи разлики. Това се вижда от таблица 9. Номерата на съответните животни се различават с единица, а маймуната и овена са с разменени места.
В таблица 10. е показано съответствието със зодиакалните съзвездия. Тук картината е съвършенно друга, защото в китайския календар животните са подредени в обратна посока. Двата зодиака съвпадат само за календарните животни мишка и кон. В тази таблица се появяват много важните български думи ЯН и ИН . В българската празнична система празникът на ИН (Иняжден, Игнажден) е в последния ден на годината, когато е най-дългата нощ. Следователно месец декември – куче правилно е месеца на ИН. Симетричен на декември е месец юни – змей. Това трябва да бъде месецът на ЯН, тъй като в деня на лятното слънцестояние е празникът Еньовден, Яньовден.
Изводът е, че за да се премине от българския зодиак към китайския трябва да се мине през три етапа:
В дванадесет годишния цикъл да се започне броенето от Мишка вместо Свиня.
Да се дад а т имена на зодиакалните съзвездия в обратна посока (ретроградна), отброявано от Мишка. Същото се отнася и за 12- т е знаци (земни клони).
Да се разменят местата на Овен и Маймуна, за да се наруши хармонията на ЯН и ИН.
Тези операции на съвременен език означават кодиране и затова си позволяваме да наречем разбъркването на календарните животни аферата ИН – ЯН.
И все пак това разместване е станало по определени правила – код, което ни позволява да направим обратната трансформация от китайския към българския зодиак
Подобен е подхода при промяната в реда на петте стихии. В българския календар отброяването е в реда вода, огън, земя , дърво, метал . За да се премине към китайския вариант са необходим и две стъпки. Първо да се премести цикъл дърво между циклите огън и вода. Второ да се започне отброяване от цикъл дърво в същата посока. Получава се редът дърво, огън, земя, метал, вода.
В резултат на това изследване може да се формулират следните изводи:
Различията между българския и китайския календар са много съществени. Няма основание да се твърди, че българският календар произхожда от китайския. По-скоро може да се твърди обратното.
Синият цвят на цикъл дърво е много важно доказателство за по-голямата възраст на българският календар. Дървото може да бъде “боядисано” в синьо само в онези стародавни времена, когато хората не са различавали зеления цвят от синия. В древността Елините и Маите не са имали понятие и дума за зеления цвят. Те са познавали само синьото.
Много важно обстоятелство е, че в на и менованият а на “земните клони” се появява знакът ИН а в наименованията на календарните животни виждаме ЯН в лицето на Овена. Това е опорна точка за разкриване философията на календара и е потвърждение на тезата на Георги Велев, че философията на ДАО е в основата на българската празнична система.
Появата на ЯН като Овен обяснява защо българите наричат Юпитер Янкул и защо го счи т ат за господар на времето. Също така става видима връзката между Овена и изобразяването на Янкул като овчар на дванадесет стада, в които виждаме зодиакалните съзвездия.
Ще отбележим, че Маите изобразяват по същия начин своя главен бог Кукулкан, което ни дава основание да твърдим, че Кукулкан и Янкул са едно и също лице.
Остава неизяснен въпросът защо календарното животно Заек и цикъл земя носят едно и също име ТУ. Възможно е в българския календар барсът да е наричан ТУ, а не заекът. Само тогава името на календарното животно съвпада с името на планетата земя. www.ninti.hit.bg/101.htm
Съпоставянето на българския с китайския календар е предизвикателство за изследователите. На пръв поглед общото между тях е много повече от различието, но има много неизяснени въпроси, което води до погрешни заключения.
Всъщност проблемите са концентрирани в две основни различия. Първото различие е, че китайският зодиак е ретрограден, а българският не е. Второто различие е, че отброяването в българския календар започва от календарното животно свиня, а в китайския календар от мишка. Това създава голяма бъркотия в съответствието със зодиакалните съзвездия с календарните животни.
В съответствието на годините от 12-годишния к а лендарен цикъл няма големи разлики. Това се вижда от таблица 9. Номерата на съответните животни се различават с единица, а маймуната и овена са с разменени места.
В таблица 10. е показано съответствието със зодиакалните съзвездия. Тук картината е съвършенно друга, защото в китайския календар животните са подредени в обратна посока. Двата зодиака съвпадат само за календарните животни мишка и кон. В тази таблица се появяват много важните български думи ЯН и ИН . В българската празнична система празникът на ИН (Иняжден, Игнажден) е в последния ден на годината, когато е най-дългата нощ. Следователно месец декември – куче правилно е месеца на ИН. Симетричен на декември е месец юни – змей. Това трябва да бъде месецът на ЯН, тъй като в деня на лятното слънцестояние е празникът Еньовден, Яньовден.
Изводът е, че за да се премине от българския зодиак към китайския трябва да се мине през три етапа:
В дванадесет годишния цикъл да се започне броенето от Мишка вместо Свиня.
Да се дад а т имена на зодиакалните съзвездия в обратна посока (ретроградна), отброявано от Мишка. Същото се отнася и за 12- т е знаци (земни клони).
Да се разменят местата на Овен и Маймуна, за да се наруши хармонията на ЯН и ИН.
Тези операции на съвременен език означават кодиране и затова си позволяваме да наречем разбъркването на календарните животни аферата ИН – ЯН.
И все пак това разместване е станало по определени правила – код, което ни позволява да направим обратната трансформация от китайския към българския зодиак
Подобен е подхода при промяната в реда на петте стихии. В българския календар отброяването е в реда вода, огън, земя , дърво, метал . За да се премине към китайския вариант са необходим и две стъпки. Първо да се премести цикъл дърво между циклите огън и вода. Второ да се започне отброяване от цикъл дърво в същата посока. Получава се редът дърво, огън, земя, метал, вода.
В резултат на това изследване може да се формулират следните изводи:
Различията между българския и китайския календар са много съществени. Няма основание да се твърди, че българският календар произхожда от китайския. По-скоро може да се твърди обратното.
Синият цвят на цикъл дърво е много важно доказателство за по-голямата възраст на българският календар. Дървото може да бъде “боядисано” в синьо само в онези стародавни времена, когато хората не са различавали зеления цвят от синия. В древността Елините и Маите не са имали понятие и дума за зеления цвят. Те са познавали само синьото.
Много важно обстоятелство е, че в на и менованият а на “земните клони” се появява знакът ИН а в наименованията на календарните животни виждаме ЯН в лицето на Овена. Това е опорна точка за разкриване философията на календара и е потвърждение на тезата на Георги Велев, че философията на ДАО е в основата на българската празнична система.
Появата на ЯН като Овен обяснява защо българите наричат Юпитер Янкул и защо го счи т ат за господар на времето. Също така става видима връзката между Овена и изобразяването на Янкул като овчар на дванадесет стада, в които виждаме зодиакалните съзвездия.
Ще отбележим, че Маите изобразяват по същия начин своя главен бог Кукулкан, което ни дава основание да твърдим, че Кукулкан и Янкул са едно и също лице.
Остава неизяснен въпросът защо календарното животно Заек и цикъл земя носят едно и също име ТУ. Възможно е в българския календар барсът да е наричан ТУ, а не заекът. Само тогава името на календарното животно съвпада с името на планетата земя. www.ninti.hit.bg/101.htm
"Ротшилд" като потомци на Драк...
СПИСЪК НА ЛИЦА КОИТО ПОДЛЕЖАТ НА МЕЖДУНА...
Анунаки - Тези, които дойдоха на Земята ...
СПИСЪК НА ЛИЦА КОИТО ПОДЛЕЖАТ НА МЕЖДУНА...
Анунаки - Тези, които дойдоха на Земята ...
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари
Търсене
Блогрол
1. ПАРАЛЕНА РЕАЛНОСТ
2. spectator-bg.
3. http://smoloko.com/
4. Андромеда Нео Нула
5. universalnite1neo
6. Религия-maranatha
7. Митът за Холокоста
8. get
9. Как бяха измислени “волжките българи”.
10. gepard96
11. memoriabg.com
12. История-Записки колымчанина
13. rebellion
14. Портос
15. Terra Byzantica
16. история
17. Нео Нула
18. bainiki
19. dbs
20. За Буквите,Числата и Времето...
21. windowsnikolai
22. mominasylza
23. shtaparov
24. автор: jedidiah
25. Ламбо
26. Логик
27. ezdra
28. Древните
29. Илюминати
30. netsky
2. spectator-bg.
3. http://smoloko.com/
4. Андромеда Нео Нула
5. universalnite1neo
6. Религия-maranatha
7. Митът за Холокоста
8. get
9. Как бяха измислени “волжките българи”.
10. gepard96
11. memoriabg.com
12. История-Записки колымчанина
13. rebellion
14. Портос
15. Terra Byzantica
16. история
17. Нео Нула
18. bainiki
19. dbs
20. За Буквите,Числата и Времето...
21. windowsnikolai
22. mominasylza
23. shtaparov
24. автор: jedidiah
25. Ламбо
26. Логик
27. ezdra
28. Древните
29. Илюминати
30. netsky